Тест літніх шин в розмірі 215 / 65R16 SUV Magazin і Off Road (2016)

Тест літніх шин в розмірі 215 / 65R16 SUV Magazin і Off Road (2016)

26.07.2016

Представляємо Вашій увазі тест літніх шин, проведений спільно двома німецькими виданнями SUV Magazin і Off Road. Розглядалися покришки в типорозмірі 215/65 R16 для кросоверів. Місцем проведення було обрано випробувальний майданчик в південній частині Франції (Міреваль), що належить відомому шинному виробникові Dunlop. Організатори тестів звернули увагу на те, що умови були для всіх моделей рівні.   У рамках проведеного тесту шини пройшли наступні випробування: гальмування і керованість на мокрому і сухому асфальті, поздовжнє і поперечне аквапланування. Також бралися до уваги економічність і гучність покришок. З огляду на, що значимість експлуатаційних характеристик значно вище, ніж, наприклад, опір коченню, то вагомість була розподілена таким чином. Для кожного виду поверхні з можливих 100% за гальмування і керованість моделі отримували по 40%.   А такі випробування, як гучність, економічність, поздовжнє і поперечне аквапланування були оцінені по 10%. Таким чином, підсумкові бали (від 1 до 4) обчислювалися з можливих 200%. Щоб підкреслити більш сильні чи слабкі сторони в поточному випробуванні експерти використовували знаки « + » або « - » . Тестіровалі 6 моделей шин, в тому числі і Nokian Line SUV. З огляду на, що до офіційного опублікування компанія Nokian виявилася в центрі скандалу, її вирішено було дискваліфікувати. Однак результати, які продемонструвала Line SUV, збереглися, і у нас буде можливість їх проаналізувати.

Гальмування на мокрій дорозі (гальмівний шлях з 80 до 1 км/ч) Один з перших тестів, який був проведений у Франції, показав, що покришки преміального сегмента мають практично однакові результати. Різниця становить всього 60 см. На першій сходинці опинилися дві моделі – дискваліфікована Nokian і Continental ContiCrossContact UHP. А ось покришки бюджетного сегмента Star Performer SUV-1 значно відстали, відрив більше 6 метрів.

    Гальмування на сухій дорозі (гальмівний шлях з 100 до 1 км/ч) Принципово інші показники були продемонстровані на сухому покритті. На першій сходинці опинилася Pirelli Scorpion Verde, яка на мокрій дорозі була аж четвертої, хоча різниця з лідером всього 30 см. Тут Scorpion Verde вдалося показати значний відрив від « срібного » призера даного випробування, цілих 90 см. Другу сходинку посіла ContiCrossContact UHP. Ще на 40 см відстала Goodyear EfficientGrip SUV, зайнявши третю сходинку. Слідом за EfficientGrip SUV з різницею в 20 см – дискваліфікована Line SUV. Розчарувала організаторів Hankook Dynapro HP2 RA33, яка зайняла останнє місце, поступившись навіть бюджетним SUV-1. У підсумку, різниця між першим і останнім місцем склала 2,8 м.

    Поздовжнє аквапланування (швидкість втрати зчеплення, км/год) Результат даного випробування здивував організаторів, так як лідером виявилися саме бюджетні шини SUV-1 з результатом 78,2 км/год. На 1,8 км/год відстали ContiCrossContact UHP, які набирають все більше балів в загальний залік. Наступні три місця, з досить схожим результатом посіли незачетние Line SUV, EfficientGrip SUV і Dynapro HP2 RA33, відповідно. Найгіршими виявилися Scorpion Verde, відставши від лідера гонки на більш ніж 5 км/год.

        Поперечний аквапланування (максимальна швидкість при попаданні в калюжу на повороті, в км/год) Навіть, незважаючи на те, що вони посіли друге місце, дане випробування закріпило успіх бюджетних SUV-1. А ось перше місце дісталося EfficientGrip SUV з результатом 73,2 км/год, що на 0,5 км/год краще, ніж у покришок Star Performer. Наступні чотири учасники незначно відірвалися одне від одного. Нехай з мінімальним відривом, але найгірший результат показали ContiCrossContact UHP. На п'ятій, передостанній сходинці   виявилися автошини Hankook, четверте місце зайняли Pirelli, а третє – Nokian.

УправляемостьІспитаніе на керованість, як на сухій, так і на мокрій дорозі , показало, що преміальні моделі в цілому дуже добре відгукуються на повороти керма. Найкращу передбачуваність показала Nokian. Слідом за Nokian йде Continental. Наступні місця розподілилися таким чином – Pirelli, Goodyear, Hankook. Істотно « відзначилися » китайські покришки, у яких була помічена і слабка бічна стійкість, і довший шлях гальмування.  

            шумообразование і економічність (рівень шуму при 80 км/год, дБ, опір коченню в кг/т) У зв'язку з відсутністю даних про використання вимірювальної апаратури для проведення даних випробувань, буде розумним враховувати шумообразование і економічність як суб'єктивні оцінки. На думку експертів, що проводили останні два тести, найбільша гучність була у ContiCrossContact UHP і SUV-1. У той же час дані моделі зайняли другу і третю сходинку по економічності. Три найбільші « тихі » шини, Goodyear, Hankook і Pirelli показали максимальний опір коченню, і відповідно, найбільш високий витрата палива. Середній результат в даному тесті у Nokian (четверте місце по гучності і перше по економічності). px;">

            Підіб'ємо ітогіОт випробування до випробування було очевидним, що експлуатаційні характеристики преміальних шин набагато вище бюджетних. З п'яти представлених моделей преміум-класу чотири отримують позначку « рекомендовано », а переможець випробувань ContiCrossContact UHP – « дуже рекомендовано » . Покришка має найвищу ціну, що цілком виправдано отриманими в ході тестів результатами. Практично у всіх випробуваннях вона була кращою.

На другу сходинку могла б піднятися Line SUV, якби не відомі події з фальсифікаціями. Тут експерти побачили відмінне гальмування на мокрій дорозі. А ось з акваплануванням шини справлялися з труднощами, та й керованість залишає бажати   кращого. Суб'єктивні оцінки, отримані за шумообразование і економічність, були високими. На хорошому рівні керованість на сухій поверхні, а ось гальмівний шлях був все-таки високим.

Наступну позицію зайняла Goodyear. Організатори тестів відзначають хорошу керованість в різних дорожніх умовах. Разом з тим дана модель має слабку бічну стійкість при екстреному маневруванні.

М'яка гума Pirelli показала відмінне гальмування, як на сухій, так і на мокрій дорозі. Однак в силу своєї м'якості термін служби цих покришок буде менше, ніж у конкурентів. Незважаючи на добре розгалужену систему водовідвідних канавок, з акваплануванням покришка справляється не дуже добре.

на рівень нижче виявилися шини Hankook, які продемонстрували відмінне гальмування на мокрій дорозі, а ось на сухій дорозі результат був вкрай низьким. Недостатня стійкість до аквапланування.

Здивували експертів китайські покришки Star Performer, які показали дуже хороші результати в поздовжньому і поперечному акваплануванні. В інших заїздах модель продемонструвала показники, за які отримала по 4 бали. Але все ж їх досить низька ціна і висока економічність роблять дану модель гідної уваги.