Тест літніх шин розміру 225/45 R17 Autozurnal (2016)

Тест літніх шин розміру 225/45 R17 Autozurnal (2016)

13.09.2016

Експерти словацького автомобільного видання Autozurnal провели порівняльне тестування літніх моделей шин у типорозмірі 225/45 R17. В даному випробуванні були використані 8 покришок різної цінової категорії. Одвічне питання, який ставлять організатори більшості тестів: чи варто купувати дорогі преміальні моделі або скористатися бюджетним варіантів? Чи існує різниця в експлуатаційних характеристиках? Питання вибору розміру R17 не випадковий. Це пов'язано з тим, що все частіше і частіше даний розмір коліс входить в заводську комплектацію для седанів підвищеної прохідності. Це низько профільна шина, яка в сукупності з посадковим діаметром   створюють більш ефектний зовнішній   вид   авто.   Не складно здогадатися, чому за одні шини доводиться викладати кругленькі суми, а інші стоять на кілька порядків менше. Вся справа в сучасних технологіях, якими буквально « напхані » преміальні моделі, чого не скажеш про бюджет. Головний бич бюджетних покришок – це вода, автошини не здатні в більшості випадків повноцінно впоратися з водоотводом. Нередко одні моделі краще виглядають на сухій дорозі, інші – на мокрій. Які ж характеристики вважати більш важливими при виборі шини? Неможливо однозначно ставити забезпечення безпеки на мокрій дорозі вище забезпечення безпеки на сухий. Однак якщо вдатися до статистики дорожньо-транспортних пригод протягом календарного року в Словаччині, то велика частина, 74,9% припадає саме на суху дорогу, 22,8% – аварії на мокрій поверхні, 1,73% - на льоду, 0,37% в сльоту, 0,2% – на грязі. Для випробувань були відібрані 8 моделей покришок. Це: Bridgestone Turanza T001, Continental ContiSportContact 5, Dunlop Sport BluResponse, Goodyear EfficientGrip Performance, GT Radial Champiro HPY, Matador MP 47 Hectorra 3, Nankang AS-2, Vredestein Ultrac Sessanta. Продольное аквапланірованіеСуть даного випробування полягає в тому, що моделюється ситуація, при якій колеса повинні проходити через товщу води глибиною 9 мм. Близько 15% нижньої частини покришки буде в воді. Від того, наскільки добре розвинена система водовідвідних канавок, тим простіше буде водієві впоратися з подібною сітуаціей. Позже всіх ефект аквапланування настав у німецьких покришок, вони « спливли » на досить високій швидкості 75,4 км/год. Так що в умовах міської дороги при схожих обставинах, турбуватися за безпеку не потрібно. Відмінний результат продемонстрували і китайські покришки Nankang, чим викликали чимало подиву. Їх друге місце дуже вагомо для автошин цього цінового сегмента. Другу сходинку вони розділили з Vredestein. Відставання від лідера всього 0,5 км/год. Слідом за трійкою лідерів з результатом 73,9 км/ч японські шини. П'яте і шосте місце дістаються Dunlop і Goodyear з результатом 72,5 км/год і 72 км/год, відповідно. Словацька бренд Matador займає передостанню сходинку, всього на 0,1 км/год відставши від Goodyear, що само по собі і непогано. А ось останнє місце дістається покришок GT Radial з результатом 69,4 км/год.

Гальмування на мокрій дорогеТормозіть на мокрій дорозі водієві довелося при скиданні швидкості зі 100 км/год до 0. Кращими знову опинилися ContiSportContact 5, які зі значним відривом від другого місця показали довжину гальмівного шляху 50,1 м. Друге і третє місце дістається преміальним моделям Dunlop і Goodyear з результатом 56,4 і 58,1 метрів, відповідно. Відставання від лідера майже на 9 метрів продемонстрували покришки GT Radial, виступивши набагато кращий за попередній випробування. Слідом за ними з відривом в 1,4 м Turanza T001. Останні три місця розподілилися наступним чином: Matador (63,3 м), Vredestein (65,4 м) і Nankang (68,9 м). На цей раз результат китайських автошин був цілком прогнозованим.

Крім довжини гальмівного шляху експертами була виміряна і залишкова швидкість автомобіля.

