«Кордіант» вийшов на европейський шинний ринок

«Кордіант» вийшов на европейський шинний ринок

04.04.2015

ВАТ «Кордіант» вийшов на ринок Німеччини та інших європейських країн з пробною партією в 30 тис. штук легкових автопокришок. Але на думку експертів, головна конкурентна боротьба у російських шинників розгорнеться все ж за вітчизняний ринок.Як розповів заступник генерального директора з економіки та фінансів ВАТ «Кордіант» В'ячеслав Горбунов, після проведеної модернізації омського виробничого майданчика, куди входять ЗАТ «Кордіант-Схід» і ВАТ «Омськ-шина», продукція підприємств досягла рівня світових стандартів і тепер цілком конкурентоспроможна на світовому ринку. «Тільки в Омську ми інвестували в розвиток виробництва за останній рік 1 млрд рублів. На ці гроші було закуплено і вже встановлено необхідне обладнання. І тепер ми збільшили потужності на 1 млн автопокришок, довівши виробництво до 4 млн шин на рік», - розповів Горбунов.Для розвитку виробництва ВАТ «Кордіант» скористалося регіональним законом Омської області «Про податок на майно організацій», прийнятим у 2013 році. Поправки в закон дозволили надати до 2020 року податкові пільги шинним підприємствам, що інвестують у відкриття нових виробництв в регіоні не менше 500 млн руб. Відповідно до закону, для підприємства ставка податку на майно знизилася з 2,2 до 0,01%, що склало економію близько 900 млн рублів за сім років. Взамін за період дії знижених ставок «Кордіант» обіцяв губернатору Віктору Назарову інвестувати до 2020 року в Омський майданчик близько 17 млрд рублів і збільшити обсяг виробництва до 8 млн шин на рік.Проте завершення першого етапу модернізації збіглося з різким ослабленням курсу рубля і падінням ринку автопокришок в країні на 40%. Процес почався ще в 2014 році, коли російські автовиробники стали знижувати обсяги виробництва. Тепер уже й автолюбителі перестали поспішати зі зміною покришок. «Зрозуміло, в таких умовах у нас збільшиться термін окупності інвестицій. До речі, що ми нарощуємо частку на російському ринку, а вона зараз для ВАТ «Кордіант» складає вже більше 8%, шини Cordiant представлені в середньому ціновому сегменті і стали альтернативою в новому кризі преміальним шинам », - сказав В'ячеслав Горбунов.За його відомостями, прямі порівняння нових моделей шин Cordiant, у тому числі вироблених на омської майданчику, з європейськими, корейськими та японськими брендами в середньому ціновому сегменті показали відмінні результати як у безпеці (гальмування, керованість), так і в показниках комфортності (плавність ходу, зовнішній шум). Випробування проводилися і в Росії, і в Європі (зокрема у Фінляндії та Іспанії).«Інвестиції в завод ВАТ« Кордіант» відразу ж позначилися на якості шин і дозволили розширити ринки збуту, в тому числі і за рахунок європейського ринку. Наприклад, в Німеччину ми вже відправили пробну партію в 30 тис. штук легкових автопокришок», - повідомив В'ячеслав Горбунов.Гуму  продаються за кордоном у класі Б. Це якраз той самий сегмент, де Cordiant конкурує з корейськими виробниками і іншими відомими європейськими брендами. Про те, наскільки успішно пішли продажі, поки невідомо.Аналітик інвестиційної компанії «Велес Капітал» Василь Танутков підтверджує прийнятну якість вироблених автопокришок у ВАТ «Кордіант». За його відомостями, компанія закупила якраз європейські технологічні лінії. «Притому що відбулася девальвація рубля різко знизились витрати виробництва. Робоча сила у нас стала набагато дешевше, якщо порівнювати з європейськими зарплатами. Тому зараз багато таких новин, коли російські виробники намагаються освоїти нові ринки збуту і там закріпитися», - зазначив Танутков.Менш оптимістично щодо перспектив на західних ринках налаштований екс-міністр економіки Омської області Олександр Тріппель. Колишній чиновник, а нині бізнесмен вважає, що спробувати розгорнути продажі в Німеччині потрібно, але основна боротьба у вітчизняних виробників все ж повинна розгорнутися за російський ринок, тому що, незважаючи на зниження курсу рубля, ні Michelin, ні Continental, ні Dunlop, ні Bridgestone не згорнулися на ринку  Росії. Те ж саме стосується корейських і китайських виробників.«І ціни цілком навіть порівнянні. Зараз якраз той момент, коли потрібно максимально збільшувати частку продажів у себе вдома. Такі зусилля розумніші. Давайте не забувати, що ємність російського ринку автопокришок п'ята у світі, після США, Китаю, Японії та Німеччини », - нагадав Олександр Тріппель.