Тест позашляхових зимових шин в розмірі 235/65 R17 Kolesa.kz (2016)

Тест позашляхових зимових шин в розмірі 235/65 R17 Kolesa.kz (2016)

15.12.2016

Фахівці популярного казахського видання kolesa. kz вирішили провести не звичайний шинний тест зимових покришок, а тест-рада. Своє головне завдання в рамках даного випробування організатори вбачають у тому, щоб підказати власникам середньорозмірних кросоверів, яка гума буде найбільш надійною для їх автомобілів. Як відомо, покришки вибирають не тільки під наявне авто, а ще, залежно від стилю водіння, погодних умов та інших факторів, які в більшій чи меншій мірі здатні вплинути на експлуатаційні характеристики. Всі моделі пройшли обов'язкову процедуру " зважування ".

Забігаючи вперед, хотілося б відзначити, що крім учасниць заїздів, організатори приготували так званий « кава-брейк », на який запросили ще пару шин, відмінних від зимових « нешіповок ». Але всьому свій час. Як і годиться при випробуваннях зимових покришок, перевіряли їх ходові характеристики в зимових умовах. Для цього всі 6 учасниць відвезли в далеку Фінляндію на знайомий нам по численним випробуванням полігон « Білий пекло ».

Там були створені умови для перевірки покришок на снігу і льоду. Це величезна територія, площею 700 га, на якій розташовано більше 100 км дорожнього полотна.Вторую частина випробувань проводили вже не в Ивало, а біля м Нокіа. Тут тестувалися покришки на сухому і мокрому асфальті, а самі випробування проводилися в теплу пору року. Основні дисципліни, які перевірялися – гальмування, розгін, управляемость.Участніци іспитанійВ якості основних учасниць були відібрані шість найбільш популярних покришок, як то кажуть, « кращі з кращих ». Як відзначають в своїх польових звітах організатори, вони не стали везти з собою в далеку Фінляндію бюджетні покришки, так як вважають, що автолюбителі, які купили собі позашляховик, хочуть « взути » його в кращі покришки. Чому саме на такій кількості учасниць вирішено було зупинитися, теж складно сказати. У будь-якому випадку, як запевняють експерти, саме ці моделі є кращими і присутні на казахському ринку, а, отже, доступні для придбання. А ось автомобілі, на яких проводились випробування, були німецького виробництва. Це Mercedes-Benz GLC для зимових і Audi Q5 для літніх випробувань.   Bridgestone Blizzak DM-V2, Continental ContiVikingContact 6   SUV, Hankook Winter i ’ cept evo2   SUV, Michelin Latitude X-Ice 2, Nokian Hakkapeliitta R2   SUV, Toyo Observe GSi-5.Тести на льдуТорможенію на будь-якому вигляді дорожнього покриття завжди потрібно приділяти достатню увагу. Так як, в першу чергу, це свідчить про безпеку вашого автомобіля, і про його здатність виконати екстрене гальмування. px;"> на крижаній дорозі найменший гальмівний шлях змогла показати Michelin Latitude X-Ice 2, від якої буквально на 30 см відстала фінська Hakkapeliitta R2   SUV. Однак наступні моделі починають значно подовжувати гальмівний шлях. Спочатку на 1,5 м Blizzak DM-V2, потім ще на 1,1 м і 1,7 м, відповідно, ContiVikingContact 6   SUV і Toyo Observe GSi-5. Найбільшу різницю з лідером гонки показала Winter i ’ cept evo2   SUV. Її різниця склала 5,5 м, яка в деяких випадках може мати дуже серйозні негативні последствія.Управляемость є однією з найбільш важливих характеристик, яка допомагає водієві підібрати, в залежності від його стилю їзди, найбільш підходящий комплект гуми. На жаль, в більшості тестів враховується суб'єктивна оцінка пілота. Тому ми покладаємося тільки на його відчуття. Крижана поверхня не випадково вважається дуже підступною, так як при неправильному пілотуванні автомобілем можлива втрата зчеплення. З огляду на, що мета випробування в розкритті потенціалу кожної моделі, пілоти намагалися надати кожній шині можливість проявити себе. px;"> Кращою, згідно секундоміром, стала Nokian, яка, пройшла дистанцію за 80,4 с. Як відзначили пілоти, з цією шиною не страшно збільшувати швидкість і входити в повороти. Надійна, спокійна і, як годиться, має « нордичний » характер.У Michelin дещо інший « характер », за яким потрібно все-таки стежити. Хоча прекрасне зчеплення дозволяє їй показати другий результат, відставши від « господині » полігону всього на 2,4 с.Японская Blizzak DM-V2 вимагає до себе « особливого підходу ». Пілоти відзначили якусь напруженість в проходженні дистанції на цих шінах.Немецкая ContiVikingContact 6   SUV змусила трохи похвилюватися експертів. Занадто широка амплітуда при заході в поворот, тривала пробуксовка і 4 місце в табліце.Схожее поведінку демонструє і ще одна японка - Observe GSi-5. Нестабільні кермові реакції в момент руху може спровокувати занос, тому потрібно дуже акуратно поводитися з цими покришкамі.Корейская Winter i ’ cept evo2   SUV не розташовує до ризику. З нею потрібно пересуватися по льоду повільно і обережно. px;">