Якщо звернутися до отриманих даних в тесті на гальмування на мокрій дорозі, то ми побачимо, що різниця між першим і останнім місцем досить значна – 18,9 метрів – це довжина декількох автомобілів. Суть вимірювання полягає в тому, що визначається швидкість, з якою продовжує рух автомобіль на позначці 50 м з моменту гальмування. Отримані результати вражають. Звичайно, найбільша швидкість буде у останнього місця – 52,2 км/год, що в умовах міських доріг відповідає звичайному пересуванню. Результат Dunlop, який, здавалося б, все на 6,4 метра відстав від лідера теж не маленький – 33,4 км/год.

Стійкість на мокрій дорогеДанний тест проводили на зрошуваному дорожньому покритті, яке, на думку експертів випробувань, повинно було зімітувати   дорогу в дощ. Довжина траси, по якій потрібно було проїхати шинам, дорівнювала тисячу вісімсот двадцять три метрам. І в цьому випробуванні кращими знову виявилися покришки   ContiSportContact 5 з результатом 83,21 с, які з випробування в випробування продовжують лідирувати. Решта преміальні моделі з незначним відривом один від одного займають три наступні ступені рейтингу. Це: Goodyear (87,29 с), Dunlop (88,46 с), Bridgestone (89,63 с). З огляду на, що різниця між першим і останнім місцем була трохи більше 10 секунд, можна з упевненістю говорити, що всі моделі в цілому продемонстрували непоганий результат.

бічна устойчівостьКак повідомляють експерти випробування, бічна стійкість перевірялася на круговому треку діаметром 55 метрів, який постійно зрошують водою. Особлива увага приділялася входженню в поворот. Вимірювалося час, за яке пілотові вдасться пройти коло на максимально можливій швидкості. Отримані результати порадували експертів. Різниця між першим і останнім місцем 0,63 с. Разом з тим, лідер зумів зробити переконливий відрив від другого місця. Отже, першою, як і в попередніх заїздах, прийшла німецька покришка, потім Dunlop. Goodyear вирішила пропустити вперед GT Radial. П'яте місце дістається японської моделі. Останні три місця розподілилися наступним чином: Matador, Vredestein і Nankang. px;">

Поперечний аквапланування випробуванні на поперечний аквапланування оцінювалася здатність шини швидко здійснювати маневри, перебуваючи на 5 мм у воді. Вимірювали бічне прискорення (м/с ²). Чим краще результат, тим потенціал шини вище. Це було перше випробування в рамках розглянутого нами тесту, коли лідером виявилася інша, а не німецька модель. Отже, краще бічне прискорення показала словацька покришка Matador, на другу сходинку зійшла китайська модель Nankang. І лише третій, зі значним відривом стала ContiSportContact 5. Четвертої в даному рейтингу опинилася Vredestein, потім з однаковим результатом Dunlop і Bridgestone. Ще на 0,12 м/с ² відстала Goodyear. А замикає заїзд GT Radial.

Гальмування на сухій дорогеКак відзначають організатори тестів, гальмували шини із застосуванням антиблокувальної системи, скидаючи швидкість з 100 до 0 км/год. На сухому асфальті кращої, як і в більшості випробувань, показала себе ContiSportContact 5, повністю зупинившись на позначці 36,6 м. Друге місце, як і на мокрому асфальті, дісталося Dunlop. Ця шина відстала від лідера на 1,6 м. Ще на 1,3 м пізніше зупинилася японська Turanza T001, четверте місце з відставанням   на 0,2 м дістається EfficientGrip Performance. Решта чотири місця розподілилися наступним чином: GT Radial, Matador, Vredestein і Nankang.

залишкова швидкість при гальмуванні на сухій дорогеНапомнім, що залишкова швидкість також вимірювалася в випробуванні на гальмування на мокрій дорозі. Отримані результати вразили експертів. На сухій дорозі довжина гальмівного шляху виявилася менше, отже, і швидкість, з якою буде проїжджати автомобіль ці останні метри, теж буде меншою. Nankang, що відстав від Conti на 5,5 м буде мати швидкість 36,1 км/год, а ось володар « срібла » 20,5 км/год при різниці з лідером всього на 1,6 м.

