Тест літніх шин в розмірі 215/60 R17 ACE, GT? і ARB? (2017)

Тест літніх шин в розмірі 215/60 R17 ACE, GT? і ARB? (2017)

02.03.2017

Ще один тест літніх шин для позашляховиків представили відразу три авторитетних організації: ACE Avto Club Europa, GT? (Німецьке товариство технічного нагляду) іARB? (Австрійська автомобільна асоціація) . На цей раз тестували 11 покришок в розмірі 215/60 R17, призначених для компактних кросоверів, хоча деякі в своїй назві не мають приставку « SUV ». У одній з моделей на боковині красується навіть маркування « M + S ».

Вимоги до шин SUVТребованія, що пред'являються до вседорожнім шинам, завжди трохи вище, ніж для звичайних легкових покришок. Адже в даному випадку автомобіль буде експлуатуватися не тільки на міських дорогах, а й на бездоріжжі. А для цього дуже важливо, щоб покришка мала високу прохідність і ударостійкість.   Власники транспортних засобів, набуваючи шини для кросоверів і позашляховиків, припускають, що будуть їх експлуатувати не тільки на шосейних трасах і міських дорогах, а також їздити по галявинах садової ділянки, які не мають твердого дорожнього покриття, по гравію. Очень важливо, щоб покришка відповідала навантаженні, зазначеної на шині. Така модель буде більш стійкою.   Протектор повинен мати великі блоки і не деформуватися при проходженні поворотів. Найчастіше, якщо в найменуванні моделі є слово « SUV », вона більш надійна, ніж просто візуально ідентичні версіі. Усіленная боковина матиме більшу вагу, а це значить, що і витрата палива у неї буде теж вище. Наприклад, вага Continental PremiumContact 5 складає 9,1 кг, а Michelin Latitude Tour HP – 12,2. Якщо помножити різницю на 4 шини, то французькі автошини « затягнуть » на 12 кг більше. Як це відіб'ється на результатах, ми зможемо побачити з результатів тестів.

УЧАСНИЦІ ТЕСТАДля участі в тесті були відібрані наступні моделі: Continental PremiumContact 5, Cooper Zeon 4XS Sport, Falken Ziex ZE914, Goodyear EfficientGrip SUV,         Hankook Ventus Prime 3, Michelin Latitude Tour HP, Nankang Green Sport Eco-2 +, Nokian Line SUV, Sunny SH 220, Toyo Proxes CF2 SUV, Vredestein Sportrac 5. Обзор іспитанійАвтомобілем, якому « довірили » це важке завдання, став Opel Mokka. А самі випробування проводилися у Франції, в Міревале. Для визначення переможця, учасницям заїздів довелося проїхатися по сухим і мокрим дорогам, пройти випробування на поздовжнє і поперечне аквапланування, приділити увагу споживчими характеристиками, таким як шумообразование і опір коченню. Не оминули увагою організатори і вартість за комплект шин, що дозволить кінцевому споживачеві оцінити співвідношення ціни і якості.

Тест на бічну стійкість – діаметр кола на мокрій дорозі – 90 МО нарахуванні балловМаксімальное кількість балів, яку можна було набрати в ході тесту – 190. З них 20 можна було отримати за найнижчу цифру в прайсі, інші 170 балів розподілилися за трьома основними блоками. Більшу частину, 80 балів, можна було отримати за випробування на мокрій дорозі. Трохи менше, 60 балів – за тести на сухій дорозі, і 30 балів – за два споживчих тесту, на які багато водіїв звертають підвищену вніманіе.Как проводилося тестірованіеКак згадувалося вище, організаторами виступили три авторитетних організації з Німеччини та Австрії. На автомобілі Opel Mokka випробування проводилися на полігоні в Mireval (Франція).   В ході випробувань проводилися такі виміри: Гальмування на мокрій дорозі – при скиданні швидкості з 80 до 1 км/год, Гальмування на сухій дорозі – при скиданні швидкості зі 100 до 1 км/год, Поздовжнє і поперечне аквапланування – при глибині води 7 мм, Тест на бічну стійкість – діаметр кола на мокрій дорозі – 90 м, Керованість на мокрій дорозі – об'єктивна оцінка (час, за яке машина проїде 1690 м), суб'єктивна (чуйність керма), Керованість на сухій дорозі – об'єктивна (час, за яке машина проїде 1280 м), суб'єктивна (чуйність керма), Зовнішній шум – вимір проводилися в дБ на швидкості 80 км/ч, Опір коченню - машину випробовували при навантаженні 5886 Ньютон, тиск в шинах 2,1 бар.   Ціна – для об'єктивної оцінки бралася середня ціна в мережі шинних центрів BRV в Німеччині станом на лютий 2017 року. px;"> Все дані заносяться в загальну табліцуІспитанія на мокрій дорозі мокрій дорозі було проведено 6 випробувань, серед яких: Гальмування, Керованість (об'єктивна і суб'єктивна оцінки), Бічна стійкість, Поздовжнє і поперечне аквапланування. px;"> Випробування на мокрій дорозі (аквапланування) Випробування на мокрій дорозі є на більш важливими серед інших тестів. Тому організатори приділили підвищену увагу гальмування на мокрій дороге.Что може впливати на довжину гальмівного шляху? Довжина гальмівного шляху визначається цілою низкою чинників, тим більше в умовах підвищеної вологості. Як правило, багато експертів відводять провідну роль складу гумової суміші і оптимізованому рисунку протектора. Шинний виробник Continental протягом багатьох років приділяє уваги скороченню гальмівного шляху. Тому організаторів не здивувала перемога в даному випробуванні Continental PremiumContact 5 і 26 метрів – довжина гальмівного шляху. Широкі окружні канавки, щодо закриті плечові зони допомагають при гальмуванні і проходженні поворотів. px;">

