Нові правила експлуатації вантажних шин в Норвегії в зимовий період

Нові правила експлуатації вантажних шин в Норвегії в зимовий період

02.01.2015

З січня 2015 в Норвегії зміняться правила експлуатації шин на важких транспортних засобах в зимовий період, проте деякі експерти впевнені, що нового посилення вимог все одно недостатньоТорік норвезька влада змінила вимоги до використання шин на вантажівках у зимовий період, а в січні 2015 правила стануть ще суворішими. «Тепер зимові шини обов'язково повинні бути встановлені на всіх осях, включаючи підйомні. Правило поширюється на вантажівки та причепи з повною масою більше 3500 кг », - говорить Торлейв Хеукенес (Torleiv Haukenes), менеджер по продукції компанії Dekkmann, що займається продажем гуми.При цьому він підкреслює, що в новому законодавстві все ще залишилися недоліки, через що рух вантажних автомобілів по норвезьких дорогах досі може становити небезпеку.«Для багатьох, зимові шини - це шини з маркуванням M + S, - пояснює він. - У нових правилах позначення також прописано недостатньо чітко. Там пояснюється: "Взимку можна використовувати або шиповані, або так звані фрикційні нешиповані шини. Вони повинні бути забезпечені спеціальним маркуванням M + S, M & S, Mud and Snow, 3PMSF або "сніжинка і гора з трьома вершинами", і бути підготовленими до зимових умов "». Саме це останнє «і», на думку пана Хеукенеса, і створює невизначеність.Деякі шини з позначенням M + S розроблені, наприклад, для роботи на будівельних майданчиках, де на перший план виходить стійкість до порізів та проколів. «Шини такого типу призначені для забезпечення оптимального тягового зусилля в бруді та глині, і вони не гарантують високе зчеплення на снігу і льоду, хоча і володіють маркуванням M + S. Спеціальна організація STRO (Scandinavian Tire & Rim Organization), звичайно, зробила список зимових шин, ґрунтуючись на інформації від виробників та імпортерів, але, на жаль, до нього увійшли практично всі шини з позначенням M + S, а не тільки шини, "підготовлені до зимових умов ". Тому нові вимоги дійсно потребують доопрацювання».«Важливість установки хороших шин на важких транспортних засобах зрозуміла, - додає пан Хеукенес. - Те, що тепер зимові шини повинні стояти на всіх осях, поліпшить безпеку дорожнього руху. Вимога до установки зимових шин на причепи має велике значення. На частку причепа доводиться більше половини навантаження. Крім того, шини на причіпних осях суттєво впливають на ефективність гальмування. Поперечне зчеплення також дуже важливо, тому що частина аварій на норвезьких дорогах відбувається саме через занесення причепа».Експерт також зазначає, що є деякі типорозміри, в яких або не виробляються зимові шини, або їх дуже мало на ринку. Влада прийняла рішення, що в цьому випадку в поточному зимовому сезоні буде зроблено виняток, але в наступному році вимоги будуть обов'язковими для всіх. Пан Хеукенес порадив тим, хто підпадає під виняток, все одно або не використовувати техніку в погану погоду, або придбати ланцюгами проти ковзання.