Увага! Під час воєнного стану “Проколесо” працює в обмеженому режимі. Деталі за посиланням
Фахівці популярного казахського видання kolesa. kz вирішили провести не звичайний шинний тест зимових покришок, а тест-рада. Своє головне завдання в рамках даного випробування організатори вбачають у тому, щоб підказати власникам середньорозмірних кросоверів, яка гума буде найбільш надійною для їх автомобілів. Як відомо, покришки вибирають не тільки під наявне авто, а ще, залежно від стилю водіння, погодних умов та інших факторів, які в більшій чи меншій мірі здатні вплинути на експлуатаційні характеристики. Всі моделі пройшли обов'язкову процедуру " зважування ".
Забігаючи вперед, хотілося б відзначити, що крім учасниць заїздів, організатори приготували так званий « кава-брейк », на який запросили ще пару шин, відмінних від зимових « нешіповок ». Але всьому свій час. Як і годиться при випробуваннях зимових покришок, перевіряли їх ходові характеристики в зимових умовах. Для цього всі 6 учасниць відвезли в далеку Фінляндію на знайомий нам по численним випробуванням полігон « Білий пекло ».
Там були створені умови для перевірки покришок на снігу і льоду. Це величезна територія, площею 700 га, на якій розташовано більше 100 км дорожнього полотна.Вторую частина випробувань проводили вже не в Ивало, а біля м Нокіа. Тут тестувалися покришки на сухому і мокрому асфальті, а самі випробування проводилися в теплу пору року. Основні дисципліни, які перевірялися – гальмування, розгін, управляемость.Участніци іспитанійВ якості основних учасниць були відібрані шість найбільш популярних покришок, як то кажуть, « кращі з кращих ». Як відзначають в своїх польових звітах організатори, вони не стали везти з собою в далеку Фінляндію бюджетні покришки, так як вважають, що автолюбителі, які купили собі позашляховик, хочуть « взути » його в кращі покришки. Чому саме на такій кількості учасниць вирішено було зупинитися, теж складно сказати. У будь-якому випадку, як запевняють експерти, саме ці моделі є кращими і присутні на казахському ринку, а, отже, доступні для придбання. А ось автомобілі, на яких проводились випробування, були німецького виробництва. Це Mercedes-Benz GLC для зимових і Audi Q5 для літніх випробувань. Bridgestone Blizzak DM-V2, Continental ContiVikingContact 6 SUV, Hankook Winter i ’ cept evo2 SUV, Michelin Latitude X-Ice 2, Nokian Hakkapeliitta R2 SUV, Toyo Observe GSi-5.Тести на льдуТорможенію на будь-якому вигляді дорожнього покриття завжди потрібно приділяти достатню увагу. Так як, в першу чергу, це свідчить про безпеку вашого автомобіля, і про його здатність виконати екстрене гальмування. px;"> на крижаній дорозі найменший гальмівний шлях змогла показати Michelin Latitude X-Ice 2, від якої буквально на 30 см відстала фінська Hakkapeliitta R2 SUV. Однак наступні моделі починають значно подовжувати гальмівний шлях. Спочатку на 1,5 м Blizzak DM-V2, потім ще на 1,1 м і 1,7 м, відповідно, ContiVikingContact 6 SUV і Toyo Observe GSi-5. Найбільшу різницю з лідером гонки показала Winter i ’ cept evo2 SUV. Її різниця склала 5,5 м, яка в деяких випадках може мати дуже серйозні негативні последствія.Управляемость є однією з найбільш важливих характеристик, яка допомагає водієві підібрати, в залежності від його стилю їзди, найбільш підходящий комплект гуми. На жаль, в більшості тестів враховується суб'єктивна оцінка пілота. Тому ми покладаємося тільки на його відчуття. Крижана поверхня не випадково вважається дуже підступною, так як при неправильному пілотуванні автомобілем можлива втрата зчеплення. З огляду на, що мета випробування в розкритті потенціалу кожної моделі, пілоти намагалися надати кожній шині можливість проявити себе. px;"> Кращою, згідно секундоміром, стала Nokian, яка, пройшла дистанцію за 80,4 с. Як відзначили пілоти, з цією шиною не страшно збільшувати швидкість і входити в повороти. Надійна, спокійна і, як годиться, має « нордичний » характер.