Увага! Під час воєнного стану “Проколесо” працює в обмеженому режимі. Деталі за посиланням
Сьогодні ми Вас познайомимо з тестом літніх шин, який провели в Угорщині в липні цього року. Забігаючи вперед, хотілося б відзначити, що організатори випробувань поставили перед собою кілька завдань. Одна з найголовніших – це запобігання нещасним випадкам на дорогах. Для цього необхідно було розібратися, які шини здатні забезпечити максимальну безпеку влітку, а які - ні. Складався тест лише з двох випробувань – це гальмування на сухій і мокрій дорозі. Для цього були взяті покришки з різною сезонністю, як нові, так і ізношенние. Іспитивают зимові старі шини не перший рік. І кожен раз результат не викликає здивувань – на зимових старих шинах їздити не можна – це небезпечно. Однак до сих пір є водії (їх приблизно четверта частина в Угорщині), які продовжують експлуатувати зимові шини влітку. Близько 7% водіїв віддають перевагу гарєєвим моделям. Зрозуміло, що подібний вибір – це економія на « перевзування », а наскільки це безпечно покажуть випробування даного теста. Проводілісь вони на одному з найпопулярніших автомобілів - Ford Focus, який попередньо « взули » в гуму 195/65 R15. Як розповідають організатори тестів, було використано по 12 комплектів гуми.
Для випробувань були відібрані наступні моделі літніх шин - Bridgestone Turanza T001, Firestone Multihawk 2, Michelin CrossClimate. Kormoran Runpro B; всесезонні - Goodyear Vector 4Seasons, Debica Navigator, Nexen N 39; Blue 4Season, Vredestein Quatrac 5; зимові - Premiorri ViaMaggiore, Goodyear UltraGrip 9. Також були випробувані зношені літні і зимові шини. Для більш точних результатів, всі виміри проводилися по 5 раз. Тест на сухий дорогеТест на сухій дорозі проводився при температурі повітря 33 ° ;, в той час, як прилад показав температуру асфальту 53,4 °.
Як видно з наведених даних висока температура істотно впливає на гальмування. А на мокрому асфальті це стає ще більш заметно. К наприклад, японські покришки подовжили гальмування, як тільки температура повітря перевалила 30-градусну позначку, а температура асфальту – 50-градусну на 0,7 метрів. Так що водії повинні враховувати, що підвищення температури відіб'ється навіть на дуже хорошій гумі, додавши до гальмівного шляху не менше 0,5 М. А ось Kormoran Runpro B додає близько 1,5 м до гальмівного шляху в жарку пору року. Якщо дорога ще й мокра, то різниця буде ще значніше. А Michelin CrossClimate – додали 2 м на гарячому і мокрому асфальті. Хотілося ми ненадовго зупинитися на французькій покришці, так як вона представляється нам досить цікавою. Як відомо, виробник позиціонує дану модель як літню гуму, в той же час - це перша автошина для літа, яка має зимову маркування 3PMSF. В рамках даного тесту не представилася можливість подивитися як поведеться ця покришка на снігу. Але результати, які показала CrossClimate на сухому і мокрому асфальті в жарку погоду, вразили експертів.
У зимової гуми справи йдуть ще гірше. Якщо в холодні весняні дні на зимовій гумі ще більш-менш можна їздити, то спекотного літнього дня зимова гума – поганий вибір для вашого автомобіля. Не випробовуйте долю, не варто « докочувати » зимові покришки, які вже від'їздили кілька сезонов. Торможеніе на сухий дорогеДавайте повернемося до нашого поточного випробуванню, і подивимося, який гальмівний шлях продемонстрували учасники заїздів на сухому асфальті.
Самий вищий бал « дуже добре » удостоїлися лише дві моделі літніх шин – це Bridgestone Turanza T001 і Firestone Multihawk 2. Оцінку « добре » отримали ще три моделі з нашої п'ятірки, це Michelin CrossClimate, Kormoran Runpro B і літні зношені покришки. « Задовільно » удостоїлися дві всесезонні моделі, серед яких нові автошини N 39; Blue 4Season і Vector 4Seasons, а також преміальна зимова покришка від Goodyear. У загальному заліку UltraGrip 9 виявилася тільки восьмий. Решта моделей отримали позначку « не рекомендується » . Хотелось б звернути увагу автолюбителів на те, що з 100 можливих відсотків одинадцята в рейтингу модель Premiorri ViaMaggiore набрала майже 80%, а це нові шини. Ми ж розуміємо, що жоден автолюбитель не встановив новий комплект зимової гуми на літо. І тим не менше, навіть нові шини, розроблені для холодної пори року, не здатні забезпечити безпеку транспортного засобу, особливо на мокрій дорозі. Результат, який продемонстрували зношені зимові шини - всього 56,2%, що ще раз підтверджує небезпеку їзди на таких автошинах влітку.