Тест зимових шин в розмірі 215 / 65R16 Автоцентр (2016)

Тест зимових шин в розмірі 215 / 65R16 Автоцентр (2016)

20.10.2016

Фахівці автомобільного видання « Авто центр » протестували зимові фрикційні шини в розмірі 215/65 R16 для кросоверів.   Для випробувань були відібрані моделі різного цінового сегмента, що дозволить автолюбителям отримати об'єктивну оцінку експлуатаційних характеристик учасників теста. Участнікі тестаВ даному тесті перевірялися наступні моделі: Continental ContiVikingContact 6, Goodyear UltraGrip Ice2, Nokian Hakkapeliitta R2 SUV, Michelin X-Ice Xi3, Yokohama Geolandar I/TS G073, Nexen Winguard Ice SUV, Falken Espia EPZ, Sailun Ice Blazer WSL2, Premiorri ViaMaggiore, Шина під ошіповку. Організатори зробили акцент на тому, що остання учасниця виступатиме « інкогніто ». Про неї відомо лише те, що вона відноситься до середнього цінового сегменту. А ось причин, за якими організатори тесту вирішили « розбавити » нешипованних учасниць шиною під шип, кілька. Одна з головних – це популярність такого типу покришок в нашій країні, і, звичайно, трохи менша ціна в порівнянні з шиповану гумою. Наскільки виправданий такий вибір, ми дізнаємося з теста. Тести на льдуНа крижаній дорозі було проведено кілька випробувань (гальмування з ABS, керованість, поперечне зчеплення і тягове зусилля). Найменший гальмівний шлях (17,27 м) показала фінська покришка. Автомобіль повинен був різко скинути швидкість з 25 до 5 км/год. За це вона отримує максимальну кількість балів – 10.

Ще у 4 покришок, які отримали по 9 балів, гальмівний шлях був трохи довшим (17,73-18,15 м). Це – Goodyear, Continental, Michelin, Nexen. Гірше за всіх в даному випробуванні показала себе китайська покришка Sailun, довжина її гальмівного шляху була на 4,07 м більше, ніж у лідера даного заїзду, за що отримала 6 балів. Наша « темна конячка » показала досить непоганий результат, залишивши позаду ще дві моделі Falken і Premiorri.

Тест на тягове зусилля на льоду полягав в тому, що автомобіль повинен був набрати швидкість з 3 до 25 км/год за мінімальну кількість часу. Краще за всіх знову проявила себе Nokian. Для цього їй знадобилося 4,69 с, за що вона отримала 9 балів. Несподівано для експертів, третій результат показала китайська шина, яка в минулому випробуванні мала найнижчий результат. Однаковий час (5,29 с) було у двох шин – Conti і Michelin. На цей раз вітчизняна покришка показала найбільший час розгону   і отримала 6 балів в загальний залік.

Nokian не вдалося утримати свою перевагу на кільцевій трасі. Вона отримує лише четвертий результат, пропустивши вперед Falken, Yokohama і Michelin. Дуже близько до фінської покришці фінішували: шина під ошиповку, за нею Goodyear, Conti та Nexen.

В останньому « крижаному » випробуванні на керованість максимальний бал знову дістається Falken. І хоча оцінка експертів суб'єктивна, нехтувати відчуттями пілотів також не слід.

Таким чином , по закінченню випробувань на льоду, лідирує все ще фінська автошина, яка заробила 37 балів. На три бали менше отримали відразу кілька покришок, а саме: Goodyear, Continental і Falken. Ще на один бал менше в даному випробуванні у Michelin і Yokohama. Всі вони, на думку організаторів заїздів, цілком можуть стати лідерами в наступних тестах. Також хотілося б звернути увагу на « нерівні » результати Falken. Це говорить про незбалансованість її характеристик. Ну що ж, подивимося, як ця шина покаже себе в наступних іспитаніях. Тести на снегуНа заснежной дорозі було проведено три заїзди (гальмування, тягове зусилля і керованість). Як і в попередньому випробуванні, оцінка за « Лосиний тест » повністю суб'єктивна. Пілоти оцінювали поведінку авто і швидкість, з яким машина проходила задані фігури. Самий короткий гальмівний шлях на битій снігу змогла показати Falken, заробивши найбільшу кількість балів. Також 9 балів отримали ще дві шини, Nexen і Premiorri, що відстали від лідера гонки буквально на сантиметри. Решта покришки отримали по 8 балів. Потрібно відзначити, що різниця між першим і останнім місцем склала всього трохи більше одного метра.

Зовсім інша картина вимальовується в тесті на тягові зусилля. На битій снігу покришки повинні були розігнатися від 5 до 40 км/год за мінімальну кількість часу. Краще за всіх це зробити вдалося знову Falken, яка продовжує дивувати експертів. Слідом за нею фінішувала німецька покришка, яка також отримує залікові 9 балів.

З незначним відставанням, а це соті частки секунди, по 8 балів отримують Michelin, Yokohama і Nokian. Останньою фінішувала Nexen, за що отримала 6 балів, хоча якщо дивитися на таблицю результатів, різниця її з першим місцем лише 0,15 с. За керованість на снігу експерти присудили кожної моделі від 4 до 10 балів. Максимальні бали отримує Goodyear і Nokian. Мінімальні 4 бали було присуджено шині під ошиповку.

