Увага! Під час воєнного стану “Проколесо” працює в обмеженому режимі. Деталі за посиланням
Один з перших зимових шинних тестів в сезоні 2018-2019 рр. опублікували експерти автомобільного журналу « За кермом », назвавши його « Схід проти Заходу » Таке незвичайне, на перший погляд, назва пов'язана з країнами-виробниками моделей, які брали участь в тестових заїздах. Тут ми зможемо поспостерігати за експлуатаційними характеристиками 12 комплектів зимовій шиповану гуми в популярному розмірі 195/65 R15. Прімечательно, що деякі знамениті учасниці зуміли зарекомендувати себе з найкращого боку в аналогічному тесті 2016 року. І у нас з'явиться можливість порівняти ці досягнення, покопавшись трохи в архіві « За кермом » . Спісок участніковВосток представляє 6 моделей, серед яких: Bridgestone Blizzak Spike-02Hankook Winter I * Pike RS2Toyo Observe Ice-FreezerFirestone Ice Cruiser7Nitto Therma SpikeGT Radial IcePro3Запад – теж 6 моделей: Nokian Hakkapeliitta 9Continental ContiIceContact 2Goodyear UltraGrip Ice ArcticPirelli Ice ZeroGislaved Nord Frost200Nordman 7мест проведення випробувань був обраний полігон німецької шинної компанії Continental, розташований в Швеції, неподалік від невеликого містечка Арвідсьяур. Подготовка до іспитаніямВо уникнути мінливості погодних умов, всіляких раптових потеплінь, які можливі в цій північній країні, вирішено було почати випробування в січневі морози. Правда, морози були не настільки суворими, температура коливалася в межах 7-14 ° нижче нуля. Разделів завдання на творчі і рутинні, експерти з учасниками заїхали на полігон на двох хечбек Volkswagen Golf (червоному і чорному) . Вся « чорна робота », як можна здогадатися, дісталася чорному автомобілю. Саме на ньому були проведені найскладніші і важливі тести на льоду і снігу (гальмування, проходження крижаного кола, розгін) . Для червоного авто підібрали, як зазначили організатори, творчу роботу – завмер керованості, курсової стійкості і проходімості. Для кожного комплекту для точності даних заїзди проводилися по 8-10 разів. Зазнавши 2-3 комплекту, робили заміри на референтних (взятих як зразок) автошінах. Організатори випробувань звертають увагу на свою зацікавленість в точності даних. Для цього всі тестові моделі до установки на автомобіль зберігалися в холодному контейнері.
Один з ділянок полігону був заздалегідь обгороджений. І поки тестувалися шини на льоду і на снігу, на обгородженій ділянці утворився шар снігу, висотою 20 см – відмінне місце для тестів в глибокому снегу. Іспитанія на льдуНа чорному VW Golf була завчасно вбудована апаратура VBOX, що дозволяє зробити точні виміри часу розгону і довжини гальмівної дистанції. У автомобіля були задіяні антиблокувальна і протівобуксовочная сістеми. Разгонно-гальмівна динаміка всіх учасниць перевірялася на невеликому за розмірами і завмерлому озері. Гальмування на льдуПрі вимірі гальмівної дистанції на льоду автомобіль починав гальмувати на швидкості 20 км/ч. За цю дисципліну можна було отримати найвищий бал – 180. Найкращий результат належить новинки цього сезону - Hankook Winter I * Pike RS2. Вона показала результат – 6,6 м. На другій сходинці опинилася покришка від ганноверських шинників - Continental ContiIceContact 2, відставши від лідера всього на 20 см. Ще 10 см поступилася фінська учасниця - Nokian Hakkapeliitta 9. Вот так виглядає трійка лідерів після першого, але дуже відповідального заїзду. найнижчу, 12-ю позицію, за підсумками першого заїзду займає GT Radial IcePro3. Довжина її гальмівного шляху склала 8,7 м, що на 2,2 м більше лідера гонки. Зупинитися на півметра раніше вдалося Firestone Ice Cruiser7. Зовсім близько до передостаннього місця зупинилася Nitto Therma Spike. Разгон на льдуВ даній дисципліні потрібно було максимально швидко розігнатися з місця до швидкості 20 км/ч. І, хоч як це дивно було для експертів, але трійка лідерів залишилася неізменной. Лучшее час показала Hankook – 4,1 с, за нею фінішувала Continental з результатом 4,2 с. Всього на 0,3 с більше треба було фінської Nokian. Сумеет чи Winter I * Pike RS2 утримати лідерство, покажуть наступні іспитанія. Аутсайдерамі заїзду стали 3 покришки: IcePro3 і Ice Cruiser7 з результатом 5,8 з і Nord Frost200 (5,9 с) . Як бачимо, претенденти і на останні місця зберігаються. Проходження крижаного кругаЕто друга за значимістю випробування на льоду, яке дозволяє перевірити поперечне зчеплення. У свою скарбничку кожна з учасниць змогла додати до 95 баллов. Бистрее інших пройшла коло ContiIceContact 2 за 15,6 с. Слідом за нею, відставши на 0,4 с фінішували відразу 3 учасниці: Winter I * Pike RS2, Hakkapeliitta 9 і аутсайдер попереднього заїзду, Nord * Frost200. На 2,4 секунди поступилася лідеру японська шина Blizzak Spike-02.
