Шипи чи «липучка»?

Шипи чи «липучка»?

13.05.2020

Одвічне питання про перевагу того чи іншого виду зимових шин ми вирішили підняти знову на прикладі нових моделей японського виробника - Bridgestone.

Зимові шини не випадково прийнято вважати складним продуктом. І для правильного вибору тієї чи іншої моделі потрібно обов'язково враховувати кліматичні умови місцевості, в якій Ви проживаєте. Навіть в нашій Україні з одним часовим поясом, з приблизно однаковими кліматичними умовами, може виникнути істотні відмінності в погодних умовах в різних куточках нашої країни.

Додайте до цього стан доріг, різний клас транспортних засобів і стане очевидним питання початківця автолюбителя: «Так що краще?» «Розбір польотів» ми вирішили влаштувати на основі двох равновозрастних (у міру появи на ринку) преміальних шин - Blizzak Spike-02 і Blizzak Ice.

Обидві покришки призначені для експлуатації в суворих зимових умовах. Відрізняються наявністю шипів. Давайте спочатку ближче познайомимося з шипованими покришками.


BLIZZAK SPIKE-02


Багато водіїв люблять саме шиповані шини. Чому? Вони здаються більш надійними, особливо для жителів мегаполісів і людей, які проживають за великими містами. Судіть самі, крижана кірка мимоволі викликає побоювання, а чи справиться «липучка» з льодом. І перше, що спадає на думку - це «шип».

blizzak_spike.jpg

Одне з важливих переваг, яке цінують водії - це баланс експлуатаційних характеристик. Виробник, випускаючи шиповану модель, змушений турбуватися не тільки про сам шипі, але і протекторі покришки.

І якщо взяти будь-яку шинну компанію, уважно подивитися на форму і розміри шипа, ми побачимо, що від моделі до моделі все це зазнає змін, стаючи якісніше й ефективніше. Така еволюція пов'язана із залежністю від шипа тягово-зчіпних характеристик.

Наприклад, у Blizzak Spike-02 ми бачимо спрямований шип. Його твердосплавная вставка здатна глибоко проникати в лід. Нижній фланець шипа надійно утримується всередині гуми. Це важливо для того, щоб втрата цих найцінніших «цвяшків» знизити до мінімуму.

Дорожнє покриття протягом дня може по кілька разів змінюватися, з льоду на сніг, сльота, а то і на «голий» асфальт. Їзда в колії, по укотив ... Всі ці можливі зимові умови виробник повинен передбачити і створити шину, яка зможе бути максимально ефективною при будь-якому з перерахованих умов.

Blizzak Spike-02 і її позашляхова варіація Spike-02 SUV - є другим поколінням. На відміну від моделі «01» був змінений дизайн автошини. Поперечних канавок стало більше. Безліч гострих країв в центральній частині протектора наділяють шину відмінними зчіпними характеристиками на сніжному покритті. Об'ємні канали сприяють ефективному дренажу. Вода, сльота завжди присутні у нас взимку. А для зчеплення дуже важливо, щоб пляма контакту було максимально сухим.

Склад компаунда - завжди є великою таємницею у будь-якого шіннодела. У гумової суміші професіонали можуть назвати не дві-три, а десятки складових. Складно переоцінити роль гуми. Вона повинна бути м'якою, щоб не розтріскувалася на морозі, і жорсткою, щоб не було механічних пошкоджень. Рядовому споживачеві досить знати, що покришка не втрачає своєї еластичності в широкому температурному діапазоні, що вона надійна на будь-якому дорожньому покритті. Це все безпосередньо відноситься до шипованним шинам Spike-02 і Spike-02 SUV. А що саме робить для цього виробник, вже знати автолюбителю точно, не обов'язково.


BLIZZAK ICE


Для нешипованной покришки, якою є Blizzak Ice, на перше місце слід поставити резіносмесь. Відсутність шипів має чимось компенсуватися, особливо на льоду. Тому на перше місце розробники ставлять еластичність протектора. Сюди слід додати максимально широке пляма контакту, відмінну дренажну систему, яка буде оперативно і ефективно прибирати ворогові з робочої зони.

blizzak_ice.jpg

З цією метою була створена резіносмесь Active Multicell Compound II. Головна особливість такого компаунда - мікропори. Вони здатні поглинати воду, осушуючи тим самим робочу зону. І контакт бігової доріжки з льодом буде максимальним. Доповненням до малюнка протектора стало розподіл потоків повітря таким чином, що це дозволило знизити зовнішній шум.

Не існує ідеальної шини. Будь-яка модель - це набір компромісів. Судіть самі, висока еластичність протектора, з одного боку, це здорово, але з іншого - це підвищена рухливість і, як наслідок, більш висока ступінь зносу. А значить, і термін служби може бути менше.

Для цього протектор був так сконструйований, що при наявності гуми, легко пристосовуються до перепадів температур, блоки не схильні до деформації. І, звичайно, можлива відсутність акустичного комфорту - не найбільша біда для шини. Проте, водій, який проводить за кермом багато часу, втомлюється від гулу. Зрозуміло, що шумообразование більше у шипованих шин, але і цього питання розробники приділяють велику увагу. Тому конструкція модель розроблена з урахуванням можливих резонансних коливань.

Blizzak Ice можна встановити на різні транспортні засоби, від компактних до преміальних моделей, з посадковим діаметром від 13 до 19 дюймів. Багато власників таких автомобілів віддають перевагу саме комфортним моделям. Саме тому їздовий і акустичний комфорт в центрі уваги інженерів Bridgestone.