Наскільки ви довіряєте шинним тестів?

Наскільки ви довіряєте шинним тестів?

01.03.2016

Ще недавно кожен з нас висловив б високу ступінь довіри до незалежних і авторитетним тестів, опублікованими в іменитих журналах і на автомобільних сайтах. Але зараз ситуація в значній мірі змінилася. Давайте спробуємо розібратися в тому, що саме стало не так, чому ми тепер довіряємо, а де нас просто іспользуют. Не варто приховувати, що поштовхом до сумнівів подібного роду, став недавній скандал з Nokian. Виявилося, що на протязі багатьох років (фігурувала цифра з 2005 року) компанія надавала для незалежних тестів одні моделі шин, а в роздрібну мережу надходили зовсім інші. Ми вірили тестів і готові були купувати за найвищими розцінками моделі-переможці, а в підсумку отримували, хай не пустушку, але явно не найкращу покришку. Прізнаніе Арі Лехторанта в інтерв'ю Kauppalehti, а потім офіційна інформація на сайті, стали не тільки його « найгіршим днем ​​» ;, а й нашим. Чому і, головне, кому нам тепер довіряти? Як вибирати шини, чим керуватися при виборі? Одне зрозуміло точно, що спокуса підробити результати тестів в своїх комерційних цілях, є у кожного шинного виробника. Передбачити підтасовування не зможе жодна експертна команда. А це означає, що і результату на 100% вірити не можна. Нас і нашу довіру використовують. Те, наскільки ми довіряємо тестів, прямо пропорційно серйозному ставленню виробників, які бачать в нашій довірі джерело власної вигоди. Чим вище місце в рейтингу, тим вище продажу, а значить, і прибуток компанії. Ви ж не станете відмовлятися від грошей? Ось і вони не могут. По думку деяких аналітиків, перші рядки в рейтингу можуть вилитися в потрійний попит і відповідний прибуток. І якщо не кожен купує виключно « чемпіонські » за підсумками тестів шини, то вже шини-лузери, яким поставлена ​​позначка « не рекомендується » не купують довірливі автолюбителі і переконати їх, що з шинами все в порядку, наприклад, дуже сложно. І якщо не всі пересічні споживачі уважно відстежують огляди тестів, то дилери, для яких це – джерело доходу, пильно і своєчасно реагують на кожен тест. Вони можуть і зовсім відмовити виробникові у продажу шини-неудачніци. Уже все більше людей перед покупкою чергового комплекту покришок намагаються отримати максимум інформації. Не випадково, що багато шинні виробники бачать в якості додаткового джерела для залучення нових клієнтів та утримання старих – створення інтернет-ресурсу. Тут і інформацію потрібну можна буде дати, і шини порекомендувати, і свій монтаж по стандартам бренду запропонувати. Сумнівів немає, купуючи в інтернеті шини, власники, особливо покришок преміального сегмента, будуть прагнути до отримання правдивої та повної інформаціі. Среді останніх і дуже яскравих прикладів – бурхлива реакція Giti на висновки експертів ACE про невідповідність європейської маркування справжнім характерістікам. Возможно, у кого-то і виникне питання: а, може, ну їх ці тести, якщо результати невідомо які? Можливо, від них, як від подібної практики, варто відмовитися? Але розумієш, що це ще гірший варіант. Щоб більш детально зрозуміти, яким чином відбувається підтасовка, потрібно глибше зануритися в атмосферу проведених іспитаній. Давайте уявімо, якби ви захотіли провести незалежний тест, щоб ви стали робити? Спочатку, вам буде потрібно місце, тобто випробувальний полігон з усіма необхідними треками. Де взяти? Будувати точно не будете, значить, потрібно брати в оренду або просити у когось. Тестувати шини потрібно на хорошому автомобілі. Знову витрати … Але знову-таки можна і попросити. Для того щоб провести заміри результатів вам буде потрібно устаткування, яким ви по всій видимості користуватися не вмієте. Це знову говорить про те, що ви будете, швидше за все, просити когось про безкоштовної допомоги. Адже будете? Таким чином, багато експертів, які потім публікують в журналах всі ці шинні тести, зауважте сами !!! віддають інформацію в руки зацікавлених осіб, яких і близько не має бути біля апаратури. Чому ж потім дивуватися? А скільки грошей може піти на