Тест шипованих шин в розмірі 195/65 R15 за версією журналу «За кермом» (2018)

Тест шипованих шин в розмірі 195/65 R15 за версією журналу «За кермом» (2018)

08.11.2018

Один з перших зимових шинних тестів в сезоні 2018-2019 рр. опублікували експерти автомобільного журналу « За кермом », назвавши його « Схід проти Заходу » Таке незвичайне, на перший погляд, назва пов'язана з країнами-виробниками моделей, які брали участь в тестових заїздах. Тут ми зможемо поспостерігати за експлуатаційними характеристиками 12 комплектів зимовій шиповану гуми в популярному розмірі 195/65 R15. Прімечательно, що деякі знамениті учасниці зуміли зарекомендувати себе з найкращого боку в аналогічному тесті 2016 року. І у нас з'явиться можливість порівняти ці досягнення, покопавшись трохи в архіві « За кермом » . Спісок участніковВосток представляє 6 моделей, серед яких: Bridgestone Blizzak Spike-02Hankook Winter I * Pike RS2Toyo Observe Ice-FreezerFirestone Ice Cruiser7Nitto Therma SpikeGT Radial IcePro3Запад – теж 6 моделей: Nokian Hakkapeliitta 9Continental ContiIceContact 2Goodyear UltraGrip Ice ArcticPirelli Ice ZeroGislaved Nord Frost200Nordman 7мест проведення випробувань був обраний полігон німецької шинної компанії Continental, розташований в Швеції, неподалік від невеликого містечка Арвідсьяур. Подготовка до іспитаніямВо уникнути мінливості погодних умов, всіляких раптових потеплінь, які можливі в цій північній країні, вирішено було почати випробування в січневі морози. Правда, морози були не настільки суворими, температура коливалася в межах 7-14 ° нижче нуля. Разделів завдання на творчі і рутинні, експерти з учасниками заїхали на полігон на двох хечбек Volkswagen Golf (червоному і чорному) . Вся « чорна робота », як можна здогадатися, дісталася чорному автомобілю. Саме на ньому були проведені найскладніші і важливі тести на льоду і снігу (гальмування, проходження крижаного кола, розгін) . Для червоного авто підібрали, як зазначили організатори, творчу роботу – завмер керованості, курсової стійкості і проходімості. Для кожного комплекту для точності даних заїзди проводилися по 8-10 разів. Зазнавши 2-3 комплекту, робили заміри на референтних (взятих як зразок) автошінах. Організатори випробувань звертають увагу на свою зацікавленість в точності даних. Для цього всі тестові моделі до установки на автомобіль зберігалися в холодному контейнері.

