Як вплинуть антидемпінгові заходи на імпорт шин в США?

Як вплинуть антидемпінгові заходи на імпорт шин в США?

24.04.2015

Компенсаційні та антидемпінгові мита на китайські шини для легких транспортних засобів були попередньо визначені американським міністерством у розмірі 40% для більшості компаній. При цьому експерти відзначають, що це рішення влади США зробило інший ефект у порівнянні з минулим збільшенням тарифів в період з 2009 по 2012 рік.У 2008 році, до введення додаткових мит, понад половина від 40 мільйонів імпортучих в США китайських шин вироблялися транснаціональними корпораціями, які змогли змінити структуру поставок і замінити більшу частину шини китайського виробництва на шини, виготовлені в інших країнах. У перші два місяці після збільшення тарифів зріс імпорт з Японії, Кореї, Мексики, Канади, Таїланду, Індонезії та Філіппін. Китайським гравцям довелося компенсувати свої втрати, і замість того щоб нарощувати ринкову частку в США вони переорієнтувалися на збільшення експорту в Європу і країни, що розвиваються. У результаті цього в 2010-2011 роках загальні обсяги імпорту в США практично не змінилися в порівнянні з 2008 роком, оскільки зросли поставки з інших країн, і таким чином, загроза американським шинним заводам нікуди не поділася.На цей раз ситуація дещо інша. У 2014 році з 50 мільйонів шини, поставлених в США з Китаю, як мінімум 75% були випущені місцевими китайськими компаніями. Очікується, що тепер міжнародні гравці, як і минулого разу, збільшать імпорт з інших країн з низькими виробничими витратами, але зараз і деякі китайські виробники, такі як Linglong, Sailun і Giti, теж зможуть нарощувати поставки з заводів, розташованих за межами Китаю. Як би там не було, у більшості їхніх співвітчизників такої можливості немає, і статистика за перший квартал 2015 говорить про те, що знову почав зростати імпорт з Канади, Мексики, Чилі та країн Азіатсько-Тихоокеанського регіону. У той же час зростання не такий істотний, як у перші два місяці після збільшення тарифів у 2009 році.Варто також додати, що наприкінці березня американське міністерство торгівлі оголосило, що розмір мит був неправильно визначений для більшості компаній, що пов'язано з помилками в розрахунках. Після цього антидемпінгові мита були знижені приблизно на 10%, тобто їх сукупний розмір склав близько 31%. Якщо ж, незважаючи на це зниження, китайський імпорт продовжить зменшуватися, то потрібно врахувати, що потужності в інших країнах з низьковитратних виробництвом обмежені, і американські заводи отримають можливість збільшувати випуск продукції. Втім, необхідно почекати нових даних, щоб подивитися, як відреагували китайські виробники на зменшення тарифів.