придбання не б/у, а як там не є нових і преміальних покришок? Знову просити? Ось і намітилася ланцюжок двох зацікавлених сторон. Поетому провести повністю незалежний тест практично неможливо. Навіть якщо і припустити, що солідна компанія не стане на шкоду своїй репутації йти на угоду з виробником, а готова самостійно оплатити витрати, а це десятки тисяч євро, навіть в цьому випадку є джерело для маніпулювання результатамі. Авторітетние незалежні організації проводять тести до початку сезону . І якщо виробник заявив про новинку, її в роздрібній мережі ще немає. А значить, і купити її нема в кого. Очевидно, чим вище авторитети   незалежних експертів, тим зацікавленість виробників више. Повліять на результат може і не те тиск в шинах, і не вміння працювати з вимірювальною апаратурою. Словом, будь-яка дрібниця може бути звернена виробником в свою користь, а значить, проти правдивого результату. З усіх параметрів найбільш значущими для шини є зчеплення, зносостійкість і економічність. Залежно від бажаних на виході параметрів за допомогою особливого складу гуми ці дані можна змінювати. Покращуючи, наприклад, зчеплення, як ми бачимо з Формули-1, погіршується зносостійкість. Тому гоночні моделі значно відрізняються від обичних. Среді основних параметрів, які тестуються – зчеплення, шум і економія палива. Зносостійкість вимірювати дуже дорого, і мало хто буде витрачати час і гроші, щоб протестувати цей параметр. А це говорить про те, що при певних домовленостей з виробником, для тестів підвезуть модель з відмінним зчепленням і меншому опором коченню. Але цього не можна досягти без шкоди зносостійкості, так як це ланки одного ланцюга. Але в зв'язку з тим, що зносостійкість ніхто вимірювати не буде, можна просто заявити про те, що і з цим параметром все отлічно. Среді шинних виробників існує думка, що ніяка спонсорська підтримка і реклама не здатна стати тим поштовхом до зростання продажів, як результат тестів шин. Чутки, про те, що багато виробників неодноразово вдавалися до можливості, вийти переможцем у тестах, були завжди. Кожен з них розуміє, перемога в випробуванні – найпростіший, швидкий і, головне, ефективний спосіб збільшення доходу.   І відбувається це тому, що довіра до шинним тестів дуже велике, особливо в Європі. Європейські автолюбителі найбільше довірливі до результатів іменитих шинних експертів, які витрачають значні суми на проведення іспитаній. Не обходиться і без об'єктивних причин. Методики вимірювання тих чи інших параметрів можуть відрізнятися у виробників. Так що, навіть якщо одну і ту ж модель протестувати в різних лабораторіях, можна отримати і різний результат. Говорячи про те, що впливати на результати могли все, як-то згадується відразу миттєва реакція Michelin, що зробила офіційну заяву про те, що на протязі багатьох років прагнула лише до тестування шин в тих умовах, з якими споживачі стикаються щодня. При цьому ніколи не виготовляла спеціальні шини для тестов. Сложно повірити і в участь в подібних маніпуляціях і торгової марки Bridgestone. Хоча б тому, що її « завоювання » Європи тільки починається. І чуток ніколи не було про можливу підтасовуванні даних з її боку. Компанія, яка витрачає величезні кошти на благодійність, на створення низьковуглецевого суспільства навряд чи буде опускатися до цього.   Так все ж, варто довіряти чи ні? Для формування власного об'єктивної думки, уважно вивчіть жоден, а кілька аналогічних тестів в різних іменитих виданнях. Важливо, щоб інформація, що цікавить вас модель тестувалася при однакових умовах і бажано була представлена ​​в одному і тому ж типорозмірі. Як правило, трійка або п'ятірка лідерів однакова у всіх тестах. Звертайте увагу на те, як цікавить вас модель виглядає в рейтингах щодо головних конкурентів. При об'єктивній оцінці співвідношення буде приблизно однаковим. Не варто забувати і про те, що зміна умов тестування здатне   в значній мірі змінити кінцевий результат. І найголовніше, спираючись на таблиці і дані, робіть самостійні висновки, і тоді точно ніхто не зможе маніпулювати вашими рішеннями!