Один з ділянок полігону був заздалегідь обгороджений. І поки тестувалися шини на льоду і на снігу, на обгородженій ділянці утворився шар снігу, висотою 20 см – відмінне місце для тестів в глибокому снегу. Іспитанія на льдуНа чорному VW Golf була завчасно вбудована апаратура VBOX, що дозволяє зробити точні виміри часу розгону і довжини гальмівної дистанції. У автомобіля були задіяні антиблокувальна і протівобуксовочная сістеми. Разгонно-гальмівна динаміка всіх учасниць перевірялася на невеликому за розмірами і завмерлому озері.     Гальмування на льдуПрі вимірі гальмівної дистанції на льоду автомобіль починав гальмувати на швидкості 20 км/ч. За цю дисципліну можна було отримати найвищий бал – 180. Найкращий результат належить новинки цього сезону - Hankook Winter I * Pike RS2. Вона показала результат – 6,6 м. На другій сходинці опинилася покришка від ганноверських шинників - Continental ContiIceContact 2, відставши від лідера всього на 20 см. Ще 10 см поступилася фінська учасниця - Nokian Hakkapeliitta 9. Вот так виглядає трійка лідерів після першого, але дуже відповідального заїзду. найнижчу, 12-ю позицію, за підсумками першого заїзду займає GT Radial IcePro3. Довжина її гальмівного шляху склала 8,7 м, що на 2,2 м більше лідера гонки. Зупинитися на півметра раніше вдалося Firestone Ice Cruiser7. Зовсім близько до передостаннього місця зупинилася Nitto Therma Spike. Разгон на льдуВ даній дисципліні потрібно було максимально швидко розігнатися з місця до швидкості 20 км/ч. І, хоч як це дивно було для експертів, але трійка лідерів залишилася неізменной. Лучшее час показала Hankook – 4,1 с, за нею фінішувала Continental з результатом 4,2 с. Всього на 0,3 с більше треба було фінської Nokian. Сумеет чи Winter I * Pike RS2 утримати лідерство, покажуть наступні іспитанія. Аутсайдерамі заїзду стали 3 покришки: IcePro3 і Ice Cruiser7 з результатом 5,8 з і Nord Frost200 (5,9 с) . Як бачимо, претенденти і на останні місця зберігаються.   Проходження крижаного кругаЕто друга за значимістю випробування на льоду, яке дозволяє перевірити поперечне зчеплення. У свою скарбничку кожна з учасниць змогла додати до 95 баллов. Бистрее інших пройшла коло ContiIceContact 2 за 15,6 с. Слідом за нею, відставши на 0,4 с фінішували відразу 3 учасниці: Winter I * Pike RS2, Hakkapeliitta 9 і аутсайдер попереднього заїзду, Nord * Frost200. На 2,4 секунди поступилася лідеру японська шина Blizzak Spike-02.  

Керованість на льдуДля проведення даного випробування організаторам довелося « перевзути » учасниць на червоний VW Golf. На ньому будуть перевірятися керованість і курсова стійкість. Для кращої оцінки експерти за допомогою спеціальної програми відключили систему стабілізаціі. Как описують організатори, крижана траса була зовсім не горизонтальної, а розташованої під нахилом. Їзда по такому майданчику дозволить пілотам оцінити особливості поведінки шін. Наілучшее враження склалося про Hakkapeliitta 9, вона отримала 28 з 35 можливих баллов. По 26,3 отримали 4 моделі: Gislaved, Continental, Hankook і Nordman. Самой низької позначки за керованість удостоїлася Firestone. Пілоти відзначають постійну напругу, в якому вони перебували, тривалий ковзання і відчуття втрати сцепленія. Ітогі « крижаного » блокаПо підсумками тестів на льоду перше місце закріпилося за корейської шиною Hankook. Вона набрала 348,9 з 360 максимально можливих.

На кілька балів менше заробила німецька покришка Continental. А третє, почесне місце дістається фінської учасниці Nokian, яка набрала майже на 10 балів менше лідера. Іспитанія на снегуВ відміну від попереднього блоку, в який входило 4 тесту, випробувань на снігу вже 7. Самий « дорогий » - торможеніе. Торможеніе на снегуМаксімальную позначку 140 отримує лідер заїздів на льоду - Hankook Winter I * Pike RS2. На снігу гальмування починалося на швидкості 40 км/ч. Виконати це випробування корейської автошини вдалося за 16,9 с. Другий результат показала Nord * Frost200 – 17,2. Буквально на частки секунди пізніше загальмували ContiIceContact 2 і Hakkapeliitta 9. Чуть більше двох секунд відокремило лідерів гонки від двох останніх учасниць - IcePro3 і Ice Cruiser7. Разгон на снегуКак і в попередньому блоці за відмінну розгінну динаміку можна було заробити 35 очков. Лучшее час показала німецька ContiIceContact 2, вийшовши на швидкість 40 км/год всього за 5,9 с. На мить пізніше фінішувала корейська Winter I * Pike RS2. Третю сходинку в даному тесті зайняла італійська Ice Zero. Управляемость на снегуОпределів для червоного автомобіля завдання, як творчу, у експертів народилася ідея провести на керованість не одне, а цілих 3 випробування. Вони вирішили оцінити шини в різних режимах руху: Звичайне, Активне, Екстремальне маневрірованіе. Отлічія між цими дисциплінами полягають в наступному. При звичайному режимі водіння, який використовують багато водіїв, швидкість перед входженням в поворот обмежується.