У Michelin дещо інший « характер », за яким потрібно все-таки стежити. Хоча прекрасне зчеплення дозволяє їй показати другий результат, відставши від « господині » полігону всього на 2,4 с.Японская Blizzak DM-V2 вимагає до себе « особливого підходу ». Пілоти відзначили якусь напруженість в проходженні дистанції на цих шінах.Немецкая ContiVikingContact 6 SUV змусила трохи похвилюватися експертів. Занадто широка амплітуда при заході в поворот, тривала пробуксовка і 4 місце в табліце.Схожее поведінку демонструє і ще одна японка - Observe GSi-5. Нестабільні кермові реакції в момент руху може спровокувати занос, тому потрібно дуже акуратно поводитися з цими покришкамі.Корейская Winter i ’ cept evo2 SUV не розташовує до ризику. З нею потрібно пересуватися по льоду повільно і обережно. px;">Для вимірювання бічної стійкості на крижаній дорозі машина мала проїхати 350 метрів по колу з відключеною системою динамічної стабілізації ESP. На думку організаторів випробувань, чим краще результат, який зможе показати покришка, тим вище рівень її зацепа на льоду. Згідно з отриманими даними найкраще зчеплення з льодом змогла показати фінська покришка, яка прийшла першою до фінішу.
За Nokian фінішували відразу дві моделі - Blizzak DM-V2 і Latitude X-Ice 2. А ось найгірший результат, і, отже, найменше зчеплення було у корейської Winter i ’ cept evo2 SUV (вона знову остання) . Експерімент з референсной шінойУтвержденіе про те, що при зміні погодних умов, характеристики покришки можуть змінюватися, відомо всім. Однак виникає закономірне питання, а як передбачити поведінкові характеристики покришки при зниженні або підвищення температури повітря або льоду. Для цього вирішено було провести експеримент, « призначивши » одну з шести покришок референсной моделлю. « Еталоном » була обрана Bridgestone, встановлена черговість, при цьому сама японська покришка перевірялася тричі (на початку, в середині і в кінці експерименту). Отримані дані усереднювалися. Такий експеримент дозволив зробити дані на льоду максимально об'єктивними, навіть при незначній зміні погодних умов. Як відзначили організатори тестів, перед кожним заїздом вимірювалося тиск в шинах.
Розгінна динаміка на льоду вимірювалася на швидкості 5-30 км/год. Кращий результат був у Hakkapeliitta R2 SUV, за нею слідом фінішувала Latitude X-Ice 2.
І хоча останній знову була покришка, зроблена в Кореї, вона зуміла набрати необхідну швидкість на 1,5 секунди позже. Обещанний переривПросто відпочивати організатори тестів порахували для себе великою розкішшю, тому вирішили поєднати приємне з корисним. Для цього « перевзули » Mercedes-Benz в Hakkapeliitta 8 SUV в розмірі 255/45 R20 і випустили на лід. Більш широке пляма контакту і наявність шипів на крижаному колі тільки погіршили керованість і маневреність автомобіля. Як вважають експерти, при широкій поверхні протектора, тиск розподіляється нерівномірно, і це заважає розгону, погіршує тягово-зчіпні характеристики. І хоча шиповка повинна була б мати перевагу на льоду, проте експерти зафіксували зворотне.
Причина, на їхню думку, криється в тому, що для среднеразмерного кросовера діаметр покришки 17 дюймів є оптимальним. Єдиний мінус, видимий експертами, криється в зовнішньому вигляді авто, якому « двадцятка » підійде набагато більше. Однак якщо ви хочете отримати більше керованості, комфорту і зниження витрати палива, вибирайте 17 діаметр шін. Кстаті, експерти у всіх покришок виміряли жорсткість гуми по Шору.
Тести на снегуТорможеніе на сніговій дорозі зовсім інакше розмістило учасниць в рейтинговій таблиці.
