Ринок преміум шин зростає

Ринок преміум шин зростає

26.07.2015

Як деякі з вас знають, я спілкувався з багатьма представниками світової шинної індустрії, але минулого тижня під час чудовою Латиноамериканської шинної виставки в Панамі, організованої Густаво Лімою (Gustavo Lima) і його командою, я відчув щось на зразок одкровення. Хотів би з вами поділитися. Ми всі знаємо, що в Китаї існують сотні шинних виробників. За останніми даними, більше, ніж у всіх інших країнах світу разом узятих. Кожна з цих 500 або близько того компаній знаходиться під неймовірним тиском і з усіх сил прагне продавати, продавати і продавати, особливо на експортних ринках. Китайці дуже заповзятливі, розумні і численні, і тому вони мають намір продавати шини у всіх країнах і регіонах. Вони також прагнуть продавати шини для всіх галузей застосування, ринкових ніш і потенційних покупців. При цьому більшість китайських виробників знає тільки один спосіб конкуренції - за допомогою цін.Це означає, що недоторканими залишаються лише деякі високорентабельні ніші. Найбільшими ж з них є ті, що недоступні китайцям через існуючих технологічних перешкод.Приблизно десять років, якщо продавець добре знав своїх покупців, він чи вона міг би знайти високорентабельну нішу і споживачів навіть для відносно низькотехнологічних шин. За останні десять років насичення ринку, викликане появою сотень експортно орієнтованих китайських виробників, знищило всі ці можливості. Всі до однієї. Від Еквадору до Саудівської Аравії, від шин для допоміжної сільгосптехніки до покришок для кар'єрних самоскидів, всі ринки поступово були наповнені, а шини стали коммодітізірованним товаром через нещадної цінової конкуренції між зміцнилися постачальниками і китайцями.Через це деякі невеликі компанії з віддалених або не таких віддалених країн вийшли з бізнесу, але ця ситуація також змусила змінити свої стратегію деяких преміальних виробників.Втративши всі ті маленькі складно ідентифікуються високорентабельні ніші, преміум-бренди залишилися з більш легко визначаються високорентабельними нішами. На споживчому ринку це шини великого діаметра, шини для позашляховиків, UHP, Run-Flat і т.д. У той же час на ринку вантажних шин прагнення підвищити рентабельність призвело до того, що компанії більше не просто продають шини, а пропонують комплексні рішення. Втім, сьогодні вони відчувають тиск навіть у цій галузі.У ситуації Bridgestone посилює свої бренди Firestone і Dayton, щоб використовувати їх як захисні вали проти імпорту. Вони сподіваються, що можуть продавати Firestone як «шини з технологій Bridgestone, але трохи дешевше». Goodyear, як кажуть, робить те ж саме з шинами Kelly. Michelin теж вийшла в бюджетний сегмент, щоб представити дилерам схожі аргументи.І говорячи про дилерів, багато з них намагаються переконати споживачів у тому, що шини китайських брендів не поступаються шинам від преміум-виробників - в першу чергу тому, що про це говорить маркування - і ці дилери, звичайно ж, торгують в Інтернеті. З цієї причини не дивно, що шинні виробники намагаються послабити позиції дилерів і дистриб'юторів, використовуючи свої власні онлайнові канали збуту.Goodyear не так давно зіпсувала настрій своїм дилерам в США, запустивши власний роздрібний Інтернет-магазин, але насправді все набагато серйозніше. Michelin купила двох мережевих рітейлерів у Європі - Blackcircles у Британії та Allopneus (міноритарний пакет акцій) у Франції. Компанія також заявила, що створює хмарний інформаційний сервіс для будь-якого вебсайту, який хоче повідомляти відвідувачам дані про шини.Якщо поглянути на швидко зростаючий сектор електронної комерції в Китаї, західні бренди виявляють надзвичайну активність, набагато сильнішу, ніж на заході, де вже зміцнилися дилери та дистриб'ютори. У Китаї інфраструктура роздрібних / оптових мереж ще тільки створюється, так що виробникам довелося створювати власні мережі і розробляти в регіоні нові бізнес-моделі.Топовими спеціалізованими шинними онлайн-ритейлерами в Китаї є Tuhu і MaiLuntai (Luntai означає «шини», а Mai звучить як англійське My, тобто «мої»). Крім того, в країні працюють такі портали, як Alibaba і Amazon, які також пропонують шини, але найбільшим майданчиком для продажу шин є T-Mall.Крім загальних каналів збуту на T-Mall (іноді його також називають Lynx Mall через логотипу - Lynx означає «рись»), на платформі були відкриті міні-магазини багатьох преміальних брендів, таких як Bridgestone, Michelin, Goodyear, Continental і Yokohama.Michelin в додаток до цього запустила і свій власний портал під брендом TyrePlus, де продаються шини з асортименту компанії - Michelin, BFGoodrich і Warrior - а також різні автоаксесуари.Ті, хто знайомий з китайським ринком, знають, що в країні є дуже мало даних про порівняннях шин. Хмарний сервіс Michelin може, в тому числі, запропонувати споживачам і подібну інформацію.Мені здається, в даний момент шинні виробники розробляють нові бізнес-моделі для онлайн-продажу шин в Китаї, після чого будуть в стислі терміни переносити їх на захід, щоб послабити вплив дилерів і дистриб'юторів.