Тест всесезонних шин розміру 205/55 R16 за версією журналу Gute Fahrt (2016)

Тест всесезонних шин розміру 205/55 R16 за версією журналу Gute Fahrt (2016)

21.07.2016

У наш час власники легкових автомобілів рано чи пізно стикаються з процесом сезонної зміни шин, який може ускладнюватися питанням: « Коли ж найбільш актуально провести шиномонтаж, адже з року в рік погодні умови непостійні? » Наприклад, на початку березня може бути різка відлига, а в його середині потиснуть рясні снігопади. Або навпаки, взимку, тепла осінь може затягнутися до Нового Року, а то й далі. З причини даних погодних обставин вибрати найбільш точну дату « перевзування » важко і, найчастіше, так виходить, що водії або рано перевзуватися, або поздно. Такім чином, покришки невідповідні дійсним погодних умов, особливо в перехідний період, можуть надмірно зношуватися, не давати належної керованості, стабільності і, відповідно, безпеки. Але, за порадами фахівців, на стику сезонів зміна шин має виконуватися, коли середньодобова температура дорівнює семи градусів вище нуля. Тобто, якщо йде зменшення температурного режиму нижче семи градусів за Цельсієм, то літні шини втрачають свої характеристики, а зимові якраз починають їх проявляти і навпаки, навесні, коли температура зростає вище семи градусів, необхідно встановити літню гуму. Якщо дотримуватися цього простого правила, проблем, пов'язаних з експлуатацією шин, які не відповідають сезону, не виникне. Крім технічної сторони даної проблеми, існують ще тимчасова і матеріальна. Водієві потрібно витрачати час і гроші на заміну шин, в зв'язку з чим багато хто б з радістю відмовилися на користь установки всесезонних покришок, особливо в країнах з м'якими зімамі. Шінопроізводітелі природно реагують на подібні запити і знову починають розширювати асортимент універсальної всепогодної гуми. Компанія Michelin, навіть незважаючи на те, що   протягом досить таки великого періоду виступала категорично проти всесезонной гуми, недавно презентувала модель CrossClimate, за допомогою якої стрімко намагається завоювати ринок в даному сегменті. Французькі фахівці, коментуючи появу нової розробки, заявили, що це не всесезонки, а всього лише літні шини з адаптивними під зимові умови характеристиками. Слідом за Мішлен, як за лідером, що диктує умови в шинної індустрії, поспішили представити нову всепогодную гуму Falken, Hankook, Vredestein, Westlake і, звичайно ж, Goodyear у якій і раніше були всесезонні моделі, до речі, одні з лучшіх. Учітивая дані обставини, автоспеци видання Gute Fahrt вирішили провести тест універсальних всепогодних покришок, вироблених під вищевказаними брендами, додавши до списку вже відомі шини від TM Uniroyal, що належить Continental. Для того, щоб результати випробувань були максимально об'єктивними і могли бути виявлені здібності всесезонок, їх переваги та вади, до списку було додано два гравці - Continental ContiEcoContact5 (літо) і Dunlop Winter Sport 5 (зима), результати яких фіксувалися, але були поза заліком . Отже, в список « піддослідних » увійшли:

Перша частина: випробування в літню пору року. Для тестування гуми в літніх умовах був обраний автополігон, розташований в італійській Віцолле і належить Pirelli. В якості транспортного засобу використовувався популярний в Європі і не тільки седан Audi A3 з приводом на передню вісь, і турбодизельним агрегатом потужністю 184 к. с. За еталонну модель взяли показники новинки Goodyear. Управленіе на сухій дорожній поверхності. На початковому етапі було вирішено перевірити, як шини управляються в суху погоду, де в пріоритеті перед іншими характеристиками є стійкість в момент граничних навантажень і швидкість реакції шини на зміни положення рульової колонки. Попереду всіх, причому без особливих зусиль, виявилися шини від Continental AG, але Falken, Goodyear, Michelin і Pirelli вразили і теж були високо оцінені експертами. Решта були не так чуйні при маневруванні, але закінчили заїзд з оцінкою « добре », до речі в їх число увійшов зимовий Dunlop, а ось Westlake виявилися відсталими і єдиними в забігу з відміткою « задовільно ».

Керованість на мокрій дорожній поверхності.Іспитаніе на мокрому асфальті знову показало, що літні Continental тримають марку, демонструючи неперевершену стабільність . У трійку лідерів також увійшли Goodyear і Hankook. Експерти відзначили, що Michelin і Falken схильні до недостатню маневреність і їх показники дорівнюють зимовим автошинами Dunlop. Ця дисципліна і вражаючі показники учасників підтвердили істотне поліпшення технологій, що використовуються у виробництві сучасних всесезонной гуми, в порівнянні з більш ранніми моделями минулих років. px;"> Гальмування на мокрій дорожній поверхні з включеною ABS.Інтерес до випробувань ставав все більше, і наступним етапом було виявлення здатності ефективно гальмувати на мокрій дорозі з функцією ABS. І знову річний Continental стає кращим, показуючи дистанцію гальмівного шляху в 40,9 м на швидкості зі 100 до 10 км/ч. Michelin наблизилися впритул до ганноверським шинам з результатом 42,3 метра. Найгіршими виявилися WestLake, Vredestein, Dunlop і Uniroyal. Останні змогли знизити швидкість до 10 км/год лише на дистанції 49,8 м. px;">

Гальмування на сухій дорожній поверхні з включеною ABS. Так ж, як і на мокрій дорозі, в цій дисципліні автомобіль повинен був знизити швидкість на дистанції з крейсерською 100 км/год до 10 км/ч. ContiEcoContact зуміли впоратися із завданням на ділянці довжиною 38,2 метра, Michlen відстали на одну десяту. Goodyear здобули третє місце, а WestLake і Uniroyal вийшли в аутсайдери з результатами 41,6 і 42,5 метра відповідно.

