ЗАМОВИТИ ДЗВІНОК
Графік роботи: Пн.-Сб. з 9-00 до 20-00
Нд. з 09-00 до 18-00

Тест літніх шин у розмірі 205/55 R16 від норвезької NAF

07.04.2023

Сьогодні мова піде про досить відомий у світі, але відносно новий для українських автовласників бренд Firestone. Не те що б шини цієї компанії були зовсім невідомими і Україні. Ні. Це не так. Деінде вони зустрічаються (особливо на вантажівках), хтось навіть добре з ними знайомий, але часто ставлення водіїв до них…нейтральне. А на нашу думку вони заслуговують дещо більшого.

Отже, Фаєрстоун - це американський бренд медіум сегменту, що наразі є дочірньою компанією холдингу Bridgestone. Досить тривалий час шини Firestone були відомими здебільшого в США (як шини для оригінальної комплектації автомобілів Форд, наприклад), але зараз їх можна зустріти по всьому світу. Чому ж ця гума варта уваги? По-перше відношення Firestone до середнього цінового сегменту дозволяє отримати дуже високу якість та чудові їздові показники без, так скажемо, переплат за «преміальність». По-друге, приналежність до такого всесвітньо відомого виробника шин як Bridgestone забезпечує його дочірні компанії доступом до нових сучасних розробок та винаходів у виробництві шин. Що це дає водіям на практиці? Про це далі.

Свого часу, а саме у 2019 році, норвезьке видавництво Motor NAF та шведи з Vi Bilagare провели тестування літньої гуми розміру 205/55R16. Для перевірки було відібрано сім актуальних моделей покришок серед яких був і представник Firestone, а саме модель Roadhawk. Одразу хочемо звернути вашу увагу на те з ким змагалась ця модель. Решту покришок можна впевнено називати представниками преміум-сегменту. Ось повний перелік учасників:

Bridgestone Turanza T005


Firestone Roadhawk


Goodyear EfficientGrip Performance


Nokian Hakka Blue 2


Continental Premium Contact 6


Dunlop Sport BluResponse


Michelin Primacy 4


Випробування було організовано у французькому місті Міреваль при температурі повітря +20 градусів. Тестовим автомобілем було обрано Фольксваген Гольф 1.4 TSI. А для тих водіїв, яким цікаво на скільки (не)безпечно їздити навесні та влітку на зимових шинах, організатори додали до переліку зимові шини Goodyear Ultragrip 9.

Гума перевірялась у таких дисциплінах як гальмування та керованість на мокрій та сухій дорозі, аквапланування, шумність, а також паливна економічність. Давайте розглянемо більш детально.

Спочатку автівку розганяли на мокрому асфальті до 70 км/год та вимірювали гальмівний шлях. За 49.1 метри Гольф зупинився на шинах Michelin, а довше за все гальмування відбувалось на Bridgestone з довшим на 4 метри гальмівним шляхом. Firestone посів 4 місце, поступившись, окрім французів, Continental та Nokian.


Показники керованості визначали шляхом проходження вологого треку та вимірюванням часу за який впорається тест-пілот. Найшвидшою виявились німці з PremiumContact 6. А от найменш впевнено автомобіль керувався на зимовій гумі. Roadhawk – друге місце.


Бокова стійкість та проходження треку по колу. Результати майже без змін. Єдине це те що зимові шини виявились трішечки кращими за Primacy 4 які показали найдовший час.

Спротив шин акваплануванню вимірювалось шляхом підвищення швидкості на мокрій дорозі до тих пір поки шина не втрачала зчеплення з дорожним покриттям. Також покришки протестували на «сплиття» при бокових навантаженнях. Firestone показав середні результати, але знов наголошуємо на «преміальності» супротивників цієї моделі.


Далі полігон висушили та провели випробування ефективності гальмування та керованості аналогічні тим, що проводились на мокрій дорозі. І тут радимо звернути вашу увагу навіть не на Firestone Roadhawk, хоча ця шина й показала непогані результати, а на показники зимової гуми! Такі шини розраховані на експлуатацію на холодній вологій або обмерзлій дорожній поверхні. Вони не забезпечують достатню безпеку на теплому й сухому асфальті. Про це переконливу свідчить довший гальмівний шлях на 10(десять, Карл!) метрів. Тому наполегливо радимо вам не баритися з весняним перевзуванням.




Також фахівці з Motor NAF та Vi Bilagare перевірили показники паливної економічності та шумоутворення. Різниця, в принципі, є, але це вже на «особистий смак». Для когось суттєво, хтось не зверне на це особливої уваги.



Висновки можна зробити наступні. Firestone Roadhawk в літніх дисциплінах краща за Bridgestone, Michelin та навіть Continental! Досить носити гроші преміум-брендам та платити невідомо за що! І це буде абсолютно не вірно. В тестах не взяті до уваги такі показники, як зносостійкість та витривалість до пікових ударних навантажень. Також картина може бути зовсім іншою при 50% зносу. Не буває недорогих шин, які б забезпечували аналогічні топовим моделям показники. Найкраще – завжди відчутно дорожче. Але бувають шини за досить демократичними цінами які, хай і не найкращі, але хороші. Ті водії, яким потрібні най най най шини, мають бути готові платити за них відповідну ціну. А тим хто буде задоволений гумою з хорошими показниками за хорошу ціну, ми б радили звернути увагу на  Firestone Roadhawk.

Повернення до списку