Увага! Під час воєнного стану “Проколесо” працює в обмеженому режимі. Деталі за посиланням
Фахівці популярного казахського видання kolesa. kz вирішили провести не звичайний шинний тест зимових покришок, а тест-рада. Своє головне завдання в рамках даного випробування організатори вбачають у тому, щоб підказати власникам середньорозмірних кросоверів, яка гума буде найбільш надійною для їх автомобілів. Як відомо, покришки вибирають не тільки під наявне авто, а ще, залежно від стилю водіння, погодних умов та інших факторів, які в більшій чи меншій мірі здатні вплинути на експлуатаційні характеристики. Всі моделі пройшли обов'язкову процедуру " зважування ".
Забігаючи вперед, хотілося б відзначити, що крім учасниць заїздів, організатори приготували так званий « кава-брейк », на який запросили ще пару шин, відмінних від зимових « нешіповок ». Але всьому свій час. Як і годиться при випробуваннях зимових покришок, перевіряли їх ходові характеристики в зимових умовах. Для цього всі 6 учасниць відвезли в далеку Фінляндію на знайомий нам по численним випробуванням полігон « Білий пекло ».
Для вимірювання бічної стійкості на крижаній дорозі машина мала проїхати 350 метрів по колу з відключеною системою динамічної стабілізації ESP. На думку організаторів випробувань, чим краще результат, який зможе показати покришка, тим вище рівень її зацепа на льоду. Згідно з отриманими даними найкраще зчеплення з льодом змогла показати фінська покришка, яка прийшла першою до фінішу.
За Nokian фінішували відразу дві моделі - Blizzak DM-V2 і Latitude X-Ice 2. А ось найгірший результат, і, отже, найменше зчеплення було у корейської Winter i ’ cept evo2 SUV (вона знову остання) . Експерімент з референсной шінойУтвержденіе про те, що при зміні погодних умов, характеристики покришки можуть змінюватися, відомо всім. Однак виникає закономірне питання, а як передбачити поведінкові характеристики покришки при зниженні або підвищення температури повітря або льоду. Для цього вирішено було провести експеримент, « призначивши » одну з шести покришок референсной моделлю. « Еталоном » була обрана Bridgestone, встановлена черговість, при цьому сама японська покришка перевірялася тричі (на початку, в середині і в кінці експерименту). Отримані дані усереднювалися. Такий експеримент дозволив зробити дані на льоду максимально об'єктивними, навіть при незначній зміні погодних умов. Як відзначили організатори тестів, перед кожним заїздом вимірювалося тиск в шинах.
Розгінна динаміка на льоду вимірювалася на швидкості 5-30 км/год. Кращий результат був у Hakkapeliitta R2 SUV, за нею слідом фінішувала Latitude X-Ice 2.
І хоча останній знову була покришка, зроблена в Кореї, вона зуміла набрати необхідну швидкість на 1,5 секунди позже. Обещанний переривПросто відпочивати організатори тестів порахували для себе великою розкішшю, тому вирішили поєднати приємне з корисним. Для цього « перевзули » Mercedes-Benz в Hakkapeliitta 8 SUV в розмірі 255/45 R20 і випустили на лід. Більш широке пляма контакту і наявність шипів на крижаному колі тільки погіршили керованість і маневреність автомобіля. Як вважають експерти, при широкій поверхні протектора, тиск розподіляється нерівномірно, і це заважає розгону, погіршує тягово-зчіпні характеристики. І хоча шиповка повинна була б мати перевагу на льоду, проте експерти зафіксували зворотне.
Причина, на їхню думку, криється в тому, що для среднеразмерного кросовера діаметр покришки 17 дюймів є оптимальним. Єдиний мінус, видимий експертами, криється в зовнішньому вигляді авто, якому « двадцятка » підійде набагато більше. Однак якщо ви хочете отримати більше керованості, комфорту і зниження витрати палива, вибирайте 17 діаметр шін. Кстаті, експерти у всіх покришок виміряли жорсткість гуми по Шору.
Тести на снегуТорможеніе на сніговій дорозі зовсім інакше розмістило учасниць в рейтинговій таблиці.
Лідер гальмування на льоду, Michelin, разом з Hankook виявилися на нижній сходинці. Їх різниця з лідером гонки, Continental, склала всього 1,5 метра. Різниця з іншими учасницями була ще менш значною, від 30 см з Nokian до метра з Bridgestone. Примітно, що і швидкість, з якою було розпочато гальмування на снігу, була вище на 10 км/ч. Керованість на засніженій дорозі за частки секунди вивела в лідери німецьку гуму, а не фінську.
