Українці - заручники цін на паливо

Українці - заручники цін на паливо

15.09.2015

В рамках концепції майбутньої податкової реформи, впроваджувати Міністерство фінансів, автолюбителям доведеться перейти на 5-річний графік поступового наближення ставок акцизного податку до європейського рівня. В результаті, вартість повного повинна збільшитися мінімум на 100% .Автомобілісти - заручники картельних змов власників АЗСВ Європі ставки податків на пальне різні і коливаються від 50 до 70% в кінцевій вартості для споживача. У нас на сьогодні податки в ціні бензину складають 40%, а дизпалива - 30%. Розуміючи таку ?? пропорцію, нескладно припустити, що навіть при нинішньому здешевлення вартості бареля нафти на міжнародних ринках за умови збільшення акцизу і приведення його у відповідність з європейською вартості, ймовірна вартість пального за 5 років збільшиться вдвічі, а якщо і вартість нафти за цей час на міжнародних ринках зросте, то кінцева динаміка збільшення буде ще більш существенной.Наряду з цим, європейський підхід до оподаткування повинен супроводжуватися і європейським процесом ціноутворення. На жаль, сьогодні в Україні фактично відсутня динаміка зміни ціни на готове паливо, пропорційна зниженню вартості нафти на міжнародних торгових біржах, триває кілька місяців поспіль. Позиція трейдерів про реалізацію залишків, закуплених за старими цінами, є нерівноцінною, оскільки ці залишки повинні бути накопиченими ще навесні, а в той період жоден з них не ризикував закуповувати значні обсяги за різких коливань гривні на внутрішньому ринку. На сьогодні це у нас можливо, оскільки відсутній дієвий орган контролю, який дозволяє існувати в Україні неконкурентним змов власників великих АЗС. При відсутності захисту і регуляторної діяльності з боку державних інститутів, автомобілісти стають заручниками картельних змов бізнес-еліт.Увеліченіе цін на паливо неодмінно призведе до зростання вартості палива, відповідно призведе подорожчання товарів для населення. Відбудеться це і в разі стягнення доплат з вантажоперевізників, вже анонсував голова дорожнього департаменту Міністерства інфраструктури Роман Хмель.Еслі ж ця додаткова оплата буде сприяти суттєвому покращенню стану дорожнього покриття в країні, можна вважати, що споживачі погодяться перенести її на вартість товарів, вони купують. Адже, за даними міністерства, в даний час 75% зборів від паливного акцизу по Україні приносять водії легкового транспорту та автобусів. У той же час 80% збитків дорогам наносять вантажівки вагою від 12 до 40 тонн. Однак цікаво інше. У Мінінфраструктури таку ?? доплату позиціонують як альтернативу підвищенню акцизу на бензин для всіх. Дивно, що там не в курсі планів Міністерства фінансів переглядати акцизні ставки на бензин і дизельне паливо.