Увага! Під час воєнного стану “Проколесо” працює в обмеженому режимі. Деталі за посиланням
Великий тест літніх шин традиційно проводиться популярним виданням Auto Bild. Для участі в ньому відбирають 50 покришок в одному типорозмірі, які можна вільно купити на момент проведення тестування. Для «чистоти експерименту» організатори не відбирають моделі за ціною або виробнику. Тому серед учасників можна побачити автомобільні шини різних цінових категорій. Була представлена навіть відновлена шина.
Великий літній тест зазвичай розбивають на 2 тури. У першому беруть участь всі моделі. Вони проходять два випробування - гальмування на мокрій і сухій дорозі. Детальніше про перший тур Ви можете прочитати тут. Далі гальмівна дистанція складається і перші 20 автошин, у яких це значення буде найменшим, потрапляють до другого туру. Решта з подальшої боротьби вилітають.
В ході Другого туру Великого тесту було проведено 3 блоки випробувань: на мокрій і сухій дорозі, споживчі характеристики. Всього було виставлено 12 оцінок кожній учасниці. Не варто забувати, що дві з них - за гальмування на сухій і мокрій дорозі були зараховані з відбіркового туру.
В даному блоці було проведено 5 випробувань (гальмування, бічна стійкість, керованість, поздовжнє і поперечне аквапланування). Абсолютним лідером стала японська Potenza S001, яка зуміла перемогти в 4 з 5 дисциплін. Найбільший бал - 14, отримала крім Bridgestone ще і Kumho.
На бал менше - популярні моделі Eagle F1 Asymmetric 5, Pilot Sport 4 і Powerproof.
На сухій дорозі організатори провели 4 випробування (гальмування, керованість, комфорт, шум). Найбільші 13 балів в загальній оцінці отримали всього 4 моделі - PremiumContact 6, Pilot Sport 4, Ultrac Vorti і N'Fera Sport. Як бачимо, тільки французькій Michelin вдалося в обох блоках показати однаковий результат. Разом з тим, хотілося б відзначити і високі досягнення інших учасників, які за підсумками даного блоку отримали не нижче 10 балів.
В даному блоці було приділено увагу витратам водіїв (терміну служби шин, співвідношенню ціни до ходимості і опору коченню). Витрата палива, період експлуатації і ціна - є важливими показниками для багатьох водіїв. Але навряд чи вони важливіші безпеки, яку перевіряли в двох попередніх блоках.
Рекордно великий потенційний пробіг 44900 км був відзначений у німецькій Continental, яка додатково отримала звання «Еко-Майстер 2020». Це рівно в 2 рази більше, ніж у Ecsta PS71, яка зайняла останнє місце в даному випробуванні.
Найменший опір коченню, а значить, і витрата палива експерти відзначили у SportControl 2 (торгова марка Fulda).
Найменшу вартість 1000 км шляху показала Falken Azenis FK510 - 11,9 євро. А максимальна вартість виявилася у Michelin - 20,01 євро.
За кожну дисципліну можна було отримати від 0 до 15 балів. Потім бали переводилися в оцінки від 1 до 6, де найвища 1+, а найнижча - 6. За кожен блок виводилася загальна оцінка. За підсумками виставлених оцінок експерти крім встановлення місць, давали висновок: Зразково, Добре, Задовільно, Рекомендується умовно, Не рекомендується.
Таким чином, переможцями стали дві учасниці, які розділили 1 місце - PremiumContact 6 і Eagle F1 Asymmetric 5.
На 3 місці опинилася ще одна преміальна модель від французького виробника Michelin - Pilot Sport 4.
Зразковими експерти назвали ще 4 автошини:
Vredestein Ultrac Vorti
Apollo Aspire XP
Nexen N’Fera Sport
Falken Azenis FK510
Вердикт «Добре» удостоїлися також 3 шини:
Nokian Powerproof
Firestone Roadhawk
Fulda SportControl 2
«Задовільно» були відзначені 6 моделей. Так, Potenza S001 і Ventus S1 evo 3 K127 «підвели» споживчі властивості (пробіг і ціна), у решти були відзначені досить високі оцінки у вологих і сухих умовах.
Умовну рекомендацію отримали учасники з недостатньо тривалим терміном служби.
Як показали результати, очолили підсумкову таблицю преміальні моделі. Що ще раз підтверджує факт, що вартість залежить від якості.