Про довжині гальмівного путіВторую за величиною довжину гальмівного шляху показала Goodyear. Її 31 метр довжини гальмівного шляху, хоч і є другим результатом, але сильно відрізняється від лідера. 5 метрів – це більше, ніж довжина одного автомобіля. До слова, довжина гальмівного шляху понад 30 метрів на мокрій дорозі показали Falken, Hankook, Goodyear і Nokian. До того ж, дві останні моделі мають в своєму назву приставку SUV і є найбільш адаптованими саме до автомобілів класу CUV/SUV. Чому ж такий довгий гальмівний шлях вони показують в тестах? Вся справа в тому, що їх специфічні властивості обмежені можливостями самого автомобіля. Його динаміка не дозволяє шинам гальмувати краще. У будь-якому випадку, вибирати преміальні шини набагато розумніше, ніж встановлювати на позашляховик бюджетні покришки. Хоча, як і в будь-якому правилі, тут теж можуть бути винятки.

Гальмування на сухій дорозі проходило при скиданні швидкості зі 100 до 1 км/чО маркування   « M + S » А ось наявність великої кількості поперечних ребер у Michelin Latitude Tour HP і окремо знаходяться блоків протектора не забезпечують курсову стійкість. Та й маркування « M + S » не приносить ніяких переваг. І хоча в даному випробуванні вона залишила позаду себе 3 шини, організатори розраховували від преміальної моделі отримати трохи більше. А на сухій дорозі, учасниця від Michelin виступила гірше всіх. Можливо, автолюбителям варто придивитися до Michelin Primacy 3, характеристики якої, судячи з проведеним уже тестів літніх шин, значно више. Тройка лідерів в гальмуванні на сухій дорозі виглядає так:

До того ж, найчастіше таке маркування ставиться на зимові шини. Організатори вважають поганою звичкою дії деяких виробників шин ставити подібне маркування для позашляхових шин. Якщо це реально всесезонні покришки, значить, у них розширений температурний режим, тоді вони повинні позиціонуватися саме так. Бажання підкреслити універсальний характер позашляхових шин з появою першого снігу призводить водіїв до розчарування. При мінімальному збільшенні зчеплення на мокрій дорозі, « літні властивості » погіршуються. Саме це відноситься до французької покришці. px;">

Тест на шумообразование проводився на швидкості 80 км/ч, вимірюється в дБПодводім   ітогіОрганізатори тесту літніх шин в розмірі 215/60 R17 визначили лише одного переможця, якого « настійно рекомендують » водіям. Їм стала німецька шина Continental Premium Contact 5, яка набрала 153 з 190 можливих балів. Друге місце зі 148 балами займає Goodyear EfficientGrip SUV.

Третє місце розділили два азіатських виробника, набравши по 144 бали (Falken Ziex ZE914 і Hankook Ventus Prime 3). « Настійно рекомендуються » отримала лише одна покришка - Conti, яка відчувала себе дуже впевнено, як на мокрій, так і на сухій дорозі. Кращою вона була в 6 з 11 проведених тестах, в тому числі, в гальмуванні на сухій і мокрій дорозі, поздовжньому акваплануванні, на круговому треку.

Goodyear EfficientGrip SUV хоч і виграв у Conti керованість на сухій трасі, і гальмівний шлях на сухій дорозі був не набагато більшим, на мокрій дорозі різниця була суттєвою. Саме тому організатори поставили « рекомендовано ». Таку ж оцінку заробили всього 7 шін.Еще три покришки отримали « умовно рекомендується », які набрали: Sunny SH 220 – 129 балів, Toyo Proxes CF2 SUV – 127 балів, Michelin Latitude Tour HP – 124 балла.Іх відміну виявилося при гальмуванні, так, на мокрій дорозі, гальмівний шлях Sunny склав 34 м, Toyo – 34,9. px;">

На момент проведення тесту найдорожчою була шина французького виробника, гальмівний шлях якої на мокрій дорозі склав для порівняння 31,1 м, а на сухий – 40,6 м. Она єдина має маркування « M + S », тому не дивно, що сприймається споживачами як всесезонна шина.

Як зазначають організатори тестів, « наше тестування показує, що ні ціни, ні ім'я виробника не може бути гарантією безпеки. Шинна етикетка або репутація шинного виробника не можуть бути єдиними критеріями при прийнятті рішення про покупку шин ».  px;">