ЗАМОВИТИ ДЗВІНОК
Графік роботи: Пн.-Сб. з 9-00 до 20-00
Нд. з 09-00 до 18-00

Як обрати шини

Ви новачок в автомобільному світі, або вже бувалий водій, але все одно не можете швидко визначитися з вибором шин на сезон? Тоді давайте дещо прояснимо. 

Який тип авто у вас?

Класифікація шин бере свій початок від виду транспорту, розрізняють такі типи шин:

На легкові авто — найпоширеніший вид шин. Відрізняються відмінними ходовими якостями, мають індекс шуму низький, набирають швидкість до максимального індексу.

На вантажні — відрізняються великим рівнем вантажопідйомності, простотою протектора покришки і високою стійкістю до зносу. Мають не достаток, не так добре керовані, як легкові.

Тракторні — призначені для спеціальної техніки, з дуже великою вантажопідйомністю, рідкісним і глибоким протектором для кращого відведення бруду і піску.

Для позашляховиків та кросоверів — мають високий рівень вантажопідйомності, більш складний малюнок протектора, який гарантує прохідність без проблем по бездоріжжю.

Якість зчеплення колеса з дорожнім покриттям залежить від характеру зовнішньої області шини, а саме малюнок протектора і наявність шипів.

До якого сезону ви готуєтеся?

Малюнок протектора прямо залежить від сезонності шини, він відповідає за фактор зчеплення з дорогою, керованість автомобілем, прохідність по важкому відрізку дороги. Має різний ступінь шуму, витрата палива та ефективність відсторонення води.

У вільному доступі є:

Всесезонні;
Літні
Зимові
, у своїй лінійці робитися ще на:

  • скандинавські
  • європейські

Всесезенні шини розраховані на умови користування при екстремальних температурах. Відмінний варіант для м'якого зимового клімату. Але шини з таким малюнком протектора і складу виготовлення зовсім не придатні до спекотних умов.

Літня гума орієнтована на температурні показники від + 7 ° С. Застосований тип протектора, спрямований на максимальне зчеплення з дорожнім покриттям при високій швидкості, стійкість до аквапланування, що гарантує безпечну їзду.

Зимова лінійка гуми за складом більш пластична. Такі шини оснащені великою кількістю ламелій, це надає м'якість протектору, що, своєю чергою, покращує зачеплення колеса з обледенілою або посипаної снігом дорогою. Експлуатація даного класу шин влітку, веде до швидкого зносу покришки, деформації диска і великим шумом при русі.

Скандинавський тип гуми, один з різновидів зимового класу, оснащений більш грубим вирядженим малюнком протектора, який оснащений гострими гранями. Досить велику відстань між протекторами захищає колесо від налипання бруду і снігу, забезпечує легке подолання засніженого шляху або дороги з крижаною кіркою. При їх виготовленні застосовується більш груба гума, це надає їм більшу міцність і відмінні фрикційні властивості плями контакту.

Європейський тип шин, їх ще називають «липучка», бо наявність безлічі водовідвідних каналів і тонких ламелій спрацьовують як присоски. Орієнтовані більше для використання в більш м'якому зимовому кліматі, відмінно підходять для доріг, які вчасно очищають від снігу і посипаю реагентами. Авто стійко буде себе вести при їзді по мокрій дорозі або посипаній підталим снігом.

Також варто звертати увагу на малюнок протектора, яка грає не останню роль в пересуванні, як по асфальтовому покриттю, так і по ґрунтових дорогах. Якість зчеплення з дорогою і спрямованість протектора відмінно проявляє себе при поганих погодних умовах і по-різному поводиться на сухому асфальті. Залежно від сезонності й типу транспортного засобу буде відрізнятися глибина протектора і напрямок малюнка.


Чи потрібні вам шипи на шинах?

Зовнішня частина колеса буває:

Шипована — шипи застосовуватися в сезонної, зимовій гумі, вони дають саме надійне зчеплення зі зледенілою дорогою, також в мокрий сніг. У такого класу шин є свої недоліки, з'являються вони при русі на сухому асфальті без снігу, відбувається погіршення зчеплення з дорогою, що призводить до шуму при русі та збільшенні гальмівного шляху.

Не шипована — відмінно підходить до руху в суху погоду міжсезоння, показує відмінне зчеплення з дорогою, такі шини пошти безшумні. Дуже добре підходять для пересування по місту.

Під шип — по площі, де йде пляма контакту з дорогою, оснащені місця для кріплення шипа. Така гума обійдеться дешевше та автовласник сам вирішує шипувати йому колесо чи ні.

Вибір шиповану чи ні гуми для авто зазвичай приходить на зимовий сезон.

Все залежить від вашого пересування, якщо це міські дороги, які періодично розчищають до сухості, то шипи на колесі вам ні до чого.

Орієнтовані на заміські, ґрунтові дороги, де не особливо загострюють увагу на кількості снігу і льоду, то тут вам як раз про запас стануть шипи.

Для любителів пересуватися по місцевості або країні, можемо порекомендувати використовувати гуму під шип, в залежності, куди ви на цей раз тримайте шлях.

У більшій частині європейських країн застосування шиповану гуму заборонено, через те, що завдає пошкодження дорожнього покриття.  


Як визначитися з шириною шини?

У маркуванні вже вказана допустима ширина. Наприклад, 185 / 55R15, де 185 є ширина шини в міліметрах; 55% висота профілю; R - радіальна конструкція; 15 дюймів діаметр обода.

Зверніть увагу на ширину диска, до якого ви підбираєте шину. Модель автомобіля включає різну ширину диска і шини допустиму саме на цей авто. Детально можна звернутися до інструкції з експлуатації на початку користування, а не коли щось зламалося.

Вибираючи широку гуму, ви отримуєте більша пляма контакту з дорогою, що підвищує зчеплення. Зверніть увагу на те, що така шина буде помітно важче, а це відобразиться на кількості палива, що витрачається та динаміці авто.

Вирішіть для себе якісь характеристики при русі на авто вам цікавіші, порівняйте з тим, що пропонує вам інструкція, вибір брендів надамо.

Як визначитися з висотою профілю?

При виборі звертайте увагу на маркування шин. Наприклад, 185 / 55R15, де 55% висота профілю від ширини шини.

Більш стійкі до нерівностей дороги та забезпечують комфортну їзду широкопрофільні шини, але менш керовані в порівнянні з низкопрофільними.

Коли низькопрофільні покришки краще передають на підвіску профіль дороги. Але більш схильні до пошкоджень потрапляючи на дефекти дорожнього полотна.

Повернення до списку