Увага! Під час воєнного стану “Проколесо” працює в обмеженому режимі. Деталі за посиланням
Тест зимових шипованих шин в розмірі 185/65 R15 провели фахівці видання « Автоцентр ». Дев'ять учасниць різної цінової категорії зустрілися на зимових і літніх полігонах, щоб « позмагатися » в своїх експлуатаційних характеристиках. Серед дисциплін, в яких будуть проводитися випробування, традиційно використовували тести на розгінну динаміку, гальмування, керованість. Особливу увагу приділили аквапланування. А ось серед споживчих характеристик зовсім забули перевірити економічність покришок. Схоже, така « неуважність » організаторів пов'язана з тим, що зимова гума, до того ж і шипована, має більш високий опір коченню, ніж її фрикційна « напарниця ». А тому, до чого ставити додаткові штрафні бали, якщо водії при виборі покришок даного типу мало звертають уваги на економічность. Участніци состязанійAeolus Ice Challenger AW 05 Contyre Arctic Ice 3Kumho WinterCraft Ice WI31Nokian Hakkapeliitta 8Nexen Winguard Spike WH62Continental IceContact 2Bridgestone Blizzak Spike-01Goodyear Ultra Grip Ice ArcticAvatyre FreezeІспитанія на льдуНа крижаної поверхні проводили 4 випробування, одне з яких мало суб'єктивну оцінку. Серед лідерів гонки, які повинні були показати себе з найкращого боку на даній поверхні, увагу експертів повністю захопила Hakkapeliitta 8. Це відома і популярна покришка з максимальною кількістю шипів, які найбільш ефективні на льоду, переможець багатьох шинних тестів.
При проходженні кругової траси на другу сходинку несподівано виходить Avatyre Freeze, посунувши при цьому Conti. Дана покришка є своєрідною « темною конячкою », про приналежність якої точиться чимало суперечок. З одного боку, її офіційним представником є ЗАТ ТК « Яршінторг », з іншого боку – розробка і виробництво покришки проходить на території декількох країн, а в самому логотипі можна знайти посилання на « канадський стандарт ». У будь-якому випадку, експерти вирішили придивитися уважніше до даної моделі.
Найгірший результат на льоду в трьох з чотирьох тестів показала китайська шина Ice Challenger AW 05, що не викликала особливого подиву. Це був передбачуваний результат. Судячи по глибині протектора (10 мм), вона повинна непогано виступити на мокрій і засніженій дорозі. Скоро у нас з'явиться можливість проаналізувати і це.
Претендентом на « аутсайдери » відразу ж зарекомендувала себе шина з лінійки Winguard - Spike WH62. Її розрив з лідером гонки був занадто великою, а гальмівний шлях – досить великим.
Серед решти моделей, краще за інших виступила японська покришка Blizzak Spike- 01. Найнижча сходинка, на яку вона опустилася в блоці випробувань на льоду – шосте місце. Вона зупинилася на 5 метрів далі лідера гонки в випробуванні на гальмування. Решта місць на льоду – 3 і 4.
Ultra Grip Ice Arctic спочатку пішла у відрив від своєї японської напарниці. Взявши високий старт, показавши непогану розгінну динаміку, короткий гальмівний шлях (3 місце), отримавши схвальні 8 балів за керованість, вона « зірвалася », витративши на проходження кола на 3,3 с більше, ніж лідер гонкі. Діапазон місць, які займала в випробуваннях на льоду WinterCraft Ice WI31, був дещо ширше (3,5,7) . Іспитанія на снегуБлок тестів на снігу складався з трьох випробувань (розгін, гальмування і керованість). Вагомість даного блоку випробувань був оцінений експертами в 15%, а не в 40 – як на льоду.
Особливих сюрпризів в цих дисциплінах організатори тестів не побачили. Продовжує лідирувати фінська шина, яка вже не раз вигравала аналогічні тести. Слідом за нею в тесті на гальмування прилаштувалася Freeze. Такий результат можна пояснити глибиною протектора. По всій видимості, сніг був не сильно заїздив, що дозволило шині ефективно скористатися канавками на протекторі.
