Зчеплення автомобільним шинам забезпечать жаби

Зчеплення автомобільним шинам забезпечать жаби

29.08.2016

Розробки американських фахівців настільки зацікавили шинників з Michelin, що вони вирішили взяти активну участь в розробці нової гумової суміші, яка, на думку творців повинна вирішити одвічну проблему « фатального трикутника » ;: зчеплення, зносостійкість, енергозбереження. Як відомо, цілком реально для будь-якого шинного виробника поліпшити одну зі сторін цього « трикутника » ;, тільки при цьому, інші показники будуть трохи ухудшени. Спеціалісти двох американських університетів (Ліхайском і Корнельського), спільно з Національним науковим фондом вирішили створити матеріал, здатний утримуватися на будь-яких поверхнях, подібно жабам і кузнечікам. Неізвестно, чому саме Michelin зацікавився даною розробкою, можливо, зіграла роль одвічна любов французів до жабам? Проте, ще давньогрецькі вчені звернули увагу на особливу здатність цепкопалих плазунів утримуватися на поверхні. Лише 15 років тому вченим вдалося виявити причину. Подібна можливість безпосередньо пов'язана з прожилками, які знаходяться в лапках цих тварин. Ось тоді і виникла думка спробувати створити подібний механізм і змусити його працювати в шинній індустріі. Возглавіл проект професор Ананд Джагота, який протягом тривалого періоду займається вивченням біологічних матеріалів, біотехнологіями. Опублікована ним стаття і привернула увагу французьких шинників. Вони вирішили надавати всіляке сприяння і допомогу в здійсненні даного наукового ісследованія. Как зазначив професор А. Джагота, команда вчених працює над створенням структури мікроскопічного розміру, яка дозволить посилити тертя. Було вирішено не копіювати прожилки лапок, а створити замість них рівні подушечки, поверх яких розташовується плівка, що складається з невеликих за розміром виступів. Така структура дозволила забезпечити безперервний контакт з поверхнею. Розробка здивувала навіть самих творців. Зчеплення виросло в кілька раз. Чтоби домогтися такого успіху вченим потрібно було створити матеріал, схожий з гумою. Поверхня має виступи і покрита зверху плівкою. На плівку поміщали скляну кулю і рухали ним в різних напрямках. Завдяки високій пластичності рядів-виступів зчеплення росло. Причому ряди навіть вигиналися, роблячи пляма контакту значітельним. Данную роботу вчені бачать як багатообіцяючою, що дозволяє змусити механізми, створені природою, працювати на різних дорожніх поверхнях.