Для вимірювання бічної стійкості на крижаній дорозі машина мала проїхати 350 метрів по колу з відключеною системою динамічної стабілізації ESP. На думку організаторів випробувань, чим краще результат, який зможе показати покришка, тим вище рівень її зацепа на льоду. Згідно з отриманими даними найкраще зчеплення з льодом змогла показати фінська покришка, яка прийшла першою до фінішу.

За Nokian фінішували відразу дві моделі - Blizzak DM-V2 і Latitude X-Ice 2. А ось найгірший результат, і, отже, найменше зчеплення було у корейської Winter i ’ cept evo2   SUV (вона знову остання) . Експерімент з референсной шінойУтвержденіе про те, що при зміні погодних умов, характеристики покришки можуть змінюватися, відомо всім. Однак виникає закономірне питання, а як передбачити поведінкові характеристики покришки при зниженні або підвищення температури повітря або льоду. Для цього вирішено було провести експеримент, « призначивши » одну з шести покришок референсной моделлю. « Еталоном » була обрана Bridgestone, встановлена ​​черговість, при цьому сама японська покришка перевірялася тричі (на початку, в середині і в кінці експерименту). Отримані дані усереднювалися. Такий експеримент дозволив зробити дані на льоду максимально об'єктивними, навіть при незначній зміні погодних умов.   Як відзначили організатори тестів, перед кожним заїздом вимірювалося тиск в шинах.

Розгінна динаміка на льоду вимірювалася на швидкості 5-30 км/год. Кращий результат був у Hakkapeliitta R2   SUV, за нею слідом фінішувала Latitude X-Ice 2.

І хоча останній знову була покришка, зроблена в Кореї, вона зуміла набрати необхідну швидкість на 1,5 секунди позже. Обещанний переривПросто відпочивати організатори тестів порахували для себе великою розкішшю, тому вирішили поєднати приємне з корисним. Для цього « перевзули » Mercedes-Benz в Hakkapeliitta 8   SUV в розмірі 255/45 R20 і випустили на лід. Більш широке пляма контакту і наявність шипів на крижаному колі тільки погіршили керованість і маневреність автомобіля. Як вважають експерти, при широкій поверхні протектора, тиск розподіляється нерівномірно, і це заважає розгону, погіршує тягово-зчіпні характеристики.   І хоча шиповка повинна була б мати перевагу на льоду, проте експерти зафіксували зворотне.

Причина, на їхню думку, криється в тому, що для среднеразмерного кросовера діаметр покришки 17 дюймів є оптимальним. Єдиний мінус, видимий експертами, криється в зовнішньому вигляді авто, якому « двадцятка » підійде набагато більше. Однак якщо ви хочете отримати більше керованості, комфорту і зниження витрати палива, вибирайте 17 діаметр шін. Кстаті, експерти у всіх покришок виміряли жорсткість гуми по Шору.

Тести на снегуТорможеніе на сніговій дорозі зовсім інакше розмістило учасниць в рейтинговій таблиці.