На 0,2 мм менше глибина протектора Ultra Grip Ice Arctic, яка « постаралася » використовувати цю перевагу, зайнявши наступний щабель.
А ось третє місце за розгінну динаміку отримала японська Bridgestone.
Серед аутсайдерів перегонів начисто програла корейсько-китайська пара Nexen-Aeolus. Іспитанія на мокрому асфальтеВесомость випробувань на мокрій дорозі оцінюється експертами трохи вище, ніж на снігу. За гальмування, кільцевої трек, керованість можна було « заробити » 20% від підсумкової оцінки і ще 5% за аквапланування.
Очевидне лідерство належало в цьому блоці випробувань китайської покришці Ice Challenger AW 05 з найглибшим протектором – 10 мм. На другому рядку рейтингу закріпилася Ultra Grip Ice Arctic. Її глибина протектора була трохи менше - 9,8 мм.
Здивувала експертів німецька покришка, яка прийшла самої останньої в тесті на гальмування, відставши від лідера гонки більше, ніж на 3 метри.
Слід зазначити, що у ряду покришок впевнену поведінку на льоду і снігу різко змінилося при переході на мокрий асфальт. Чи не найкращим чином проявили себе Hakkapeliitta 8, Blizzak Spike-01.
Випробування на сухій дорозі сухому асфальті знову відзначилася китайська Ice Challenger AW 05. Вона показала і найкоротший гальмівний шлях, і за оцінками експертів мала найкращою керованістю при проходженні фігур.
У той же час, випробування на сухій дорозі показали істотні недоліки деяких преміальних моделей, у яких гальмівний шлях був більше 3 метрів, ніж у лідера гонкі. Експерти трохи інакше розподілили місця за керованість. На дану позначку жодним чином не вплинула довжина гальмівного шляху, і найвищі бали дісталися тим покришок, які були в середині турнірної таблиці за гальмування.
На другому місці за результатами всіх випробувань виявляється Goodyear. Серед недоліків цієї покришки – поведінку на крижаній дорозі. На інших поверхнях вона показала досить високі результати. А ось німецька IceContact 2 відчувала себе на льоду значно впевненіше, але продемонструвати таку ж упевненість на асфальті їй не вдалося.
Avatyre Freeze, яка виробляється в Україні, виявилася в середині турнірної таблиці на четвертому місці. Їй потрібно приділити особливу увагу продуктивності на крижаній дорозі, хоча поперечне зчеплення на льоду було у цій автошини досить високім. Пятое місце дістається японської Blizzak Spike-01. Серед переваг, виявлених в ході тесту – висока продуктивність на снігу і споживчі характеристики.
У нижній частині турнірної таблиці виявляється WinterCraft Ice WI31, яка запам'яталася організаторам тестів досить збалансованими характеристиками. Хоча водіям потрібно бути уважними на мокрому асфальті. Ефект аквапланування настає дуже швидко, та й керованість залишає бажати кращого.
Наступне місце за сумою балів повинна була зайняти китайська покришка, якій було приділено достатньо уваги в ході тесту. Однак експерти вирішили зняти з неї 0,5 бала за низькі експлуатаційні характеристики на льоду, які в рамках даного тесту є пріоритетними. Таким чином, Aeolus займає 8, а не 7 місце в тесті, пропустивши вперед Contyre Arctic Ice 3, яка особливо нічим не запам'яталася. Перебувала переважно в нижній частині таблиці, хоча і отримала два « 3 » місця за поперечне зчеплення на мокрому треку і за керованість на сухій дорозі.
І заключний акорд порівняльного тесту поставила корейська покришка Nexen. Складно говорити про достоїнства гуми, яка зайняла останнє місце. Проте, Winguard Spike WH62 « тиха » шина. Непогано зарекомендувала себе на сухому і на мокрому асфальті.