Застосування кріогенних технологій в утилізації шин

Застосування кріогенних технологій в утилізації шин

20.01.2017

Проблему переробки старих покришок складно назвати новою. Утилізація шин проводиться різними способами. З найбільш популярних – спалювання, термічний розклад, дроблення механічним способом. Кожен з перерахованих способів має свої переваги. Однак недоліки очевидні – забруднення навколишнього среди. По даними статистики, з 24 мільйонів покришок в світі, лише 9 мільйонів проходять процес утилізації, інші потрапляють на свалку. Поетому інтерес вчених багатьох країн до цієї проблеми не випадковий. Чи не слабшає потреба запропонувати спосіб утилізації шин, який буде приносити користь і не завдавати шкоди навколишньому среде. Предложеніе вчених з ОДЕКУ по заморожуванню шінВ Одеському екологічному університеті заговорили про технології по заморожуванню покришок. На думку вчених, подібний спосіб дозволить отримувати не відходи в результаті утилізації, а якісне сирье. Заморозка покришок рідким азотом є високопродуктивним, але занадто витратним способом. Не випадково українським вченим потрібна допомога економістів і технологів, здатних прорахувати фінансову обгрунтованість подібної технологіі. Прі способі заморозки з використанням рідкого азоту можна відокремити металевий корд від гуми, але він вийде забрудненим, тому що міститься в шині текстиль перетворюється в « пух » . Научний світ про кріогенних технологіях в утилізації покришекРанее в науковій літературі вже зустрічався подібний спосіб утилізації, і були описані переваги і недоліки даного способу. Для здешевлення була запропонована технології зниження температури приміщення для заморозки покришок іншими способами, без застосування рідкого азоту, створено спеціальне обладнання. В цьому випадку можна отримати якісний метал, який складе від 15 до 25 відсотків від ваги покришки. Текстиль також можна буде використовувати, його вага буде незначним, до 5%. Подрібнення гуми в порошок відбудеться за допомогою ультразвука. Маловероятно, щоб хіміки з Одеси були не знайомі з інноваціями в даній області. З огляду на, що утилізація шин за допомогою кріогенних технологій не отримала широкого застосування і все ще знаходиться на стадії дослідження, не виключено, що вони поки не хочуть розкривати деталі своїх наукових розробок з утилізації шин до запуску їх в масове виробництво.