Бічна стійкість на мокрому покритіі.Следующім було одне з найцікавіших випробувань на кільцевому мокрому треку, де фахівці повинні були визначити, наскільки чіпко покришки можуть примикати до вкритої плівкою води дорозі. Тобто, необхідно виявити поріг поперечної стійкості, завдяки якій, зберігаючи стабільність, автомобіль може рухатися і навіть прискорюватися. Як не дивно, перебуваючи на останніх місцях в попередніх заїздах, тут китайські WestLake вирвали лідерство, показавши прискорення, рівне 7,2 м/с2. На другому місці ContiEcoContact 5 – 7,23 м/c2, а третє посіли Goodyear – 7,21 м/с2. px;">

Стійкість до поздовжнього аквапланірованію. Впервие в боротьбі за лідерство з'явився новий гравець - Nokian Weatherproof, демонструючи найбільшу швидкість втрати чіпкості з дорогою 84,8 км/год і беззастережно висуваючись в переможці поточного забігу. Uniroyal нарешті проявили себе, опинившись у своїй водної стихії. Dunlop впевнено зійшли третіми на п'єдестал.

Стійкість до поперечного аквапланірованію. Разніца в показниках учасників між першим і останнім місцем склала 1,95 м/с2. Наблизитися до результатів Nokian не зміг ніхто, але і партнерів по відставання разом з WestLake не знайшлося.

Комфорт хода. Как виявилося, по плавності ходу відмінності між шинами були незначні. Виділилися Dulop і Goodyear з відміткою « дуже добре ».

Шумность. Немного гучніше інших виявилися Pirelli і Uniroyal на швидкості 80 км/ч.

Економія палива Тісто на економічність є одним з нових і може показати, яка ж шина здатна мінімізувати витрату палива. В принципі, всі учасники, крім Falken і Hankook, показали гідні результати.

друга частина: тест зімой. Второй етап тестування всесезонок проходив після Нового Року на автополігоні Arctic Falls. На той момент температура повітря перебувала на стійкій позначці 3 градуси нижче нуля за Цельсієм. Тут-то і представлялася можливість тест-пілотам перевірити здатність всесезонок справлятися з їздою в умовах негоди. Найбільший інтерес представляли шини Michelin, адже ми пам'ятаємо заяву розробників, що це літні шини, але адаптуються до негоди в холодну пору года. Управляемость на засніженій поверхності. Dunlop, Goodyear, Hankook і Uniroyal були оцінені відміткою « дуже добре ». Michelin задовільно справлялися з керуванням, внаслідок чого й одержали відповідну оцінку « задовільно », виправдовуючи заяви розробників. До речі, всесезонка Pirelli теж отримала « уд. », а ContiEcoContact 5 не впоралися з поставленим завданням.

Фіксація гальмівного шляху на засніженій дороге.Іспитаніе проводилося за умови, що автомобіль повинен повністю зупинитися зі швидкості 50 км/ч. Всесезонна гума Nokian змогла показати найкращий результат, зупинившись на дистанції довжиною 27 метрів, при цьому випереджаючи навіть внезачетного учасника Dunlop. Гарне гальмування проявили також Goodyear і Uniroyal, а Continental, як і слід було того очікувати, змогли зупинитися лише через 56,7 метрів. На результати цього заїзду особливу увагу варто звернути тим водіям, які нехтують установкою зимової або всесезонной гуми, стверджуючи, що на літній, якщо акуратно, можна і взимку пересуватися. Гальмівний шлях на літніх покришках виявився великим майже на 30 метрів, а це 6 корпусів автомобілів. Так можна використовувати літні шини взимку чи ні? А що буде якщо швидкість руху збільшити? px;">

Тягове зусилля на снегу. В тязі не сніг відзначилися Nokian і Dunlop як лідери, а Pirelli, WestLake і Falken як аутсайдери. Природно, що про літніх шинах ніхто з фахівців багато не коментував, так як їх результати говорять самі за себе. Ці показники знову підтверджують здравость заборони експлуатації літніх шин взимку.

При зведенні всіх показників в зимових випробуваннях стало ясно, що рівноцінно конкурувати з Dunlop можуть тільки Goodyear і Uniroyal. Після у відповідному порядку розташовуються Nokian, Hankook, Falken, Vredestein і Michelin з її слаболамелізірованним, але ефективним малюнком. На останніх рядках рейтингу розмістилися Pirelli і WestLake, які не справляються на маневрах, велика ймовірність зносу автомобіля на зимовій дорозі, і, до того ж, невпевнено тормозят. В свою чергу, при загальному аналізі значимість відміток в літніх і зимових заїздах визначалася в співвідношенні 70/30 . В результаті, тільки Goodyear були удостоєні позначки « дуже добре » і завоювали гілку першості. Nokian і Michlen закінчили тести зі статусом « рекомендовано Gute Fahrt » . Подводя підсумки слід зазначити, що результати всесезонок (підживити інноваціями) виявилися досить на високому рівні. Тому, якщо ви експлуатуєте свій автомобіль в основному в місті, і за рік не долаєте великих відстаней, а також потужність вашого двигуна не перевищує 150 к. с. , то установка гуми даного типу буде цілком виправдана.