Популярність відновлених шин росте

Популярність відновлених шин росте

18.07.2015

В останні роки популярність відновлених шин в різних регіонах світу зростає швидкими темпами, особливо в сегменті шин для вантажного транспорту. Хоча багато залежить від того, як експлуатувалася шина, зазвичай якісні шини можна відновлювати два або три рази. При цьому якщо шини стояли, приміром, на сміттєвозі, який не розвиває великих швидкостей, шини можна відновити і вісім разів.У США на частку відновлених шин припадає до 50% вторинного ринку вантажних покришок, і великі гравці, такі як Continental, прагнуть скористатися цією ситуацією. У найближчі роки німецька компанія планує відкрити в країні ще 20 заводів з відновлення шин. У той же час Goodyear, яка є лідером цього сегменту в Америці, вже відновлює шини в 150 авторизованих центрах.Про збільшення затребуваності відновлених шин говорить і комерційний директор Marangoni Meccanica Едоардо Салаорні (Edoardo Salaorni). Його компанія розробляє устаткування для холодного і гарячого відновлення і присутній на всіх континентах світу. Частка продажу подібного обладнання в структурі продажів Marangoni зараз дорівнює 15-20%, а весь оборот становить 45 мільйонів євро.За словами пана Салаорні, виробники нових шин все частіше виходять на цей ринок. «За нашими оцінками, вони контролюють 80% ринку відновлених шин, - говорить він. - Вони в змозі знайти кращі рішення для збільшення ресурсу каркасів шин, а ціна каркаса - це 80% від вартості шини. Це також дозволяє їм підвищувати свою конкурентоспроможність ».Г-н Салаорні впевнений, що сегмент відновлених шин став вкрай значущим, і додає, що зараз у США з п'яти шин, що стоять на вантажівках, три володіють оновленим протектором.У розвинених країнах якість відновлених шин регулюється стандартами, такими як європейські EC 108 (для легкових шин) і 109 (для вантажних шин). Відповідно до цих стандартів, відновлені шини повинні тестуватися в таких же умовах (навантаження, швидкість і т.д.), як і нові шини. «Подібні правила йдуть на руку тим, хто займається відновленими шинами, - каже пан Салаорні. - Покупець може бути впевнений у їхній якості і безпеки, навіть в екстремальних умовах, так що необхідно ввести подібні нормативи по всьому світу, до того як відновлені шини стануть більш широко поширені ».Харві Бродські (Harvey Brodsky) працює керуючим директором Асоціації галузі відновлення шин (RTA), що належить своїм членам некомерційної організації, яка поширює інформацію про екологічні та економічні переваги відновлених шин. У RTA входить близько 350 членів у більш ніж 40 країнах.Г-н Бродський каже, що три головні статті витрат парків вантажного транспорту практично в усьому світі - це водій, паливо і шини. «Витрати на водіїв і паливо не можна контролювати, але у випадку з шинами це просто, і саме тому відновлені шини так швидко набирають популярність, - зазначає він. - Використовуючи високоякісні шини, виготовлені кваліфікованої компанією, перевізники можуть знизити свої витрати відразу на 50%. У США досить часто буває, що великий автопарк налічує 30 000 причепів і 5000 тягачів, так що економія коштів може бути більш ніж значною ».За словами пана Бродського, відновлені шини такі ж безпечні і надійні, як зіставні нові шини. «Сьогодні відсоток браку в сучасному центрі з відновлення шин нижче, ніж у випадку з новими шинами (0,5-1% проти 1%)», - заявляє він, додаючи, що це стало можливо завдяки суворому процесу контролю з використанням ширографія, рентгена і голографії.Як би там не було, в деяких регіонах світу споживачі все так само скептично налаштовані по відношенню до відновлених шинам через недостатньо хорошого контролю якості під час відбору каркасів, власне відновлення і вибору використовуваних матеріалів. «Ми повинні ретельно стежити за тим, що здійснюється контроль якості», - говорить П.К. Уннікрішан (PK Unnikrishan), фахівець з тестування та відновлення шин з наукового відділу Apollo.Щоб продукція відповідала глобальним галузевим стандартам і продовжувала ставати краще, Apollo відкрила в Ченнаї (Індія) центр, що займається дослідженнями в галузі відновлення шин і відповідним навчанням. В Apollo відзначають, що цей центр оснащений найсучаснішим обладнанням, а освітні курси в ньому можуть пройти клієнти та партнери компанії.«За великим рахунком відновлення - це все ще найкращий спосіб повторного використання шин, - говорить Джейкоб Пелед (Jacob Peled), виконавчий голова виробника устаткування Pelmar Engineerig. - Відновлення не тільки дозволяє клієнтам заощаджувати, але й істотно збільшує ресурс шин. Звичайно, це не ідеальне рішення, оскільки нескінченно відновлювати шини не можна, проте якість шин росте разом з їх придатністю до багаторазового відновленню. Це одна з причин, по яких Китай зараз далеко позаду. Історично якість їх каркасів було таке, що шини в краще випадку могли насилу витримати одне відновлення ».Г-н Пелед також припускає, що популярність відновлених шин на заході пов'язана з усталеною культурою своєчасної заміни покришок. «Крім того, там є лабораторні тести, що дозволяють оцінити фізичні і хімічні якості шин, і ці тести дуже широко використовуються, - додає він. - А у таких компаній, як Pelmar, часто просять провести аудит на заводах з виробництва та відновлення шин ».Зараз ситуація в Китаї починає змінюватися, і пан Бродські погоджується з тим, що зростання якості китайських шин в останні десять років вплинув на галузь відновлення шин. «Коли дешеві китайські шини почали надходити в Північну Америку і Європу, ціни були настільки низькими, що водії вантажівок задавалися питанням, навіщо потрібні відновлені шини, - пояснює він. - Складнощі з'явилися пізніше, коли з'ясувалося, що китайські шини занадто швидко зношуються, і у них проблеми з такими аспектами, як балансування. Тому стало ясно, що це помилкова економія, яка коштувала покупцям грошей, нервів і часу ».Сьогодні ж, на думку пана Бродського, якість китайських шин стало значно вище. Такі компанії, як Double Coin та Triangle, тепер виробляють радіальні вантажні шини, які можна відновлювати два або три рази. Однак це призвело до того, що виробництво стало дорожче. «Кінцевий результат у тому, що вони продають шини за низькими цінами, але далеко не таким низьким, як раніше, і тому відновлення шин знову стало привабливим».За словами пана Бродського поява на ринку якісних китайських шин вигідно тим, хто займається відновленням покришок, оскільки вони також придатні до відновлення і дозволяють отримувати додатковий прибуток.«Додайте сюди екологічні переваги, і стає не дивно, що більшість великих автопарків в США використовують відновлені шини, - говорить пан Бродський. - Нова шина в середньому важить 56 кг, а новий протектор для неї всього 9 кг ».Говорячи про перспективи, пан Пелед зазначив, що оскільки стандарти стають жорсткішими по всьому світу, індустрія продовжить розвиватися, особливо в Китаї та Японії. «Африка теж створить свою галузь відновлення шин, незважаючи на те, що зараз там всі шини незалежно від виробника, що називається, вмирають молодими, - додав він. - Жахливий стан доріг і клімат істотно скорочують ресурс покришок і часто доводять їх до стану, в якому їх вже не можна відновити ».Gj