Лідер гальмування на льоду, Michelin, разом з Hankook виявилися на нижній сходинці. Їх різниця з лідером гонки, Continental, склала всього 1,5 метра. Різниця з іншими учасницями була ще менш значною, від 30 см з Nokian до метра з Bridgestone. Примітно, що і швидкість, з якою було розпочато гальмування на снігу, була вище на 10 км/ч.   Керованість на засніженій дорозі за частки секунди вивела в лідери німецьку гуму, а не фінську.

Хоча і Conti, і Nokian показали впевнене входження в поворот і передбачуваність на дорозі. Наступна пара покришок, що опинилася максимально близько один до одного, Bridgestone та Michelin. Як відзначили експерти, японська шина менш передбачувана, ніж попередня пара.   А ось французька, не втрачаючи зчеплення з дорогою, дозволяє максимально розкритися потенціалу автомобіля. Ще одна японка, Observe GSi-5, з метою безпеки вимагає більше часу для проходження поворотів і демонструє більшу пробуксовку при розгоні. Winter i ’ cept evo2   SUV впевнено посідає останнє місце завдяки своїй недостатньої поворачиваемости. px;">

Розгінна динаміка на снігу була кілька ефективніше у японській покришки. І хоча останній в списку знову виявляється кореянка, різниця в секундах дійсна мінімальна, всього 0,37 с. При цьому відставання у першої четвірки було лише на соті частки секунди (0,01-0,03).

Тести на мокрому асфальтеТорможеніе на мокрому асфальті завжди відбувається під пильним наглядом експертів випробування, так як мокра дорога завжди вважається найбільш небезпечною дорожньою поверхнею. Наскільки безпечною є їзда на зимових шинах під час дощу, наочно демонструють дані тесту. px;">

найменший гальмівний шлях зуміла показати французька Latitude X-Ice 2, яка відірвалася від другого місця гонки на рекордні 7,4 м. Інші ж учасниці зупинилися більш компактно (між другим і останнім місцем різниця всього 1,2 м). З одного боку, отримані результати чітко « кажуть » про те, що використовувати на мокрій дорозі найкраще літню гуму, вона більш безпечна в дощову погоду. А, з іншого боку, сукупність водовідвідних канавок, висока ламелізаціі збільшує негативний профіль протектора, що сприяє кращому зчепленню з мокрою поверхнею.

Керованість на мокрому асфальті. У теплу пору року експлуатувати покришки, призначені для зими, не рекомендується. Однак погодні реалії в Казахстані такі, що взимку дороги дійсно можуть бути мокрими. І тому дуже важливо, щоб ваші шини змогли забезпечити досить високий рівень і безпеки, і зчеплення. px;">

На мокрій дорозі відмінно проявила себе Winter i ’ cept evo2   SUV. Цьому в чималому ступені сприяє жорсткість гуми. І хоча на противагу, найбільш м'якою гумою є фінська учасниця, найменшу швидкість показала Observe GSi-5. Разом з тим, вона цілком передбачувана, і по звуку вищання можна визначити її максимальне зчеплення. З труднощами, але другий змогла фінішувати ContiVikingContact 6   SUV. Решта три шини показали приблизно однаковий результат.

Черговий « перерва » вирішили провести організатори випробування, давши можливість перепочити зимовим шинам. А в цьому час на позашляховик взули « гостю » тесту - Nokian Hakka Line SUV. Кілька заїздів, зроблених на літніх покришках, виявилося недостатньо, щоб домогтися максимально можливої ​​швидкості. Пілот після зимових шин ніяк не міг усвідомити, що літня покришка здатна демонструвати більшу швидкість, і весь час гальмував раніше, ніж це було потрібно. В результаті лише одна секунда різниці з найкращим результатом. Тести на сухому асфальтеТорможеніе на сухому асфальті показало, що всі моделі відносно рівно фінішували.

Довжина гальмівного шляху від Michelin до Hankook і Toyo склала всього 2,8 м. Це найкращий результат, який зуміли продемонструвати учасниці. Усередині таблиці різниця теж була невеликою – 30-40 см.Управляемость на сухому асфальті оцінювалася суб'єктивно. Саме тому, організатори вирішили поділитися своїми спостереженнями, а отримані результати заїзду не ввійшли в підсумкову таблицю. Найкращі зчіпні характеристики зуміли показати дві покришки, японська та корейська. У той же час, як відзначають експерти, найбільш передбачуваною їм здалася Latitude X-Ice 2. Тим не менш, експерти наголошують на те, що температура в Казахстані в період міжсезоння (осінь, весна) набагато вище 10 ° ;, і докочувати зимові покришки зовсім небезпечно.   px;">

Економічність. Вимірювання економічності покришок проводилося в лабораторних умовах.