Розгінна динаміка на снігу була кілька ефективніше у японській покришки. І хоча останній в списку знову виявляється кореянка, різниця в секундах дійсна мінімальна, всього 0,37 с. При цьому відставання у першої четвірки було лише на соті частки секунди (0,01-0,03).
найменший гальмівний шлях зуміла показати французька Latitude X-Ice 2, яка відірвалася від другого місця гонки на рекордні 7,4 м. Інші ж учасниці зупинилися більш компактно (між другим і останнім місцем різниця всього 1,2 м). З одного боку, отримані результати чітко « кажуть » про те, що використовувати на мокрій дорозі найкраще літню гуму, вона більш безпечна в дощову погоду. А, з іншого боку, сукупність водовідвідних канавок, висока ламелізаціі збільшує негативний профіль протектора, що сприяє кращому зчепленню з мокрою поверхнею.
На мокрій дорозі відмінно проявила себе Winter i ’ cept evo2 SUV. Цьому в чималому ступені сприяє жорсткість гуми. І хоча на противагу, найбільш м'якою гумою є фінська учасниця, найменшу швидкість показала Observe GSi-5. Разом з тим, вона цілком передбачувана, і по звуку вищання можна визначити її максимальне зчеплення. З труднощами, але другий змогла фінішувати ContiVikingContact 6 SUV. Решта три шини показали приблизно однаковий результат.
Черговий « перерва » вирішили провести організатори випробування, давши можливість перепочити зимовим шинам. А в цьому час на позашляховик взули « гостю » тесту - Nokian Hakka Line SUV. Кілька заїздів, зроблених на літніх покришках, виявилося недостатньо, щоб домогтися максимально можливої швидкості. Пілот після зимових шин ніяк не міг усвідомити, що літня покришка здатна демонструвати більшу швидкість, і весь час гальмував раніше, ніж це було потрібно. В результаті лише одна секунда різниці з найкращим результатом. Тести на сухому асфальтеТорможеніе на сухому асфальті показало, що всі моделі відносно рівно фінішували.
Економічність. Вимірювання економічності покришок проводилося в лабораторних умовах.
Для об'єктивності показників покришка повинна проїхати порядку 10 км на однаковій швидкості – 80 км/год. Заміри проводилися згідно з європейською методикою на розгінний барабані. Кожен такий « заїзд » тривав три години. В результаті було отримано дві цифри: коефіцієнт опору коченню і витрата палива за 100 км. Для більшої економності покришки має значення вага покришки. Якщо порівняти вагу з отриманими даними, то можна побачити множинні збіги. Так, найлегша покришка, як і найважча, виявляються, відповідно, найекономнішої і менш економною. А ось у трьох шин, що зайняли в тесті 2-4 місця вага однаковий, разом з тим, їх результат дещо різниться.
Підводимо ітогіПодсчет балів в даному тесті проводився наступним чином. На перше місце організатори заїздів поставили керованість на снігу, льоду і крижаному колі. За ці три тести можна було отримати максимально 250 балів. Стільки ж можна було отримати за гальмування на льоду і снігу. За 150 балів були оцінені такі два бл ка тестів (керованість ь і гальмування на асфальті). За прискорення на льоду і снігу можна було заробити 100 очок, економічність і акустика з комфортом оцінювалися по 50 балів. Таким чином, максимальна кількість балів, яку можна було набрати в ході всіх випробувань – 1000.
Максимально наблизитися до цієї цифри вдалося французької покришці Latitude X-Ice 2 , яка показала найкоротший гальмівний шлях на мокрому і сухому асфальті.
« тиха », комфортна і економічна покришка. Незважаючи на те, що серед конкуренток були молодші учасниці, досить впевнено почувала себе в інших іспитаніях. На другому місці в тесті від kolesa. kz виявилася « господиня » полігону, фінська покришка Hakkapeliitta R2 SUV, яка набрала на 9 балів менше.
Експлуатаційні характеристики Nokian повністю адаптовані до зимових умов. Вона показала ідеальну керованість, відмінну розгінну динаміку, найкоротший гальмівний шлях на льоду і снігу, низький опір каченію. Третье, призове місце, дістається японської покришці Blizzak DM-V2,
У той же час вона показала досить високі результати на мокрому і сухому асфальте. Предпоследнее місце в даному тесті дістається Observe GSi-5. Вона виявилася « гучної » і менш комфортною шиною.
Але, незважаючи на передостаннє місце у фінальному рейтингу, результаты, показанные шиной Toyo, способны обеспечить довольно хороший уровень безопасности, как на зимних дорогах, так и на асфальте. На последнем месте оказалась корейская Winter i’cept evo2 SUV.
Она запомнилась экспертам своей идеальной управляемостью на мокром асфальте. Однако в остальных испытаниях она показала более низкие результаты.