Керованість на льдуДля проведення даного випробування організаторам довелося « перевзути » учасниць на червоний VW Golf. На ньому будуть перевірятися керованість і курсова стійкість. Для кращої оцінки експерти за допомогою спеціальної програми відключили систему стабілізаціі. Как описують організатори, крижана траса була зовсім не горизонтальної, а розташованої під нахилом. Їзда по такому майданчику дозволить пілотам оцінити особливості поведінки шін. Наілучшее враження склалося про Hakkapeliitta 9, вона отримала 28 з 35 можливих баллов. По 26,3 отримали 4 моделі: Gislaved, Continental, Hankook і Nordman. Самой низької позначки за керованість удостоїлася Firestone. Пілоти відзначають постійну напругу, в якому вони перебували, тривалий ковзання і відчуття втрати сцепленія. Ітогі « крижаного » блокаПо підсумками тестів на льоду перше місце закріпилося за корейської шиною Hankook. Вона набрала 348,9 з 360 максимально можливих.
На кілька балів менше заробила німецька покришка Continental. А третє, почесне місце дістається фінської учасниці Nokian, яка набрала майже на 10 балів менше лідера. Іспитанія на снегуВ відміну від попереднього блоку, в який входило 4 тесту, випробувань на снігу вже 7. Самий « дорогий » - торможеніе. Торможеніе на снегуМаксімальную позначку 140 отримує лідер заїздів на льоду - Hankook Winter I * Pike RS2. На снігу гальмування починалося на швидкості 40 км/ч. Виконати це випробування корейської автошини вдалося за 16,9 с. Другий результат показала Nord * Frost200 – 17,2. Буквально на частки секунди пізніше загальмували ContiIceContact 2 і Hakkapeliitta 9. Чуть більше двох секунд відокремило лідерів гонки від двох останніх учасниць - IcePro3 і Ice Cruiser7. Разгон на снегуКак і в попередньому блоці за відмінну розгінну динаміку можна було заробити 35 очков. Лучшее час показала німецька ContiIceContact 2, вийшовши на швидкість 40 км/год всього за 5,9 с. На мить пізніше фінішувала корейська Winter I * Pike RS2. Третю сходинку в даному тесті зайняла італійська Ice Zero. Управляемость на снегуОпределів для червоного автомобіля завдання, як творчу, у експертів народилася ідея провести на керованість не одне, а цілих 3 випробування. Вони вирішили оцінити шини в різних режимах руху: Звичайне, Активне, Екстремальне маневрірованіе. Отлічія між цими дисциплінами полягають в наступному. При звичайному режимі водіння, який використовують багато водіїв, швидкість перед входженням в поворот обмежується.
Гальмування на сухому асфальтеПобеда Gislaved в гальмуванні на сухому асфальті зі швидкості 80 км/год вже не стала для експертів великим подивом. Знову максимальну кількість балів з результатом – 30,3 метра. І в цьому випадку друге місце дістається Goodyear, але з меншим відривом – 40 см. Третью позицію зберегла за собою GT Radial. Курсовая устойчівостьОрганізатори вирішили об'єднати кілька випробувань в одне, виставивши окремі оцінки за курсову стійкість, економічність і комфорт. Спочатку був розігрів на 10-ти кілометровій колі на швидкості 130 км/ч. Самі виміри проводилися на горизонтальній ділянці дороги, протяжністю 2 км. Как і в попередніх заїздах залучалися референтні покришки, що дозволяють відкоригувати отримані учасницями данние. Максімум за курсову стійкість отримала « відмінниця » « чорних » заїздів – Gislaved. У цьому тесті компанію їй склала Pirelli, яка також отримала максимальний бал – 24.
КомфортВ даній групі випробувань оцінювали внутрішній шум і плавність хода. Максімальние 30 балів, передбачені для даного випробування, не отримала жодна покришка. Але найбільшою оцінкою були відзначені три моделі: Nokian, Hankook і GT Radial. В плавності ходу фінська шина була змушена поступитися своїм лідерством іншої моделі - Nitto Therma Spike, якій вдалося вперше відзначитися в рамках проведених випробувань. Hankook і GT Radial не склали своїх позицій, отримавши найбільшу оцінку – 14. Максимум знову не дісталося нікому.
ЕкономічностьРасход палива замірявся на швидкості 90 і 60 км/год. Так, на швидкості 90 км/год максимальна витрата, необхідний для 100 км, становить 6,6 літрів, а мінімальний – 6,3. На швидкості 60 км/год результати були отримані від 4,2 до 4,6 літров. Как бачимо, розбіг не великий. Але найкращий результат належить лідеру гонки фінської Hakkapeliitta дев'ятого покоління. І в цьому немає нічого дивного, так як дана учасниця найлегша серед усіх.