Для об'єктивності показників покришка повинна проїхати порядку 10 км на однаковій швидкості – 80 км/год. Заміри проводилися згідно з європейською методикою на розгінний барабані. Кожен такий « заїзд » тривав три години. В результаті було отримано дві цифри: коефіцієнт опору коченню і витрата палива за 100 км. Для більшої економності покришки має значення вага покришки. Якщо порівняти вагу з отриманими даними, то можна побачити множинні збіги. Так, найлегша покришка, як і найважча, виявляються, відповідно, найекономнішої і менш економною. А ось у трьох шин, що зайняли в тесті 2-4 місця вага однаковий, разом з тим, їх результат дещо різниться.

шумообразование і комфорт. Ще один показник, який завжди перевіряється в рамках тесту шин – це акустичний комфорт. Цей показник відноситься до споживчих характеристик і фіксується на європейській маркування, із зазначенням кількості децибел. Однак організатори вирішили об'єднати вимір рівня шуму з ще однією споживчою характеристикою – комфортністю шини, і видати єдину оцінку.   В результаті максимальна кількість балів дістається « найтихішій » (Michelin) і « найкомфортнішою » (Bridgestone). Ще одна покришка, яка продемонструвала тихий хід, стала Hankook, однак через недостатню комфортність вона отримала менше балів. Приємно здивувало і те, що рівень шуму змішав з літніми моделями. Дещо гірше, звичайно, але не набагато.     px;">

Підводимо ітогіПодсчет балів в даному тесті проводився наступним чином. На перше місце організатори заїздів поставили керованість на снігу, льоду і крижаному колі. За ці три тести можна було отримати максимально 250 балів. Стільки ж можна було отримати за гальмування на льоду і снігу. За 150 балів були оцінені такі два бл ка тестів (керованість ь і гальмування на асфальті). За прискорення на льоду і снігу можна було заробити 100 очок, економічність і акустика з комфортом оцінювалися по 50 балів. Таким чином, максимальна кількість балів, яку можна було набрати в ході всіх випробувань – 1000.

Максимально наблизитися до цієї цифри вдалося французької покришці Latitude X-Ice 2 , яка показала найкоротший гальмівний шлях на мокрому і сухому асфальті.

« тиха », комфортна і економічна покришка. Незважаючи на те, що серед конкуренток були молодші учасниці, досить впевнено почувала себе в інших іспитаніях. На другому місці в тесті від kolesa. kz виявилася « господиня » полігону, фінська покришка Hakkapeliitta R2   SUV, яка набрала на 9 балів менше.

Експлуатаційні характеристики Nokian повністю адаптовані до зимових умов. Вона показала ідеальну керованість, відмінну розгінну динаміку, найкоротший гальмівний шлях на льоду і снігу, низький опір каченію. Третье, призове місце, дістається японської покришці Blizzak DM-V2,

яка запам'яталася експертам своїми збалансованими характеристиками на всіх дорожніх покриттях, відмінним поєднанням комфорту з низьким шумообразованіем.Следующее місце дістається німецької шині ContiVikingContact 6   SUV, яка, хоча і є новинкою, але не зуміла продемонструвати сво і найбільш вагомі переваги. px;">

У той же час вона показала досить високі результати на мокрому і сухому асфальте. Предпоследнее місце в даному тесті дістається Observe GSi-5. Вона виявилася « гучної » і менш комфортною шиною.

Але, незважаючи на передостаннє місце у фінальному рейтингу, результаты, показанные шиной Toyo, способны обеспечить довольно хороший уровень безопасности, как на зимних дорогах, так и на асфальте. На последнем месте оказалась корейская Winter i’cept evo2 SUV.

Она запомнилась экспертам своей идеальной управляемостью на мокром асфальте. Однако в остальных испытаниях она показала более низкие результаты.