В результаті на битій снігу краще всього виступила Hakkapeliitta R2 SUV, набравши 26 балів, на бал менше - UltraGrip Ice2 і ContiVikingContact 6. Набрала 24 бали Espia EPZ. Решта шини додали в свою підсумкову « скарбничку » від 23 до 20 баллов. Тести на мокрій дорозі мокрому асфальті експертам було необхідно перевірити покришки на керованість, поперечне зчеплення, гальмування і стійкість до аквапланування.

У цьому блоці випробувань першими « попливли » покришки Falken. Espia EPZ « примудрилася » показати гірший результат у всіх тестах даного блоку. Наша « темна конячка » показала себе добре, заробивши максимальну кількість балів у двох з чотирьох заїздів на мокрій дорозі. px;">

Її швидкість в тесті на стійкість до аквапланування була 82,2 км/год, що рівно на 5 км/год більше, ніж у « срібного » призера даного заїзду, шини UltraGrip Ice2.

Хотілося б звернути увагу, що різниця між першим і останнім місцем досить значна – 28,6 км/год. Передостаннє місце і залікові 8 балів дістаються Nokian. До слова, українська покришка показала четвертий результат в цьому іспитаніі. А гальмівний шлях у Premiorri виявився найкоротшим, що говорить про те, що шини, вироблені в нашій країні, цілком можуть конкурувати з преміальними європейськими моделями, при цьому ціна в два рази дешевше. Довжина гальмівного шляху у ViaMaggiore відповідала позначці 35,75 м, що на 11,73 м менше, ніж у Espia EPZ.

Швидше за всіх кільцеву трасу на максимально можливій швидкості знову пройшла невідома покришка під шип. Близький до неї результат показали ще 3 шини (UltraGrip Ice2, ContiVikingContact 6 і Ice Blazer WSL2). І керованість на мокрій дорозі у неї також була краще, ніж у нешипованих шин. px;">

Серед учасників тесту найкраще випробування на мокрому асфальті пройшла покришка UltraGrip Ice2, яка має всі шанси на победу. Тести на сухий дорогеТести на сухому асфальті показали гідності української гуми.

Гальмівний шлях Premiorri був найкоротшим (30,51 м), за що вона отримала від експертів 9 балів, як і за керованість, яка носить суб'єктивний характер . Найвищий бал за керованість отримали тільки дві покришки - ContiVikingContact 6 і X-Ice Xi3. px;">

При оцінці споживчих властивостей, які також перевірялися експертами, була відзначена Falken. Вона виявилася одночасно самої комфортної, але і самої « гучної » покришкою. А найекономічнішою виявилася UltraGrip Ice2.

Підводимо ітогіПервие два місця з однаковою кількістю балів дістаються преміальним моделям Goodyear UltraGrip Ice2 і фінської Nokian Hakkapeliitta R2 SUV. Однак, з огляду на дещо меншу вартість Goodyear, вона отримує перше місце, а Nokian – друге.

Слід зазначити, що Hakkapeliitta R2 SUV краще проявила себе на льоду і снігу, а UltraGrip Ice2 показала кращі характеристики на мокрій і сухій дорозі. За споживчі властивості обидві отримали однакову кількість балів.

  Наступні два місця дістаються Continental ContiVikingContact 6 і Michelin X-Ice Xi3. Вони незначно поступилися першим двом моделям за підсумками тесту, але в той же час мають і трохи більшу ціну за покришку.

Підсумкові 7,9 балів спочатку отримало дві моделі - Nexen Winguard Ice SUV і Falken Espia EPZ. Однак організатори прийняли рішення Falken оштрафувати, знявши один бал за розбалансовані характеристики. І дійсно, протягом усього випробування можна було спостерігати постійні « злети і падіння » цієї покришки. Таке мінливість не може бути показником безпеки шини, що, безсумнівно, є найважливішим на дорозі. Саме тому експерти не рекомендують дану шину. px;">

Таким чином, 4 топові покришки отримують рекомендацію експертів. Ще 4 покришки – « на розсуд ». Нагадаємо, що вітчизняна Premiorri ViaMaggiore показала дуже високі результати на мокрій і сухій дорозі. Експерти рекомендують розробникам звернути особливу увагу на її характеристики на крижаній дорозі.

Yokohama Geolandar I/TS G073 в ході даного випробування запам'яталася експертам лише відмінними зчіпними властивостями на льоду. В інших випробуваннях вона мала середні показники. Китайська Sailun Ice Blazer WSL2 відзначилася на мокрій дорозі. З іншого боку, маючи високу стійкість до аквапланування, у шини довгий гальмівний шлях не тільки на мокрій, а й на інших дорожніх поверхнях.  

І на закінчення, хотілося б звернути увагу, що експерти двічі оштрафували учасників тесту. Про один штраф, « за розбалансовані характеристики » ми вже згадали. А ось другий штраф викликає подив – « мінус один бал за втрату 70% шпильок ». px;">

Тільки яку модель оштрафували на один бал, якщо шипів на початок тесту ні у кого не було, так і залишилося для нас загадкою …