Лідер гальмування на льоду, Michelin, разом з Hankook виявилися на нижній сходинці. Їх різниця з лідером гонки, Continental, склала всього 1,5 метра. Різниця з іншими учасницями була ще менш значною, від 30 см з Nokian до метра з Bridgestone. Примітно, що і швидкість, з якою було розпочато гальмування на снігу, була вище на 10 км/ч. Керованість на засніженій дорозі за частки секунди вивела в лідери німецьку гуму, а не фінську.
Хоча і Conti, і Nokian показали впевнене входження в поворот і передбачуваність на дорозі. Наступна пара покришок, що опинилася максимально близько один до одного, Bridgestone та Michelin. Як відзначили експерти, японська шина менш передбачувана, ніж попередня пара. А ось французька, не втрачаючи зчеплення з дорогою, дозволяє максимально розкритися потенціалу автомобіля. Ще одна японка, Observe GSi-5, з метою безпеки вимагає більше часу для проходження поворотів і демонструє більшу пробуксовку при розгоні. Winter i ’ cept evo2 SUV впевнено посідає останнє місце завдяки своїй недостатньої поворачиваемости. px;">Розгінна динаміка на снігу була кілька ефективніше у японській покришки. І хоча останній в списку знову виявляється кореянка, різниця в секундах дійсна мінімальна, всього 0,37 с. При цьому відставання у першої четвірки було лише на соті частки секунди (0,01-0,03).
Тести на мокрому асфальтеТорможеніе на мокрому асфальті завжди відбувається під пильним наглядом експертів випробування, так як мокра дорога завжди вважається найбільш небезпечною дорожньою поверхнею. Наскільки безпечною є їзда на зимових шинах під час дощу, наочно демонструють дані тесту. px;">найменший гальмівний шлях зуміла показати французька Latitude X-Ice 2, яка відірвалася від другого місця гонки на рекордні 7,4 м. Інші ж учасниці зупинилися більш компактно (між другим і останнім місцем різниця всього 1,2 м). З одного боку, отримані результати чітко « кажуть » про те, що використовувати на мокрій дорозі найкраще літню гуму, вона більш безпечна в дощову погоду. А, з іншого боку, сукупність водовідвідних канавок, висока ламелізаціі збільшує негативний профіль протектора, що сприяє кращому зчепленню з мокрою поверхнею.
Керованість на мокрому асфальті. У теплу пору року експлуатувати покришки, призначені для зими, не рекомендується. Однак погодні реалії в Казахстані такі, що взимку дороги дійсно можуть бути мокрими. І тому дуже важливо, щоб ваші шини змогли забезпечити досить високий рівень і безпеки, і зчеплення. px;">На мокрій дорозі відмінно проявила себе Winter i ’ cept evo2 SUV. Цьому в чималому ступені сприяє жорсткість гуми. І хоча на противагу, найбільш м'якою гумою є фінська учасниця, найменшу швидкість показала Observe GSi-5. Разом з тим, вона цілком передбачувана, і по звуку вищання можна визначити її максимальне зчеплення. З труднощами, але другий змогла фінішувати ContiVikingContact 6 SUV. Решта три шини показали приблизно однаковий результат.
Черговий « перерва » вирішили провести організатори випробування, давши можливість перепочити зимовим шинам. А в цьому час на позашляховик взули « гостю » тесту - Nokian Hakka Line SUV. Кілька заїздів, зроблених на літніх покришках, виявилося недостатньо, щоб домогтися максимально можливої швидкості. Пілот після зимових шин ніяк не міг усвідомити, що літня покришка здатна демонструвати більшу швидкість, і весь час гальмував раніше, ніж це було потрібно. В результаті лише одна секунда різниці з найкращим результатом. Тести на сухому асфальтеТорможеніе на сухому асфальті показало, що всі моделі відносно рівно фінішували.
Довжина гальмівного шляху від Michelin до Hankook і Toyo склала всього 2,8 м. Це найкращий результат, який зуміли продемонструвати учасниці. Усередині таблиці різниця теж була невеликою – 30-40 см.Управляемость на сухому асфальті оцінювалася суб'єктивно. Саме тому, організатори вирішили поділитися своїми спостереженнями, а отримані результати заїзду не ввійшли в підсумкову таблицю. Найкращі зчіпні характеристики зуміли показати дві покришки, японська та корейська. У той же час, як відзначають експерти, найбільш передбачуваною їм здалася Latitude X-Ice 2. Тим не менш, експерти наголошують на те, що температура в Казахстані в період міжсезоння (осінь, весна) набагато вище 10 ° ;, і докочувати зимові покришки зовсім небезпечно. px;">Економічність. Вимірювання економічності покришок проводилося в лабораторних умовах.
