Увага! Під час воєнного стану “Проколесо” працює в обмеженому режимі. Деталі за посиланням
Фінські експерти популярного видання Tuulilasi провели випробування екологічних шин в розмірі 205/55 R16. Метою даного тесту було перевірити сучасну якість « зелених » покришок, і їх здатність забезпечувати безпеку на мокрому дорожньому покритіі. Некоторие автолюбителі вважають, що зниження палива є, чи не єдиним перевагою « зелених » автошин, за іншими характеристиками вони значно програють звичайним моделям покришок, що не зараховують себе до екологічних. Для того щоб перевірити поточну ситуацію, було вирішено до 5 моделям « зелених » шин, додати шини б/у Continental ContiVikingContact 6 з мінімальною глибиною протектора 4 мм. Подібне рішення безпосередньо пов'язане з отриманням тестових даних про те ризик, який відчувають водії, докочуючись зимові покришки замість заміни їх на літні. Як референсной моделі, яка буде йти поза заліком, але її показники будуть вважатися базовими, експертами було вирішено взяти Continental ContiPremiumContact 5. Ще один нюанс. Серед тестованих покришок була свідомо обрана бюджетна модель Goodride RP28.
Керованість на сухій дорозі ході шинних випробувань на сухому дорожньому покритті відчували гуму в умовах гальмування, прискорення, проходження поворотів і різко здійснюються маневрів. Найбільш точну рульову керованість продемонстрували шини з індексом швидкості V, це PremiumContact 5, ніж нікого не здивували. Приємно порадували Goodyear EfficientGrip Performance, Michelin Energy Saver + і Nokian Hakka Green 2, оскільки показали незначний відрив. Реакція Goodride RP28 була досить розпливчастою. Це в рівній мірі відноситься і до зношених зимовим німецьким покришкам. На повороти керма найкраще відгукується базова покришка, яка відірвалася від Goodyear, Michelin і Nokian, але не настільки, як очікували експерти. Хороший результат був зафіксований у Dunlop Sport BluResponse. Показати кращий результат не вдалося зимової моделі і бюджетним шинам через більш жорсткої структури шін. Для забезпечення оптимального рівня безпеки до шин пред'являлося вимога точно слідувати заданої траєкторії, не ковзати в сторону і утримувати обраний напрям. Слабку бічну стійкість показали автошини Goodride і зимова гума. Впевнено впоралися з поворотами ContiPremiumContact 5, Sport BluResponse і EfficientGrip Performance. Однак кращими показали себе Hakka Green 2, як при маневруванні, так і при входженні в затяжний поворот на швидкості 80, 100 і 120 км/год. Утримати траєкторію не вдалося зимовим автошинами і RP28. Dunlop впоралися із завданням краще Goodyear. Більш високі результати показали преміум моделі Energy Saver + і Conti. « Переставка » виявилася під силу лише Michelin і Nokian, правда, в якийсь момент експертам здалося, що і вони не зможуть впоратися із завданням. Добрими виявилися і результати Goodyear, Dunlop і Continental. А ось нестабільність продемонстрували аутсайдери першого тесту Goodride, які взяли собі в компанію зимові автошіни. На слаломі швидке реагування на повороти керма були у Conti, впевненим входженням в поворот порадували Nokian. Хороший баланс рульових характеристик продемонструвала трійка Goodyear, Dunlop і Michelin. На останньому місці знову Goodride і « зима », які на задній осі постійно втрачають зчеплення.
Поперечний аквапланірованіеСуть тесту по стійкості до поздовжнього аквапланування полягає в тому, що легкове авто має в'їхати на повороті в калюжу, глибиною 6-8 мм. Чим вище швидкість, тим ризик гідропланування вище. У тесті фіксуються два показника: коли шина « попливе » і коли повністю втратить зчеплення. Для покришок Dunlop і Nokian граничної виявилася швидкість 82 км/год, на 7 км/год більше і гума повністю втратила зчеплення. Трохи гірше показали себе Conti. На четвертій сходинці виявляється Goodyear, за ним Michelin. Різниця між перерахованими моделями незначна. Набагато гірший результат у Goodyear і Conti (зима).
ЕкономічностьЕкономічность повністю перевернула всю таблицю. Conti, які за результатами багатьох тестів, були в лідерах, чомусь виявилися на останньому місці з плачевним результатом 4,75. Goodride вирішили не залишати своє « насиджене » 6 місце. Здивували всіх зимові покришки, які опинилися на 3 місці з дуже гідним результатом. Першими стали Nokian, за ними Michelin, на 4 місці Dunlop, за ним – Goodyear.
ШумностьІзмерялі шум в салоні автомобіля на 4 різних швидкостях – 50, 80, 100 і 120 км/год. Всі дані були занесені в рейтингову таблицю і ось які результати були отримані. Мінімальний рівень шуму виявився у покришок Nokian і зимових старих. Найгучнішими виявилися Continental і Goodride. Різниця між ними практично відсутній. Звичайно, якщо вибирати між двома цими шинами виключно за одним показником, гучність, то Conti набагато краще, так як « китайський бюджет » на великій відстані стане великою проблемою. Не варто забувати, що найбільш важливими показниками для автошини є гальмування на мокрій поверхні дороги, стійкість до аквапланування.
КомфортТест на комфорт проводився на трьох швидкостях – 40, 80 і 100 км/год. Для цього випробування була свідомо обрана нерівна поверхня, яка дозволить відчути ями і вибоїни в салоні. Як показали випробування, краще з таким завданням впоралися зимові підтримані автошини, завдяки своїй м'якості. На другому місці опинилися « французи ». Інші місця розподілилися наступним чином: Dunlop, Goodyear і Nokian (приблизно на одному рівні), трохи гірше Continental. Goodride показав самий « бюджетний » результат, який можна отримати, вибираючи автошини за ціною. Наочний приклад того, коли якість товару повністю відповідає його вартості.
Підіб'ємо ітогіПокупая екологічні шини, споживач може бути повністю впевнений у своїй безпеці, що наочно продемонстрували дані тести. Як видно з результатів, найсучасніші моделі « зелених » покришок, здатні забезпечити безпеку на мокрих і сухих дорожніх покриттях. Серед базових характеристик шини, безумовно, це зчеплення і керованість. Так ось вони кращі у Conti. Якщо для вас це краще комфорту і економічності, то ContiPremiumContact 5 – ваш вибір. Вони повністю виправдали думку експертів. На них можна равняться. Очевідним в даних тестах було і те, що бюджетна гума, вироблена в Китаї, не зможе забезпечити жоден з основних показників. Не слід « докочувати » і зимові автошини. Незначна економія може обернутися істотними проблемами, особливо на мокрій дорозі.