Керованість на сухій дорозі даному випробуванні пілот на гранично можливої ​​швидкості вів автомобіль по колу. Його завдання полягало в тому, щоб подолати дистанцію якомога швидше. Однак все шини не могли показати однакові   результати, і першою вперше в рамках даного тесту прийшла Sport BluResponse. Результати наступних чотирьох покришок відрізнялися на частки секунди. В цілому, між першим і п'ятим місцем розрив склав усього 0,51 с. Як ви розумієте, це занадто мало, щоб говорити про якесь серйозне відставання в даному випробуванні. Таким чином, інші чотири місця розподілилися наступним чином: Conti, EfficientGrip Performance, Turanza T001, Champiro HPY. Наступні три місця дісталися Nankang, Matador, Vredestein.

Крім технічних вимірів   пілот оцінював ще і власні відчуття. Максимальною оцінкою 29 балів були відзначені покришки Conti. На другому місці по суб'єктивній оцінці з 27 балами опинилася японська   Turanza T001 спільно з Sport BluResponse. Ще на півбала менше заробили EfficientGrip Performance. Решта моделей показали більш низькі результати.

КомфортностьКомфорт при їзді також має суб'єктивний забарвлення. Conti отримує 7,5 з 8 можливих балів, слідом за нею з відставанням на 0,5 бала дві шини - Dunlop Sport BluResponse і Goodyear EfficientGrip Performance. Ще півбала втратила Turanza T001. Решта чотири місця розподілилися так само як і в попередньому оцінюванні, а саме: GT Radial, Matador, Nankang і Vredestein.

Опір каченіюНаіменьшій коефіцієнт опору коченню, а, значить, і кращу паливну економічність показали шини Dunlop. Незначно відстають від них Goodyear. На третю сходинку виривається словацька покришка Matador, слідом за нею Bridgestone. Лідер перегонів Conti займає лише шосту сходинку. px;">

ШумообразованіеУровень шуму, що надходить в салон до водієві від шин, вимірювався на двох швидкостях – 50 і 80 км/год. В цілому преміальні моделі показали гірші результати, опустившись в нижню частину рейтингової таблиці. Кращими в цьому тесті стали GT Radial. На другому місці Vredestein, за ними – Matador.

Підіб'ємо ітогіПеред тим як ми познайомимося з підсумковими результатами,   хотілося б звернути вашу увагу на вагомість кожного випробування. Поза всяким сумнівом, при необхідності вибирати між показниками безпеки та шуму, все автолюбителі віддадуть перевагу ефективному гальмуванню, а не шумоутворення. Тому організатори тестів розділили порівну підсумковий бал між тестами на мокрій і сухій дорозі (по 50%). Усередині кожної з двох категорій відбулося свій розподіл. Серед тестів на мокрому асфальті були встановлені наступні процентні співвідношення: для гальмування і керованості по 30% - це найбільш значущі результати. Поздовжнє аквапланування, в якому більше уваги приділялося безпеки, отримує 20% і по 10% тести на поперечне аквапланування і бічне ускореніе. В тестах на сухому асфальті керованість оцінили в 40%. На 5% менше – гальмування. Опір коченню отримує 10%, 5% - суб'єктивна оцінка керованості, 8% - шумообразование, окремо на швидкості 50 і 80 км/год і 2% - комфорт. Среді всіх моделей, які взяли участь в даному тесті, єдиним лідером, який мав успіх майже у всіх випробуваннях, став Continental ContiSportContact 5. Організатори тесту встановили дану модель еталонної, поставивши їй у всіх номінаціях (навіть в тих, де Conti не отримала перше місце) 100 балів. Далі, з огляду на вагу кожного випробування, оцінювання пройшли інші 7 покришок. У тих випробуваннях, де показник їх був вище лідера гонки, їм було нараховано понад 100 балів.   У результаті математичних обчислень, на другий рядок рейтингу піднімається Dunlop Sport BluResponse, загальний бал якої став 96,9. На 0,4 бала менше у Goodyear EfficientGrip Performance. Четверте місце дістається ще однієї преміальної моделі - Bridgestone Turanza T001.

Решта 4 місця розподілилися наступним чином: на 5 сходинці китайські покришки GT Radial Champiro HPY, які виявилися « тихими » шинами. Словацька Matador MP 47 Hectorra 3 став шостим в рамках даного тесту, показавши найвищу бічне прискорення в випробуванні на поперечний аквапланування. Також ця покришка стала третьою за економічністю палива та шумоутворення. Передостаннє місце дістається Vredestein Ultrac Sessanta, в заліку якої друге місце в шумообразование. І явним аутсайдером, із загальною оцінкою 88,7 балів замикає гонку Nankang AS-2, яка зайняла друге місце в поперечному акваплануванні.

   px;">