ЗАМОВИТИ ДЗВІНОК
Графік роботи: Пн.-Сб. з 9-00 до 20-00
Нд. з 09-00 до 18-00

Nokian в центрі скандалу: 10 років фальсифікацій з тестами

29.02.2016

Великий скандал розгорівся серед виробників шин. У центрі подій генеральний директор Nokian Арі Лехторант, який офіційно визнав, що в минулому мала місце підробка результатів шинних тестів, проведених найавторитетнішими автомобільними ізданіямі. Началом гучного скандалу стала заява фінського видання Kauppalehti. На його сторінках було висловлено звинувачення, що протягом більше десяти років керівництво компанії маніпулював результатами шинних тестів, іншими словами, робило все, щоб стати переможцем. І справа не стільки в звичайному марнославстві. Це величезна фінансова вигода, яка оцінюється, як мінімум, в річну зарплату одного з топ-менеджерів компаніі. Судіте самі, більшість автолюбителів, вибирають покришки, грунтуючись на результатах цих самих незалежних тестів, проведених експертами. Раз шини Nokian перемогли в тестах, значить, вони кращі. І тому саме моделі-переможці необхідно ставити на свій автомобіль. Ще одне джерело доходу – це зростання акцій компанії. До слова, хотілося б відзначити, що після настільки викривають Nokian подій, ціна за акції на різних біржах впала від 5 до 10%. Не слід забувати і про підвищення цін на самі шини. Купуючи, як нам здавалося краще, ми з вами переплачували кілька разів! Просто промовчати нинішній генеральний директор Арі Лехторант не міг, і він погодився на інтерв'ю виданню. У ньому не тільки не спростував звинувачення, але і повністю визнав, що маніпуляція мала місце бути, але при попередньому генеральному директорові Кім Грані, покинув компанію в вересня 2014 года. Ізданіе Kauppalehti не просто висловлює припущення, а прямо звинувачує і Кім Грані, і рада директорів в шахрайстві, яке дозволило збагатитися на мільйони євро. Більш того, подібні махінації були разової або випадковою акцією. За довгі роки це все перетворилося в практику. І задіяні були багато співробітників в різних країнах світу. Кожен, з яких отримував свої « відкати » у вигляді бонусних отчісленій. Автор видання піднімає питання про те, що подібні дії повинні знайти свою належну оцінку з боку влади. Про те, що даний матеріал викликав широкий резонанс в суспільстві, сумніватися не доводиться. Всі найбільші новинні видання світу на різних мовах і в деталях розповідають про це « неприємному » інцидент. А в цей час котирування повільно, але сніжаются. У рядового читача може виникнути закономірне питання: як таке могло статися? А все, виявляється гранично просто. Для проходження тестів готувалися спеціальні шини-переможці в одиничних, так би мовити, примірниках. Їм відводилася роль отримати « лаврову гілку » ;. Ніхто і ніколи не міг купити точно таку ж модель, в той час як « лже-близнюки » знімали вершки з товариства і робили кассу. Конечно, робити це було дуже просто, коли моделі передавалися прямо від виробника. А ось коли закуповувати зразки стали безпосередньо з роздрібної мережі, тоді і з'явилися « бонусні » винагороду за відданість. Слід зазначити, що виникла зараз ситуація цілком закономірна. Розмови в кулуарах давно велися, про те, що результати тестів зовсім не відповідають моделям, але як то кажуть « не спійманий – ні злодій » ;, доказів не було, а слова і емоції такими і залишилися. Дана ситуація кардинально інша - Арі Лехторант визнав. І начебто відчуття правди повинно якось бадьорить автолюбителів, що, мовляв, здорово, все стає на свої місця, але, на жаль … Раз так могли вони, можливо, і інші лідери продажів теж « липові » і гіркоту від того, що відбувається стає все сильніше.   І потім, наскільки мала бути поставлена ​​інформованість, що в Nokian заздалегідь знали, які шини будуть конкурентами, заздалегідь вивчалися їх основні переваги. Витрачалися сили, час, гроші тільки на те, щоб перемогти і неважливо якою ціною. Якось приходить на розум паралель з допінгом … Начебто і перемогли, але не чесно. А тепер тільки й залишається, що « шкодувати » про те, що трапилося і говорити, що рада директорів не знав і ніколи таке не схвалив би. Зараз пан Лехторант запевняє, що було проведено ретельне розслідування, переглянута система мотивування співробітників. Попередня, яка заохочувала практику підтасувань, була розрахована до 2019 року. А протягом декількох днів ввели новую. По словами Лехторанта, які пізніше знайшли відображення в офіційному повідомленні, розміщеному на сайті компанії, говориться, що Nokian використала « сумнівні » методи, коли шини передавалися для тестування безпосередньо. У той же час було сказано і про те, що тільки в минулому році заборонили випускати і розробляти шини, призначені для успішного проходження тестів. Тільки по одній цій фразі можна уявити, на який потік була поставлена ​​вся ця фальсифікація, скільки людей щодня докладали зусилля для нашого з вами обману. А тепер нам з вами приносять вибачення і жалю за що, за нашу довірливість і наївність? А тепер робиться наголос на високу якість і безпеку шин. Але якщо воно, отже, високу, як стверджується, до чого потрібні були ці підтасовки? Причому знати про такі підтасовки могли лише деякі, щоб уникнути витоку інформації з надійних джерел. Починаючи з 2005 року, все це наростало як сніговий ком. Залучалися нові люди, виготовлялися спеціальні прес-форми « особливого » зразка, застосовувалися поліпшені матеріали на відміну від серійного виробництва.   Уявіть, тільки Hakkapeliitta   перемогла в 25 журнальних тестах, а було багато інших. А зараз нібито, коли купуються шини, невідомо в який роздрібній точці, передбачити все і запропонувати « спеціальну » модель не представляється можливим. І взагалі, за твердженням все того ж керівника компанії « шахраюють » з тестами все і « ми не найгірші » ;. Навіть складно уявити, на що здатні ці « гірші » і кого саме мав на увазі топ-менеджер Nokian. Щоб обілити себе деякі шинні виробники тут же виступили з заявами, що ніколи не виробляли « спеціальні » шини для тестов. К жаль, кожен з нас планує купувати новинки на самому початку сезону. А тести проводяться ще раніше, коли моделі не представлені в роздрібній мережі. Ця ситуація сама підштовхує брати шини не у дилерів, а безпосередньо у виробників. Як кажуть експерти, дуже важливий сам склад компаунда, при цьому малюнок протектора не завжди грає настільки значиму роль. У моделей преміальних шин настільки багато спільного, що відмінності часто несуттєві. Досить тільки змінити температуру в період випробувань, як іншим буде і сам результат. Подобний інцидент став підсумком високої довіри до авторитетних шинним тестів. А це просто відмінний маркетинговий інструмент, яким деякі вміло користуються, заводячи нас в оману.   Тести дозволяють кожному виробникові не упустити свою прібиль. По думку аналітиків, скандал з Nokian, безумовно, позначився на репутації бренду, акції впали в ціні. Разом з тим, за словами експертів, Nokian виробляє найкращі зимові шини. Поки занадто рано судити, які наслідки можуть бути. Багато що залежить від думки самих споживачів. Навіть судовий розгляд, якщо таке відбудеться, завдасть лише фінансовий збиток.  

Повернення до списку