Активне водіння на увазі входження в поворот без обмеження швидкості на початковому етапі ковзання.   Третє випробування на керованість, ніщо інше, як перестроювання (різка зміна смуги). Експерти оцінювали реакцію автомобіля на різкий поворот і його предсказуемость.За ці 3 випробування можна було набрати 50 очок максимум. Найбільша кількість балів, хоча і не максимум отримали фінські шини – 39 з 50 Hakkapeliitta 9 і 36,5 - Nordman 7.Сложно повірити, що модель другого ешелону виявилася краще за інших преміальних брендов.Не слід також забувати, що дані оцінки носять суб'єктивний характер. На жаль, ніякими вимірами враження пілотів підтвердити не можна. Мінімум знову дістається Ice Cruiser7.Проходімость в глибокому снегуПо словами експертів, в даному випробуванні вони звертали увагу на здатність шин гребти і можливість для водіїв з легкістю долати снігові прегради.Лучшей і поза всякою конкуренцією, хоча і не отримавши максимальний звітного максимуму, а 40, 5 замість 45, стала UltraGrip Ice Arctic. У 38,3 була оцінена прохідність в глибокому снігу фінської « дев'ятки ». Третя сходинка була присуджена Nordman 7 і ContiIceContact 2 (по 36 балів). За 33,8 удостоїлися Bridgestone і Pirelli.Самой гіршою, на думку експертів, стала GT Radial. px;"> Курсова устойчівостьСущественний розрив між першим і останнім місцем додався після проходження тесту на курсову стійкість. Кращими, на думку пілотів, стали Nokian і Pirelli, набравши рівно по 32 бали замість можливих 40. А останнє місце дісталося Firestone – оцінка 20.Ітогі « снігового » блокаПо підсумками 7 випробувань на снігу з можливих 310 балів 278,6 отримує фінська Hakkapeliitta 9, від якої на 3,6 відстає корейська Winter I * Pike RS2. На третю сходинку опускається ContiIceContact 2. А ось ще однієї фінської автошини Nordman 7 за підсумками даного блоку вдається показати результат дещо більший, ніж іменитим преміальним брендам. px;"> Підсумки зимових випробувань в ШвецііЕслі дивитися на результати зимових випробувань, на льоду і снігу, то кращою стала корейська Winter I * Pike RS2, з результатом 623,1 . На другому місці німецька ContiIceContact 2, якій не вистачило до першого місця 4,5 балів. Слідом за нею, з розривом в 0,4 бала Hakkapeliitta 9.Довольно істотний розрив з рештою учасників показали GT Radial і Firestone. px;"> Випробування на мокрому і сухому асфальті середині квітня команда організаторів вирушила на полігон ВАЗа, розташований поблизу Тольятті. Тут перевірялися експлуатаційні та споживчі характеристики на асфальте.Торможенію на сухій і мокрій дорозі водії приділяють велику увагу, особливо проживаючи в країнах з мінливими кліматичними условіямі.Торможеніе на мокрому асфальтеНеожіданно для експертів практично ідеально в трьох випробуваннях проявила себе Nord * Frost200.Тормозіть учасниці на мокрій дорозі почали на швидкості 60 км/ч. За це випробування можна було отримати 100 балів. Максимум дістався Nord * Frost200 з результатом 17,8 м. Вона на цілий метр зуміла випередити UltraGrip Ice Arctic, яка зайняла в цій дисципліні друге место.Успех Gislaved, можливо, і пояснюється тим, що це шина розроблялася для експлуатації в європейських умовах. Має досить глибокий протектор, розгалужену дренажну сістему.Удівіла в цьому випробуванні експертів IcePro3, яка разом з Hakkapeliitta 9 показала третій результат.А ось Hankook, яка блискуче показала себе в тестах на льоду і снігу, зайняла передостанню позицію на мокрому асфальті. Це вкотре підтверджує думку, що ідеальних шин не буває. Кожен водій повинен знайти для себе золоту середину. px;">