Для об'єктивності показників покришка повинна проїхати порядку 10 км на однаковій швидкості – 80 км/год. Заміри проводилися згідно з європейською методикою на розгінний барабані. Кожен такий « заїзд » тривав три години. В результаті було отримано дві цифри: коефіцієнт опору коченню і витрата палива за 100 км. Для більшої економності покришки має значення вага покришки. Якщо порівняти вагу з отриманими даними, то можна побачити множинні збіги. Так, найлегша покришка, як і найважча, виявляються, відповідно, найекономнішої і менш економною. А ось у трьох шин, що зайняли в тесті 2-4 місця вага однаковий, разом з тим, їх результат дещо різниться.
шумообразование і комфорт. Ще один показник, який завжди перевіряється в рамках тесту шин – це акустичний комфорт. Цей показник відноситься до споживчих характеристик і фіксується на європейській маркування, із зазначенням кількості децибел. Однак організатори вирішили об'єднати вимір рівня шуму з ще однією споживчою характеристикою – комфортністю шини, і видати єдину оцінку. В результаті максимальна кількість балів дістається « найтихішій » (Michelin) і « найкомфортнішою » (Bridgestone). Ще одна покришка, яка продемонструвала тихий хід, стала Hankook, однак через недостатню комфортність вона отримала менше балів. Приємно здивувало і те, що рівень шуму змішав з літніми моделями. Дещо гірше, звичайно, але не набагато. px;">Підводимо ітогіПодсчет балів в даному тесті проводився наступним чином. На перше місце організатори заїздів поставили керованість на снігу, льоду і крижаному колі. За ці три тести можна було отримати максимально 250 балів. Стільки ж можна було отримати за гальмування на льоду і снігу. За 150 балів були оцінені такі два бл ка тестів (керованість ь і гальмування на асфальті). За прискорення на льоду і снігу можна було заробити 100 очок, економічність і акустика з комфортом оцінювалися по 50 балів. Таким чином, максимальна кількість балів, яку можна було набрати в ході всіх випробувань – 1000.
Максимально наблизитися до цієї цифри вдалося французької покришці Latitude X-Ice 2 , яка показала найкоротший гальмівний шлях на мокрому і сухому асфальті.
« тиха », комфортна і економічна покришка. Незважаючи на те, що серед конкуренток були молодші учасниці, досить впевнено почувала себе в інших іспитаніях. На другому місці в тесті від kolesa. kz виявилася « господиня » полігону, фінська покришка Hakkapeliitta R2 SUV, яка набрала на 9 балів менше.
Експлуатаційні характеристики Nokian повністю адаптовані до зимових умов. Вона показала ідеальну керованість, відмінну розгінну динаміку, найкоротший гальмівний шлях на льоду і снігу, низький опір каченію. Третье, призове місце, дістається японської покришці Blizzak DM-V2,
яка запам'яталася експертам своїми збалансованими характеристиками на всіх дорожніх покриттях, відмінним поєднанням комфорту з низьким шумообразованіем.Следующее місце дістається німецької шині ContiVikingContact 6 SUV, яка, хоча і є новинкою, але не зуміла продемонструвати сво і найбільш вагомі переваги. px;">У той же час вона показала досить високі результати на мокрому і сухому асфальте. Предпоследнее місце в даному тесті дістається Observe GSi-5. Вона виявилася « гучної » і менш комфортною шиною.
Але, незважаючи на передостаннє місце у фінальному рейтингу, результаты, показанные шиной Toyo, способны обеспечить довольно хороший уровень безопасности, как на зимних дорогах, так и на асфальте. На последнем месте оказалась корейская Winter i’cept evo2 SUV.
Она запомнилась экспертам своей идеальной управляемостью на мокром асфальте. Однако в остальных испытаниях она показала более низкие результаты.