«Справа про компенсацію Nokian» в зв'язку з фальсифікаціями шинних тестів

«Справа про компенсацію Nokian» в зв'язку з фальсифікаціями шинних тестів

04.03.2016

Вже пройшов тиждень з початку скандалу, пов'язаного з фальсифікацією шинних тестів Nokian. І ось тільки тепер послідувала реакція деяких шинних виробників. Давайте згадаємо з чого все начіналось. Толчком до скандалу послужило інтерв'ю, яке дав генеральний директор Арі Лехторант фінському виданню Kauppalehti. У ньому йдеться про те, що на протязі багатьох років Nokian проводила дії, які суттєво впливали на результати шинних тестів. В тому числі, для проведення випробувань передавалися моделі, виготовлені в невеликій кількості, якісні характеристики яких суттєво відрізнялися від моделей, що надходили в розніцу. По словами все того ж генерального директора компанія Nokian з минулого року вже не вдається до подібних « сумнівним » методам. Розробка і випуск шин, призначених для успішного проходження тестів, вже не використовується.     Слід також звернути особливу увагу на слова генерального директора про те, що фальсифікацією шинних тестів займаються всі, і Nokian « не найгірша » компанія. Ізвіненія були принесені на офіційному сайті. Після скандалу з Nokian першою компанією, яка виступила c заявою, була Michelin. В своїй заяві один з найбільш Кращих брендів в Європі повідомив, що ніколи не розробляв і не виготовляв спеціальні шини для проходження різних тестів. Що протягом багатьох років проводить випробування, з огляду на умови, з якими споживачі щодня стикаються. Виробництво шин Michelin відбувається на основі основного принципу – довгострокової роботи покришек. Следующім важливим, на наш погляд подією, стало звернення Асоціації споживачів Фінляндії до генерального директора Арі Лехторант з проханням самостійно визначити розмір компенсації, яку   отримають автолюбителі, які придбали шини в зв'язку з фальсифікованими шинними тестамі. Арі Лехторант заявив, що фальсифікація шинних тестів Nokian в минулому не може бути джерелом компенсації. Бажання покарати Nokian підштовхнуло главу Асоціації споживачів   Юху Беурлінга звернутися за консультацією в юридичну компанію. Юрідіческая компанія Turre Legal   початку « Справа про компенсацію Nokian » ;, в рамках якого вже були висловлені попередні прогнози. За словами Херкко Хіетанен, представника юридичної компанії, при достатній доказовій базі кожен з звернулися покупців шин Nokian може розраховувати на 30% -у компенсацію. Не виключено, що позов буде подаватися колективний або від імені Асоціації споживачів. Оцінюючи шанси в суді, юрисконсульт зазначив, що про результати говорити ще рано. З одного боку, слід уважно вивчити матеріали справи, визначитися з колом потерпілих. За попередніми оцінками це може бути близько ста тисяч чоловік, які протягом 10 років набули шини Nokian. Починаючи справу з фальсифікацією шинних тестів Nokian, юридична компанія планує не доводити справу до суду, а домовитися з компанією про виплату компенсації, яка буде складати третину від позовної заявленія. На тлі скандалу, що розгорівся з шинними тестами багатьох споживачів цікавило питання: « Наскільки можна довіряти шинним тестів » ;? Якщо випускає преміальну продукцію Nokian, фальсифікувала шинні тести, то чому це не могли робити і інші виробники? Тривала відсутність реакції з боку інших виробників підштовхнуло незалежних журналістів поставити пряме запитання: « Ви коли-небудь виготовляли спеціальні шини для випробувань, що проводяться засобами масової інформації , автомобільними організаціями і асоціаціями »? Давайте ознайомимося з відповідями основних виробників, які беруть постійну участь у випробуванні покришек. Bridgestone: « Не про зводу і не виробляли ніколи « особливі » покришки для випробувань в лабораторіях третіх осіб » . Continental: « Все шини, які брали участь в незалежних тестуваннях точно такі ж, як ті, що потрапляють в роздріб. Всі результати випробувань отримані за допомогою контрольно-вимірювальної апаратури, а значить, є об'єктивними. Тести проводяться в інтересах водіїв » . Giti: « Giti ніколи не виготовляла покришки з метою   тестування для третіх сторін. Кожна модель покришки виготовляється в суворій відповідності з маркуванням. Giti Tire продовжує підтримувати незалежне тестування, яке здатне надати справжню, справедливу і повну інформацію про шинної продукції. Надалі планується брати участь в дослідженнях, які здатні підтвердити базові характеристики нашої продукції » . Goodyear: « Надані для тестування шини знаходяться або на момент публікації тестів будуть знаходитися в роздробі. Повністю відповідають специфікаціям моделей, представлених на ринку » . Maxxis: « З одного боку, шини для тестування повинні купуватися в роздробі без попереднього повідомлення виробника. Це дозволить забезпечити відповідність з тестованої покришкою і уникнути маніпулювання результатом. З іншого боку, тести повинні розроблятися таким чином, щоб вони не підкреслювали позитивні характеристики якоїсь однієї моделі. Ми розробляємо безпечні, продуктивні і комфортні покришки для всіх учасників дорожнього руху. Ми ніколи не надавали шини для тестів безпосередньо з заводу. Чи можемо гарантувати, що ні виготовляли « особливі » моделі для тестів » . Yokohama: « Ми ніколи не поставляли « особливі » шини для тестів. Основні зусилля компанії спрямовані на інновації. Ми ніколи не робили спроб фальсифікувати шинні тести, як Nokian, не впливали на результат і не намагалися його змінити. Всі наші зусилля зосереджуються на розвитку, працюємо чесно і не робимо спроби для затушовування різних результатів, які є дзеркальним відображенням працездатності наших покришок » . Hankook: « Ми не виробляємо спеціальні зразки для випробувань. Якщо ми передаємо журналам або організаціям покришки для випробувань, то вони або вже знаходяться на ринку або будуть знаходитися на момент публікації матеріалов. Краткій відповідь « немає » був отриманий від торгових марок Pirelli, Apollo, Cooper,   Sumitomo.