Гальмування на сухому асфальтеПобеда Gislaved в гальмуванні на сухому асфальті зі швидкості 80 км/год вже не стала для експертів великим подивом. Знову максимальну кількість балів з результатом – 30,3 метра. І в цьому випадку друге місце дістається Goodyear, але з меншим відривом – 40 см. Третью позицію зберегла за собою GT Radial. Курсовая устойчівостьОрганізатори вирішили об'єднати кілька випробувань в одне, виставивши окремі оцінки за курсову стійкість, економічність і комфорт. Спочатку був розігрів на 10-ти кілометровій колі на швидкості 130 км/ч. Самі виміри проводилися на горизонтальній ділянці дороги, протяжністю 2 км. Как і в попередніх заїздах залучалися референтні покришки, що дозволяють відкоригувати отримані учасницями данние. Максімум за курсову стійкість отримала « відмінниця » « чорних » заїздів – Gislaved. У цьому тесті компанію їй склала Pirelli, яка також отримала максимальний бал – 24.

КомфортВ даній групі випробувань оцінювали внутрішній шум і плавність хода. Максімальние 30 балів, передбачені для даного випробування, не отримала жодна покришка. Але найбільшою оцінкою були відзначені три моделі: Nokian, Hankook і GT Radial. В плавності ходу фінська шина була змушена поступитися своїм лідерством іншої моделі - Nitto Therma Spike, якій вдалося вперше відзначитися в рамках проведених випробувань. Hankook і GT Radial не склали своїх позицій, отримавши найбільшу оцінку – 14. Максимум знову не дісталося нікому.

ЕкономічностьРасход палива замірявся на швидкості 90 і 60 км/год. Так, на швидкості 90 км/год максимальна витрата, необхідний для 100 км, становить 6,6 літрів, а мінімальний – 6,3. На швидкості 60 км/год результати були отримані від 4,2 до 4,6 літров. Как бачимо, розбіг не великий. Але найкращий результат належить лідеру гонки фінської Hakkapeliitta дев'ятого покоління. І в цьому немає нічого дивного, так як дана учасниця найлегша серед усіх.

Підсумки тестів на асфальті   Gislaved Nord * Frost200 з упевненістю перемагає в так званих « чорних » тестах, проведених на асфальті. Її відмінні експлуатаційні характеристики були відзначені експертамі.Вторую позицію займає Nokian, на кілька балів менше набрала GT Radial.Подводім підсумки тестовІтогі тестів показали істотну різницю між « східними » і « західними » моделями. На думку експертів, це пов'язано з тим, що шиповані шини не використовуються в країнах Сходу. І у виробників просто немає свого, напрацьованого досвіду по експлуатаціі.Едінственная модель корейського виробництва, яка розділила 2 і 3 місце з ContiIceContact 2, це - Winter I * Pike RS2. Її блискучий виступ пов'язують із залученням західних шинників до розробки шипованих шін.Еслі звернути увагу на кількість шипів, то стають очевидними подібні результати. Так, у Nokian Hakkapeliitta 9, яка зайняла 1 місце, 194 шипа, а у Continental ContiIceContact 2 і Hankook Winter I * Pike RS2 – по 190.Остальние учасниці мають на своїй біговій доріжці від 110 до 128 шіпов.По слідах тесту 2016Как ми і обіцяли, ми підняли результати тестів в такому ж розмірі за 2016 рік. У ньому взяло участь 8 моделей, включаючи Cordiant і Michelin, яких не було в поточних заездах.В наведеної нижче таблиці можна наочно побачити і порівняти місця, які посіли однакові або родинні моделі. px;">  px;">